جعبه دنده خودکار و هوشمند I-Shift

شرکت کامیون‌های ولوو سرعت جابجایی در جعبه دنده I-Shift را تا 30% افزایش می‌دهد.

 اکنون جعبه دنده خودکار و هوشمند I-Shift شرکت کامیون‌های ولوو سریع‌تر از هر زمان دیگری عمل می‌نماید. پاسخ سریع‌تر باعث نرمی و روانی و ارتقای قابلیت رانندگی در کامیون‌های سنگین الکتریکی و دیزل می‌شود.

با افزایش 30 درصدی سرعت تغییر دنده، رانندگان رانندگی مثبت و متفاوت‌تری را تجربه خواهند نمود.

ارتقای چشمگیر قابلیت رانندگی که به تمامی محورهای انتقال قدرت در تمام سطوح انتشاری اضافه شده از طریق روش جدیدی بدست می‌آید که در آن جعبه دنده I-Shift با موتور در تعامل می‌باشد. این بروزرسانی شامل فعال‌سازی سریع‌تر کلاچ است که منجر به تداخل گشتاوری کوتاه‌تری می‌شود. همچنین باعث می‌شود تغییر دنده نرم‌تر و روان‌تر انجام شده و یک تجربه‌ی رانندگی هماهنگ‌تر بدست آید.

پار برگزترند مدیر انتقال قدرت خط سنگین شرکت کامیون‌های ولوو می‌گوید: «جابجایی سریع‌تر دنده باعث می‌شود بتوانیم دنده را با کارایی بهتری انتخاب نماییم. و هرچه مسیر و جاده نیاز بیشتری به تغییر دنده داشته باشد، راننده ارتقای عملکرد بهتری را تجربه خواهد نمود. با تغییر سرعت دنده به میزان 30% در جعبه دنده I-Shift، رانندگان قطعاً تفاوت بسیار مثبتی را تجربه خواهند نمود.»

تغییر دنده سریع بر اساس چندین ارتقای کلیدی حاصل می‌گردد. اولاً حسگرهای بروزرسانی شده داده‌ها را با دقت بیشتری برای واحد کنترل فراهم می‌نماید؛ این واحد شامل نرم‌افزار جدید و ریزپردازشگر سریع‌تری است که زمان محاسبات را تسریع می‌بخشد. دوماً یک دیسک اضافی در ترمز جعبه دنده باعث می‌شود پیش از تغییر دنده عکس العمل سریع‌تری نشان دهد بنابراین می‌تواند زودتر انجام شود. در نهایت، حجم هوا نیز در سیستم‌های راه‌اندازی مختلف از جمله چنگال‌های دنده، کلاچ و ترمز جعبه‌ دنده کاهش یافته تا امکان تغییر سریع‌تر دنده را فراهم نماید.

I-Shift که در سال 2001 معرفی شد اولین سیستم انتقال قدرت خودکاری بود که برای کامیون‌های سنگین طراحی شده بود. این جعبه دنده می‌توانست با تمام محور قدرت خود کار کند زیرا این سیستم انتقال قدرت متناسب با موتور و اجزای خودرو از قبل از مرحله توسعه طراحی شده است که سهمی در کاهش مصرف سوخت نیز خواهد داشت – و بنابراین تأثیرات محیط زیستی را کاهش خواهد داد. همچنین باعث افزایش ایمنی و دیگر مزایای مهم از جمله کاهش سروصدا، لرزش‌ها و سفت شدن زیر پای راننده خواهد شد.

این پیشرفت‌های اخیر که باعث افزایش 30 درصدی سرعت در تغییر دنده می‌شود مدرک دیگری دال بر ارتقاهای دائمی و پیوسته‌ی ولوو بوده تا تماماً قابلیت عملکرد بهتری را فراهم نماید. پار برگزترند می‌گوید: «با تمام ارتقاها و تغییرات جدید در طی سالیان، I-Shift توانایی برجسته‌ای برای حل  کارهای پیشرفته‌تر و بیشتر به روش‌های کارآمد داشته است که روز بروز پیچیده‌تر می‌شوند. این یعنی نه تنها عملکرد و راندمان بالای سوختی را ارائه می‌دهد بلکه قابلیت رانندگی و آسایش برجسته‌ای برای رانندگان فراهم می‌نماید.»

امروزه کامیون‌های سنگین بطور استاندارد با I-Shift ساخته می‌شوند. از زمان معرفی آن، در سراسر جهان بیش از یک میلیون کامیون با تکنولوژی منحصر بفرد I-Shift ولوو ساخته شده‌اند.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1401/06/09
    ولوو حرف نداره والسلام