آغاز فروش کامیون‌های سنگین الکتریکی ولوو

راه‌اندازی رسمی سامانه سفارش کامیون‌های سنگین الکتریکی وولوو باعث افزایش فروش طیف وسیعی از این کامیون‌ها شده است.

شرکت کامیون‌سازی ولوو رسماً سامانه سفارش کامیون‌های سنگین الکتریکی خود را افتتاح کرد.

در حال حاضر می‌توان سفارش انواع کامیون‌های سنگین الکترونیکی این شرکت را در این سامانه جدید ثبت کرد که شامل ولوو اف‌اچ، ولوو اف‌ام و ولوو اف‌ام‌ایکس می‌شود. تولید انبوه سریالی این خودروها در پاییز آغاز خواهد شد و به مرور شتاب خواهد گرفت. برای شروع، این کامیون‌های الکتریکی در کارخانة سبز توو (Tuve) در گوتنبرگ تولید خواهند شد که فاقد آلاینده‌های کربنی است.

راجر آلما، رئیس شرکت کامیون‌سازی ولوو می‌گوید: «این نقطه عطفی برای کامیون‌های ولوو خواهد بود. مشتریان علاقه زیادی به ثبت سفارش این کامیون‌های فوق‌العاده دارند. تا کنون، عمدتاً به مشتریان و شرکاء پیشنهاد می‌کردیم که درخواست خرید خود را ارسال کنند، اما اکنون شروع به امضای سفارش‌های قطعی کرده‌ایم که یک گام بزرگ رو به جلو در ساخت خودروهای الکتریکی است.»

شرکت کامیون‌سازی ولوو در سال 2021 ولوو، در بیش از 20 کشور، بیش از 1100 سفارش برای کامیون‌های الکتریکی دریافت کرده است که درخواست‌های خرید را نیز شامل می‌شود.

در حال حاضر، نسخه‌های الکتریکی کامیون‌های نیمه‌سنگین ولوو اف‌ای، ولوو اف‌ال و ولوو وی‌ان‌آر در حال تولید انبوه سریال هستند. در حال حاضر، بزرگ‌ترین بازارهای کامیون‌های الکتریکی ولوو در اروپا را کشورهای نروژ، سوئد و آلمان تشکیل می‌دهد. کامیون‌های ولوو با سهم بازار 42 درصد در سال 2021، پرچم‌دار بازار کامیون‌های الکتریکی سنگین در اروپا محسوب می‌شود و در آمریکای شمالی نیز از موقعیتی پیشرو برخوردار است.

راجر آلما می‌گوید: «روشن است که راه‌حل‌های حمل و نقل فاقد آلاینده‌های کربنی در حال تبدیل به یک مزیت رقابتی است.»

تا پایان سال جاری، شرکت کامیون‌سازی ولوو با 6 مدل کامیون الکتریکی در دست تولید، کامل‌ترین خط تولید الکتریکی را در صنعت کامیون‌های جهانی خواهد داشت که انواع کامیون‌های توزیع شهری و مدیریت پسماند، ماشین‌های ساخت‌وساز شهری و حمل‌ونقل منطقه‌ای را در بر می‌گیرد. هدف این شرکت این است که تا سال 2030، نیمی از فروش کامیون‌های خود را به کامیون‌های الکتریکی اختصاص دهد.

نکات:

- در حال حاضر کامیون‌های الکترونیکی ولوو اف‌اچ، ولوو اف‌ام و ولوو اف‌ام‌ایکس برای فروش عرضه شده‌اند.

- مدل‌های سنگین در چهارمین فصل سال 2022 برای فروش عرضه خواهند شد.

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟