آیا می‌توان از قطعات بازسازی شده استفاده کرد؟

وقتی قطعه‌ای مهم خراب می‌شود، سوالی که به وجود می‌آید این است که چطور آنرا جایگزین کنید، تعمیر کنید، نو بخرید و یا بازسازی شده استفاده کنید؟ برای اینکه تصمیم درستی در این باره بگیرید، ضروریست که هر سه راه حل را بخوبی بررسی کنید. وقتی قطعه‌ای خراب می‌شود، خریدن قطعه‌ی نو اولین چیزیست که به ذهن شما خواهد آمد؛ در نهایت دنبال چیزی خواهید بود که به درستی کار کند، ضمانت داشته و به کامیون شما بخورد. یک قطعه نو با تکنولوژی جدید ساخته شده عمر طولانی تری داشته و کار آمدتر است.  اما در همان حال قطعه نو قیمت بالاتری دارد و باید ببینید چه مقدار هزینه‌ی نگهداری کامیون شما را بالا می برد.

وقتی که شما قطعه‌ای را تعمیر می‌کنید، قطعه‌ی معیوب و یا فرسوده جایگزین می‌شود، در حالیکه مابقی قطعات دست نخورده باقی می‌مانند. اگر قطعه قابل تعمیر نباشد، تعمیرگاه برای تعویض آن از قطعه های سالم دیگر ماشینها استفاده خواهد کرد. درحالیکه تعمیر از نظر مالی به نفع شما خواهد بود باید بدانید که جزئی از قطعه شما تعمیر شده و مابقی دست نخورده باقی می مانند.

هر آنچه که هم اکنون به نظر می آید خوب کار می‌کند ممکن است دارای عیوبی باشد که از چشم پنهان مانده بعدا خود را نشان داده و باعث خرابی شود. تعمیر کردن، تقریبا در اغلب اوقات همراه با خوابیدن خودرو در تعمیرگاه خواهد بود.

 درک کردن مسئله‌ی بازسازی قطعه                                    

 بازسازی قطعه: قبل از اینکه این گزینه را در نظر بگیرید باید فرق تعمیر و بازسازی را به درستی بفهمید؛ بازسازی قطعه یک روند صنعتی استاندارد شده است که در آن بخش‌های مستهلک به اندازه‌ی حالت نو و با ویژگی‌های فنی و عملکردی بازسازی می‌شوند. ما در شرکت ولو بازسازی یک قطعه را بدین مراحل انجام میدهیم:  باز کردن، تمیز کردن، ماشین کاری مجدد و در پایان سرهم کردن و تست قطعه. روند باز سازی خیلی شبیه به ساخت اولیه قطعه است با این تفاوت بعضی از قسمت ها دست نخورده باقی می‌مانند.

کیفیت، ایمنی، و اثرات بهتر محیط زیستی

دلایلی وجود دارند که چرا ممکن است یک قطعه بازسازی شده گزینه بهتری باشد وقتی که یک قطعه ی حساس خراب می شود. البته که واضح ترین دلیل آن ارزان تر بودن آن نسبت به قطعه ی نو است. وقتی یک بازسازی شده  را می خرید، همه ی قسمت های آن با آخرین فن آوری به روز شده اند بر خلاف قطعاتی که ممکن است ماه ها از عمر آن ها در قفسه فروشگاه ها گذشته باشد.

با توجه به اینکه قطعات بازسازی شده با استاندارد OEM  مطابقت دارند عملکرد و ضمانت کیفیت مزیت دیگری است که باید به آن توجه کرد. و آخرین مزیت اما نه کم اهمیت تر، بازسازی قطعه عدم مصرف مواد خام ، انرژی و مصرف آب کمتر در پروسه ی تولید نسبت به قطعات نو است.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟