کامیون های قابل بازیافت ولوو

ولوو تراک: اولین کامیون­های تولید شده با استفاده از فولاد بدون فسیل در جهان

به عنوان اولین تولید کنندۀ کامیون در جهان، ولوو فولاد بدون فسیل را در کامیون­های خود به کار برده است. این فولاد توسط شرکت سوئدی SSAB تولید می ­شود، و ولوو تراک برقی سنگین اولین ماشینی است که از آن استفاده می­کند.

ولوو تراک اولین شرکتی است که در جهان از فولاد بدون فسیل در کامیون­های خود استفاده می­کند.

فولاد SSAB با استفاده از فناوری کاملا جدیدی بر اساس هیدروژن تولید می­ شود. در نتیجه شرایط اقلیمی بر این نوع فولاد کمتر از فولاد متداول اثر می­ گذارد. مقیاس کوچک فولاد در کامیون­های برقی سنگین ولوو در فصل سوم سال 2022 شروع خواهد شد.

به گفتۀ جسیکا ساندستروم، معاون ارشد مدیریت محصول ولوو تراک، «ما استفاده از مواد بدون فسیل را در همۀ محصولات خود افزایش می­ دهیم تا نه تنها در عملیات، بلکه در مورد مصالح نیز به انرژی خالص صفر برسیم.»

اولین فولاد تولید شده با هیدروژن در ریل­های فریم کامیون مورد استفاده قرار می­ گیرد، که اسکلت اصلی کامیون بوده و همۀ قطعات اصلی دیگر روی آن قرار می ­گیرند. با افزایش دسترسی پذیری فولاد بدون فسیل، می­توان از آن در سایر قطعات کامیون نیز استفاده کرد.

90% از یک ولوو تراک قابل بازیافت است

امروزه، در حدود 30% مواد به کار رفته در یک کامیون جدید ولوو از مواد بازیافتی هستند، و در حدود 90% از کامیون پس از به پایان رسیدن طول عمرش قابل بازیافت خواهد بود.

به گفتۀ جسیکا ساندستروم: «ما به طور مداوم تلاش می­کنیم تا اثرات اقلیمی خود را به حداقل برسانیم. به علاوه، ما در عملیات و کامیون­های خود سعی می­کنیم گردش مواد و قابلیت بازیافت آنها را بیشتر کنیم.»

از سال 2021، گروه ولوو با SSAB برای استفاده از فولاد بدون فسیل تلاش کرده است. اولین ماشین آن، که یک ماشین باربری از جنس فولاد بدون فسیل بود، در اکتبر 2021 معرفی شد. فولاد بدون فسیل می­تواند مکمل مهمی برای فولاد معمولی و بازیافتی در کامیون­های ولوو باشد.

ولوو تراک متعهد به قرارداد پاریس است تا بتواند حداکثر تا سال 2040 در زنجیرۀ ارزش خود به گسیل گاز گلخانه­ای صفر برسد.

برای خرید قطعات یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/04/15
    متشکر هستیم از زحمات شما از اطلاعات‌ وآگاهی رسوندنون در مورد ولوو، و از خدماتی که به مشتریان داده میشود سپاسگزاریم
    موفق و موید باشید