ولوو FH با I-Save

ولوو  FH با قابلیت I-Save: سربلند در صرفه‌جویی در مصرف سوخت در چندین آزمایش

در چندین آزمایش مستقل که توسط مجله‌های آلمانی تخصصی کامیون انجام شد، ولوو FH با تکنولوژی I-Save، برنده در صرفه‌جویی در مصرف سوخت با نگاه به ترکیب مصرف دیزل و ادبلو بود با وجود این‌ که کامیون مورد آزمایش فاقد جدیدترین به‌روزرسانی‌های مربوط به صرفه‌جویی در سوخت ولوو بود.

ولوو ثابت کرده است که ترکیب اقتصاد و عملکرد امکان پذیر است. امروزه هزینه سوخت بیش از پیش مورد توجه شرکت‌های حمل‌ونقل است. نه تنها قیمت سوخت دیزل اخیرا بسیار بالا رفته است؛ بلکه بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل از قیمت‌های ادبلو که بیش از دوبرابر شده است، رنج می‌برند.

پیتر فرانزن، مدیر تولید موتورها در کامیون‌های ولوو می‌گوید: «هنگام سرمایه‌گذاری روی یک کامیون جدید، نگاه دقیق‌تر به کل مصرف انرژی کامیون‌ها بیش از پیش اهمیت دارد»

برنده اقتصادی در چند آزمایش

مجله‌های آلمانی مستقل “Trucker” و “Transport“ اخیرا مدل ولوو FH 500 با قابلیت I-Save  را دربرابر سایر کامیون‌های رقبای اروپایی بزرگ آزمایش کردند. ولوو در هردو آزمایش مربوط به صرفه‌جویی در سوخت به لحاظ مصرف کل دیزل و ادبلو سربلند بیرون آمد. علیرغم مصرف پایین، کامیون ولوو سرعت متوسط بسیار بالایی را نیز در آزمایش مجله Trucker ثبت کرد و در آزمایش مجله Transport بر سایر رقبا در سرعت غلبه کرد.

پیتر فرانزن توضیح می‌دهد: « مهندسان ما ترکیب سرعت بالا را با مصرف سوخت بسیار پایین مدیریت کرده‌اند که یک دستاورد بسیار عالی است. شما اغلب ناچار هستید یک گزینه را انتخاب کنید اما ما ثابت کرده‌ایم می‌توانید اقتصاد و عملکرد را ترکیب کنید» او می‌گوید: « حتی شگفت‌انگیزتر این‌که در هردو آزمایش در صرفه‌جویی در سوخت توانستیم بهترین باشیم؛ هرچند کامیون موردآزمایش، فاقد جدیدترین به‌ روزرسانی‌های مربوط به سوخت بود که مصرف سوخت را چند واحد درصد بیشتر پایین خواهد آورد! »

پیشرفت‌های جدید، بیش از 13 درصد در کل هزینه سوخت صرفه‌جویی می‌کنند.

ولوو FH مورد آزمایش دارای قابلیت I-Save بود که مدلی است که خصوصیات مختلف محور انتقال و نرم‌افزاری را ترکیب می‌کند. تا موجب بهبود در اقتصاد سوخت تا حد امکان شود.  قلب تکنولوژی I-Save موتور توربوکامپاوند است که امکان رانندگی با دور موتور کم و دنده‌های بالا را در مدت زمان طولانی‌تر میسر می‌کند. با اصلاحات جدید عرضه شده، محصول I-Save در مجموع بیش از 13 درصد بهبود در اقتصاد سوخت می‌تواند اضافه کند؛ در مقایسه با میزان مصرف زمانی که در سال 2019 این تکنولوژی معرفی شد.

پیتر فرانزن نتیجه می‌گیرد: «به منظور بهبود مصرف سوخت، اکنون ما محصول ولوو FH خودمان را با I-Save یک گام جلوتر برده‌ایم تا ازبهینه‌سازی کامل موتور اطمینان حاصل کنیم. با درنظر گرفتن قیمت‌های انرژی بالا که از دیرباز داریم، زمان‌بندی بهتر از این نمی‌توانست بشود.»

حقایق درباره اقتصاد جدید سوختی به‌روزرسانی می‌شود.

فرایند احتراق با سازگار کردن انژکتورها، فشار و میل بادامک مشخصا با پیستون‌های اصلاح‌شده و منحصربفرد با الگوی موجی، بیشتر بهبود یافته است. وزن کل و اصطکاک درونی نیز کاهش یافته است. توربو شارژر با عملکرد بالا و پمپ روغن ارتقا یافته و حتی فیلترهای روغن، سوخت و هوا برای رسیدن به عملکرد بهتر مورد اصلاح قرار گرفته‌اند.

موتور به‌روز شده با گیربکس هوشمند و خودکار I-Shift کار می‌کند که اکنون بیش از 30 درصد سریعتر است. پاسخ سریعتر، به بهبود بیشتر در مصرف سوخت، قابلیت رانندگی و راحتی در رانندگی کمک می‌کند.

سیستم I-Torque، یک نرم‌افزار گشتاوری جدید و هوشمند است که با تحلیل داده‌های توپوگرافی جاده پیش‌رو با استفاده از قابلیت I-See و سازگاری رانندگی با مسیر واقعی، کارایی انرژی را افزایش می‌دهد. قابلیت I-See از اطلاعات مسیر طراحی شده برای بهره‌گیری از انرژی جنبشی کامیون به بهترین روش ممکن هنگام رانندگی در مسیرهای پر از دست‌انداز استفاده می‌کند. نرم‌افزار I-Torque جدید هم انتخاب دنده و هم گشتاور موتور را بهینه‌سازی می‌کند. این قابلیت به مسیر مقابل نگاه کرده و توپوگرافی و وزن وسیله نقلیه را ارزیابی می‌کند تا مشخص سازد موتور دقیقا چقدر و چه موقع گشتاور نیاز دارد تا با بالاترین میزان ممکن در صرفه‌جویی سوخت کار کند.

هنگام رانندگی در مسافت‌های طولانی، خصوصیات آئرودینامیکی کامیون نقش مهمی در اقتصاد سوخت ایفا می‌کند. بنابراین چند تغییر کلیدی برای بهبود جریان هوا انجام شده؛ نظیر وجود شکاف‌های باریکتر در جلوی کامیون و بازشدن بیشتر در.

همه این بهبودها افزوده می‌شوند تا بالاترین میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت و پایین‌ترین میزان کل هزینه‌هایی که تاکنون کامیون‌های ولوو بدان دست یافته‌اند ، محقق شوند.  جالب توجه خواهد بود که مشاهده کنیم چگونه ولوو موفق به بهبود نتایج بیشتر در آزمایش‌های آینده مطبوعات تجاری خواهند شد.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/11/02
    درود
    من خودم ای سیو دارم از لحاظ نفس تو سینه کشی حرف نداره یه دنده از یورو شش بهتر میره مصرف گازوئیل و ادبلو هم خیلی کم تره
  • کاربر میهمان 1402/10/18
    ولوو بی نظیییره
    بی نظیییر
    مخصوصا اگر کازرونی باشی و دوپیکری هم باشی
  • کاربر میهمان 1402/10/18
    عالی مثل همیشه
  • کاربر میهمان 1402/10/17
    من خودم ای سیو و یه یوروشیش  دارم واقعا سینه کشی حرف نداره ای سیو خواهانش تو بازار کمه چون دلال و حرف بعضیا خرابش کرده ولی یه سروگردن از یوروشیش بالاتره
  • کاربر میهمان 1402/10/17
    قدرت بالای isave گشتاور بیشتر از حتی ۵۴۰
  • کاربر میهمان 1402/10/17
    قدرت بالای isave گشتاور بیشتر از حتی ۵۴۰
  • 1402/10/17
    عالی مثل همیشه🌹
  • کاربر میهمان 1402/06/15
    واقعا حرف نداشن ولوو هر روزه باپیشرفتش به انسان ومحیط زیست خدمت میکند
  • کاربر میهمان 1402/06/08
    واقعا عالی بود ولی بهتر بود که مصرفش رو نسبت به بقیه ماشین ها نوشته بود
  • کاربر میهمان 1402/06/08
    مثل همیشه عالی و مفید
  • کاربر میهمان 1402/06/08
    مثل همیشه عالی و مفید
  • کاربر میهمان 1402/04/18
    مثل همیشه عالی و مفید
  • کاربر میهمان 1402/04/18
    مثل همیشه عالی و مفید
  • کاربر میهمان 1401/10/25
    عالی بود
  • کاربر میهمان 1401/10/24
    عالی
  • کاربر میهمان 1401/10/24
    عالی
  • کاربر میهمان 1401/04/04
    سپاس عالی هستید مثل همیشه
  • کاربر میهمان 1401/03/12
    بهترین موتور از همه لحاظ