قابلیت ایمنی کامیون های برقی ولوو

شرکت ولوو در کامیون های برقی خود از یک ویژگی ایمنی جدید به نام Active Grip Control (کنترل نیرو) استفاده کرده است که حق ثبت این نوآوری به طور انحصاری به این شرکت تعلق دارد. این فناوری جدید موجب بهبود قابل توجه پایداری، شتاب و ترمز گیری خودرو در جاده های لغزنده میشود.

آزمایش های صورت گرفته بر روی سطوح با اصطکاک پایین، بیانگر 45 درصد عملکرد بهتر در شتاب کامل بود. به لطف قابلیت واکنش سریع در موتورهای برقی، نیروی تولید شده بین چرخها و جاده به طور لحظه ای قابل کنترل است و به این ترتیب به طور فعالی از چرخش چرخ جلوگیری میگردد.

این ویژگی به طور چشمگیری موجب بهبود شتاب گیری خودرو در جاده های لغزنده میشود. آزمایشهای انجام گرفته در مورد کامیون برقی مدل FH بر روی یک سطح با اصطکاک کم نشان داد که عملکرد در شتاب گیری کامل خودرو، 45 درصد بهتر بود.

آنا رایگ برلینگ، مدیر امنیت محصول و ترافیکی شرکت ولوو میگوید: «بهبود عملکرد کامیون در جاده سربالایی شنی و لغزنده واقعا تحسین برانگیز است. من بر این باور هستم که این ویژگی موجب افزایش بازدهی به خصوص برای مشتریان صنعت ساختمانی خواهد شد».

هر موقع که کامیون بخواهد بر روی سطح بلغزد، چندین حسگر وارد عمل شده و موجب واکنش سیستم کنترل کامیون به شرایط سطح جاده شده و با به کار گرفتن هوشمندانه موتورهای الکتریکی و سایرها عملگرها، به راننده کمک میکنند که پایداری خودرو را بر روی جاده حفظ نماید.

همچنین این ویژگی جدید، با هدف کاهش خطر قیچی کردن تریلر و پیچش بیش از حد کامیون در سر پیچها در حالت خالی بودن، طراحی شده است.

آنا رایگ برلینگ در این باره میگوید: «رانندگان کامیون با بهره گرفتن از ویژگی Active Grip Control، توانمندی بهتری برای حرکت در جاده های دشوار و بر روی عوارض زمینی خطرناک خواهند داشت. حق استفاده از این ویژگی بی نظیر، به طور انحصاری در اختیار شرکت ولوو قرار دارد».

بهبودهای حاصل از این ویژگی جدید، به هنگام ترمز گیری نیز مشهود هستند چراکه این سیستم میتواند برای ترمز گیری احیایی کنترل شده بدون وارد شدن به وضعیت ABS مورد استفاده قرار گیرد. این امر موجب افزایش بازدهی میشود چراکه زمان بیشتری صرف فرآیند احیای نیروی ترمز شده و تجربه ترمز گیری آسوده را برای راننده میسر میسازد.

ویژگی Active Grip Control بر روی کامیون های سنگین ولوو در مدلهای برقی FH، FM و FMX تعبیه خواهد شد که این کامیونها اغلب برای عملیات ساختمانی و حمل بار منطقه ای استفاده میشوند. همچنین گونه دیگری از این ویژگی بر روی کامیونهای دارای پیشرانه دیزلی یا LNG (گاز مایع)اضافه خواهد شد.

حقایقی در مورد کامیونهای برقی ولوو

- شرکت ولوو به منظور پوشش دامنه وسیعی از انواع مختلف کاربردهای حمل و نقل، دارای 6 گروه کامیون تمامی برقی است.

- مدلهای برقی FM، FH و FMX، کامیونهای سنگین این شرکت به وزن ترکیبی 44 تن هستند. فروش این کامیونها در اروپا شروع شده و تولید انبوه از نیمه دوم سال 2022 آغاز خواهد شد.

- تولید انبوه کامیونهای برقی FL و FE به منظور عملیات درون شهری و حمل زباله در اروپا، از سال 2019 شروع شده است.

- تولید کامیون برقی VNR برای آمریکای شمالی از سال 2021 آغاز گردید.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1401/06/09
    عالی بود