موتورهای دیزلی D11 و D13

کامیون‌های ولوو با بهبودهای(پیشرفت‌های) جدید در مصرف سوخت صرفه جویی می کنند.

در موتورهای دیزلی ارتقا یافته D11 و D13 کامیون ولوو برای ولوو FH، FM و FMX مقررات جدید Euro 6 Step D اعمال شده است و شامل بهبودهایی است که اپراتورهای حمل و نقل را قادر می‌سازد هزینه سوخت را کاهش دهند.

Claes Nilsson، رئیس ولوو تراکس می گوید: «از آنجایی که سوخت حدود یک سوم هزینه‌های شرکت‌های حمل و نقل را در بر می گیرد، ما همچنان به هر تلاشی ادامه می‌دهیم  تا راه‌های جدیدی برای کاهش مصرف سوخت در کامیون‌های خود پیدا کنیم.»  «این مرتبه، ترکیبی از بهبودهای کوچک باعث صرفه‌جویی قابل‌توجه در هزینه برای مشتریان ما بدون به خطر انداختن عملکرد یا بهره‌وری می‌شود.»

هدف از مقررات جدید Euro 6 Step D اطمینان از رعایت استانداردهای آلایندگی خودروها در عملکرد عادی هنگام استفاده است. مراحل ولوو تراکس برای اجرای دقیق تر استانداردهای آلایندگی،  شامل نرم افزار موتور جدید  و پوشش بهبود یافته در اگزوز پس از سیستم تصفیه است.

موتور دیزل ارتقا یافته D13 همچنین از نوع جدید روغن VDS-5 با ویسکوز(چسبندگی) کم و حلقه‌های اسکراپر روغن پیستون جدید استفاده می‌کند که مصرف سوخت و اصطکاک داخلی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، موتور با داشتن نسبت تراکم بالاتر مانند انواعhp  460 و 420 ، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت اضافی می شود.

نرم افزار I-See مبتنی بر نقشه از داده های نقشه برای پیش نمایش توپوگرافی مسیر استفاده می‌کند و بر انتخاب دنده، شتاب و ترمز موتور نظارت می‌کند. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است تا از انرژی حرکت کامیون به بهترین روش ممکن استفاده کند و با چندین ارتقاء، مانند یک استراتژی انتخاب دنده جدید و کستینگ (خلاص روی ) انتخابی، بهبود یافته‌ است که استفاده موثرتر از عملکرد حالت خلاص I-Roll را ممکن می‌سازد.

Claes Nilsson می‌گوید: «این به‌روزرسانی‌ها به مشتریان ما کمک می‌کند تا از مقررات جدید آلایندگی پیروی کنند و در عین حال بهره‌وری سوخت را برای کامیون‌های ولووFH، FM و FMX ها بهبود می‌بخشند».

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟