آشنایی با کابین ولوو نسل جدید

کامیون جهانگرد XXL ولوو FH، FH-XHES5، کامیونی با ارتفاع زیاد و طول اضافی که برای مسافت‌های طولانی داخل کشور و بین‌المللی و عملیات‌های توزیع،طراحی شده است.

این ماشین سطح بالایی از راحتی با موقعیت رانندگی ایده‌آل، صندلی‌های طراحی شده براساس آناتومی، میزان صدای پایین، سیستم تهویه‌ی با ظرفیت بالا و امنیت برجسته در سطح جهان را برای شما به ارمغان می‌آورد. ارتفاع داخلی 220 سانتی‌متر (211 سانتی‌متر در بخش موتور) است.

کامیون جهانگردی XXL، FH-XHES5، از نظر آیرودینامیکی با سطوح صاف و زوایای مدور در جلو طراحی شده است. شیشه جلو به بدنه متصل است، که به معنی کمتر شدن صدای باد و محافظت بهتر در تصادفات است. شیشه‌ی سقف تنها برای تهویه نیست، بلکه یک راه فرار هم محسوب می‌شود.

داخل کامیون با توجه به راننده طراحی شده است. اتومبیل دارای طرح داخلی مدرن با موادی است که بادوام و به صرفه هستند. تلاش زیادی صرف انتخاب مواد شده تا خارج شدن گاز از داخل بدنه را کاهش دهند و ریسک آلرژی در اثر تماس را پایین آورند. خودرو همچنین فضای زیادی دارد.

این کامیون تست تصادف شده و با استفاده از مواد جاذب انرژی، از مصدومیت جلوگیری می‌کند. قسمت‌های بدنه از فلز آبکاری شده ساخته شده‌اند که خودرو را از زنگ‌زدگی محافظت می‌کند.

ویژگی‌ها و مزایا

  • ایمنی خودرو با تمام جزئیات از راننده محافظت می‌کند.
  • طراحی خارجی آیرودینامیک خودرو باعث صرفه‌جویی در سوخت می‌شود و به سود راننده است.
  • ورودی راحت با پله‌های ضد لغزش و روشن.
  • زاویه‌ی باز در و فرمان دارای شیب برای کمک به ورود به داخل خودرو.
  • فضای داخلی بسیار باز همراه با سیستم تهویه پیشرفته.
  • تجهیزات زندگی رفاهی برای یک یا دو نفر. تخت خواب بالایی به عنوان یک گزینه در دسترس است.
  • تخت خواب پایینی با بالش‌های نرم روی هر بخش، که بسته به فرم بدن شما تطبیق پیدا می‌کنند و راحتی زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

ورودی پایین و راحت

ورودی کامیون ولوو پایین است و سه پله‌ی ضد لغزش با رنگ تیره دارد که از جنس پلاستیک مقاوم همراه با روکش با مقاومت بالا ساخته شده است. آلومینیوم جامد که در پله‌های پلاستیکی ثابت قرار می‌گیرد نیز یک گزینه‌ی انتخابی است.

در به اندازه‌ی 75 درجه باز شده و ورود به خودرو را راحت‌تر می‌کند. دستگیره‌های مقاوم فلزی (که به دلخواه می‌توانند با چرم پوشانده شوند) روی درهای هر دو سمت وجود دارند که ورود به خودرو را راحت‌تر و امن‌تر می‌کنند.

صندلی‌های ارگونومیک طراحی شده

صندلی‌ها به صورت ارگونومیک با پشتیبانی جانبی طراحی شده‌اند و با ویژگی‌های منحصربفردی در دسترس هستند (از جمله تعلیق هوا، تهویه در صندلی، گرمایشی و غیره.). صندلی راننده در طیف گسترده‌ای از امکانات در دسترس است که پیدا کردن یک موقعیت راحت برای رانندگی را ساده‌تر می‌کند.

فرمان قابل تنظیم برای موقعیت رانندگی ایده‌آل

زاویه و ارتفاع پایه فرمان، علاوه بر چرخش فرمان، به وسیله‌ی یک پدال پایی در سمت چپ پایه فرمان، قابل تنظیم هستند. تنظیمات ارتفاع در محدوده‌ی 90 درجه و تنظیمات زاویه چرخش پایه فرمان 28 درجه است. زاویه چرخش فرمان 20 درجه است. فرمان با و بدون ایربگ در دسترس است. کنترل‌های یکپارچه در فرمان، عملکرد امن و راحت کنترل کروز، کاربردهای تماس و رادیو، و منوی نمایش ابزار و نمایش‌های جانبی را ممکن می‌کنند.

ابزارسازی واضح

پنل ابزارآلات، دید کلی خوبی را فراهم می‌کند وطوری طراحی شده که تضمین کند راننده در هر شرایطی اطلاعات درست را به دست می‌آورد. ابزار خودرو، طراحی منطقی همراه با کنترل‌های ساده و راحتی دارند. اطلاعات راننده با دو نمایشگر واضح بر روی پنل ابزارآلات فراهم می‌شود یک نمایشگر ابزار جلوی راننده و یک نمایشگر جانبی در بخش مرکزی پنل ابزارآلات (اختیاری) قرار گرفته است. دینافلیت، مسیریابی و سیستم‌های صوتی به طور کامل در ابزارآلات تنظیم شده‌اند (اختیاری).

میدان دید بی‌نقص

راننده دید همه جانبه‌ی خیلی خوبی از شیشه‌ی جلوی بزرگ، آینه‌ی عقب و آینه بغل‌های جلو و سمت شاگرد دارد. پوشش آینه‌ها بسیار نازک است و محدوده‌ی دید بسیار گسترده‌ای با حداقل نقاط کور را فراهم می‌کند. نقطه‌ی کور جلویی می‌تواند در نمایشگر جانبی از طریق یک دوربین جانبی (FROM-PS، اختیاری) که در براکت آینه‌ی سمت شاگرد قرار گرفته، دیده شود. پنل ابزارآلات به سمت شیشه‌ی جلو رو به پایین شیب دارد و به این طریق، دید نزدیک را افزایش می‌دهد.

چراغ‌های جلو که بسیار موثر هستند، پرتوی متمرکز و با طیف گسترده‌ای از نور را فراهم می‌کنند. چراغ‌های جلوی LED با پرتوی نور قابل تنظیم نیز به عنوان گزینه اختیاری پیشنهاد می‌شوند.

طراحی داخلی کاربردی همراه با امکانات ذخیره‌ی مناسب

فضای بالای شیشه جلو، سه واحد ذخیره بزرگ و یک واحد کوچک‌تر دارد. واحد ذخیره بزرگ خارجی، در کرکره‌ای دارد و واحد وسطی یک درپوش دارد. آفتابگیرها در واحدهای ذخیره بالای شیشه جلو تعبیه شده‌اند. آفتابگیر می‌تواند به صورت دستی یا الکتریکی کنترل شود.

یک جای نگهداری لیوان و واحدهای ذخیره کوچک‌تر در پنل ابزارآلات قرار گرفته‌اند. محل خواب، چهار واحد ذخیره بزرگ دارد و بالای درها دو واحد ذخیره کاربردی در دسترس است. زیر تخت، سطل‌های ذخیره بزرگی قرار دارند که برای یک یخچال جا دارند (اختیاری). واحدهای ذخیره زیر تخت‌ها که در هر دو طرف قرار دارند، تا 50 لیتر در هر طرف افزایش یافته‌اند و از داخل و خارج دسترسی دارند.

محل زندگی راحت و منعطف

کامیون می‌تواند به یک تخت ثابت یا تاشو، به همراه یک تخت بالایی (اختیاری) مجهز شود. تخت پایینی، یک بالش روی هر قسمت دارد که خواب آرامی را به ارمغان می‌آورد.

دستگاه هشدار حریق بر دیوار جانبی (سمت راننده) یک ابزار استاندارد است.

محیط کاری خوشایند همراه با هوای مناسب

عایق بودن خودرو، برون‌رفت هوا در شرایط هوایی سرد و گرم را کاهش می‌دهد و به نگه داشتن دمای مناسب هوا برای راننده کمک می‌کند. همچنین میزان سروصدای موجود در خودرو حین کار و استراحت را کم می‌کند.

سیستم هوایی تماما در سیستم تهویه‌ی کامیون تعبیه شده است. یعنی هوای گرم و یا سرد به طور یکسان در خودرو پخش می‌شود. قابلیت انتخاب بین سه سیستم هوایی جایگزین وجود دارد:

-  تهویه هوا با کنترل دستی.

-  تهویه هوا با کنترل دمای اتوماتیک.

-  تهویه هوا با کنترل دمای اتوماتیک و کنترل کیفیت هوا.

سیستم‌های هوایی همچنین می‌توانند با یک سیستم کامل تعبیه شده برای گرما و سرمای پارکینگ کامیون، تکمیل شوند.

 برای خرید قطعات یدکی ولوو کلیک کنید

جزئیات

اسم................................................................................... FH-XHES5

مدل کامیون.................................................................... ولوو FH

نوع خودرو......................................................................... جهانگرد XLL

ابعاد تخت پایینی (حداکثر)............................................1065×2130×160mm

ابعاد تخت بالایی................................................................600×1900×100mm

زاویه باز شدن در.......................................................................75 درجه

ارتفاع کلی با پیکربندی ذکر شده....................................................3870 mm

شاسی.....................................................................................................متوسط

تایرها..................................................................................315/70 R22.5

تعلیق جلوبندی..................................................................... FST-PAR

نصب محور جلوبندی..................................................................پایین

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1401/04/15
    ایکاش بجای وارد کردن هوو و دانگ وفنگ و دیگر ماشین های چینی اشغال از همین ماشین های ۵ سال کار اروپایی وارد میکردن