سیستم ایمنی نوین

سیستم ایمنی نوین برای حفاظت از دوچرخه سوار ها و عابرهای پیاده 

ولوو اکنون سیستم ایمنی جدیدی را برای تشخیص دیگر کاربران جاده ای که به نقطه کور کامیون در هر دو سمت آن وارد می­ شوند، معرفی می­کند.

سیستم ایمنی جدید از یک رادار دوگانه در هر سمت کامیون بهره می­ برد که این رادار ورود دیگر کسانی که از جاده استفاده می کنند به محدوده نقطه کور کامیون را تشخیص می­ دهد.

در موقعیت های ترافیکی سنگین، حتی برای باتجربه ترین راننده ها نیز سخت است که متوجه همه چیزهایی که اطراف کامیون قرار دارند، بشوند. برای جلوگیری از وضعیت های استرس ­زا برای راننده، ولوو سیستم ایمنی نوین خود را ارائه می­کند. با استفاده از یک رادار دوگانه در هر سمت کامیون، سیستم ورود سایر کاربران جاده، به عنوان مثال دوچرخه سواران، را به محدوده خطر تشخیص می­دهد.

آنا رایگ برلینگ، مدیر ترافیک و ایمنی محصول کامیون های ولوو، میگوید: « تصادف میتواند در کسری از ثانیه رخ دهد. تحقیقات گسترده ما در خصوص تصادف و برخورد بر اساس دهه ها مطالعه روی وضعیت های واقعی و حقیقی است و این سیستم ایمنی تازه، به راننده کمک می­کند تا جلوی وقوع برخورد ها و تصادف های احتمالی را بگیرد.»

سیستم که تحت عنوان پشتیبانی جلوگیری از برخورد جانبی شناخته می­شود، هنگامی که کسی یا چیزی در محدوده نقطه کور قرار داشته باشد، با یک چراغ قرمز رنگ روی آینه جانبی مربوطه راننده را مطلع می­ سازد. اگر راننده به وسیله چراغ راهنما یک تغییر مسیر را مشخص نماید، چراغ قرمز رنگ شروع به چشمک زدن کرده و یک صدای هشدار از سوی برخورد احتمالی منتشر می­ شود. به این ترتیب، به راننده هشدار داده شده و راننده می­تواند کامیون را متوقف کرده و اجازه دهد تا به طور مثال یک دوچرخه سوار عبور کند.

آنا رایگ نتیجه می­ گیرد که: «در ولوو، چشم انداز بلند مدت ما به صفر رساندن میزان تصادف ها است و ایمنی در بطن هر کاری است که ما انجام می­ دهیم. این سیستم جدید نمونه ای دیگر از تلاش های ما برای رسیدن به این اهداف است.»

از سپتامبر سال جاری، این سیستم جدید در سراسر جهان روی ولوو FH، FM و FMX با پیشرانه های دیزلی، بنزینی و الکتریکی در دسترس خواهد بود. مدل های FL و FE ولوو نیز این سیستم ایمنی جدید را در سال ۲۰۲۳ دریافت خواهند کرد.

 برای خرید قطعات یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • 1402/11/05
    نامبر وان کشورین
    • مدیر سایت 1402/11/07
      درود بر شما
      متشکرم