کامیون‌های جدید FM و FMX ولوو با کابین خدمه

کامیون‌های FM و FMX جدید ولوو اکنون برای استفاده به عنوان خودروهای شرایط اضطراری مجهز به کابین خدمه تا 9 نفر در دسترس می‌باشند. این دو مدل جدید که با همکاری نزدیک بدنه‌سازان و خدمات شرایط اضطراری توسعه یافته‌اند دارای طراحی ویژه برای خودروهای خدمات امدادی و آتش نشانی بوده و ارتقا یافته‌اند.

کابین خدمه جدید این کامیون‌ها با همکاری شرکت‌هایی مانند روزنبائر که یکی از پیشرویان ساخت بدنه برای خودروهای شرایط اضطراری می‌باشد، برای بازار جهانی طراحی شده است. این یک نمونه اولیه از کامیون FM ولوو با بدنه ET روزنبائر برای خدمات آتش نشانی استرالیا می‌باشد.

لارس فرنک مدیر محصول پیشنهاد ویژه خودرو در کامیون‌های ولوو می‌گوید: «اکنون می‌توانیم بازه‌ی مدرن‌تر و جامع‌تری از کامیون‌های سنگین برای خدمات اضطراری و آتش نشانی به بازار ارائه دهیم. گونه‌های جدید FM و FMX ولوو طراحی شده‌اند تا برای تیم‌های خدمات شرایط اضطراری یک فضای مناسب جهت کابین خدمه در سطح استانداردهای جهانی فراهم نمایند.

بازار اروپا سالانه بیش از 3000 کامیون آتش‌نشانی و دیگر خودروهای امداد دارد. خودروها علاوه بر رعایت نمودن مقررات ملی و بین‌المللی باید با الزامات ویژه‌ی هر یک از خدمات شرایط اضطراری مطابقت داشته باشند. این شامل استانداردهای ایمنی، اعتمادپذیری و انعطاف‌پذیری بالایی می‌شود.

 کابین خدمه

کابینی با فضای زیاد که طراحی شده تا امن، ارگونومیک و عملیاتی باشد.

کامیون‌های FM و FMX جدید ولوو مجهز به کابین خدمه تا حداکثر 9 نفر می‌باشند. این خودروها طراحی شده‌اند تا برای هر تیم خدمات شرایط اضطراری بهترین شرایط ممکن و امکان انجام عملیات ایمن و کارآمد در محیط‌های سخت را فراهم نمایند. این کامیون‌های جدید استانداردهای بالایی در زمینه‌ی ایمنی فعال و غیر فعال، ارگونومی و آسایش مشابه با دیگر مدل‌های جدید FM و FMX که در سال 2020 رونمایی شدند ارائه می‌دهند.

تست ایمنی کابین بطور کامل انجام شده و دارای پنجره‌های بزرگ، یک خط درِ پایینی، آینه‌های بزرگ نمای عقب و همچنین حداکثر 8 دوربین می‌باشد که دید کامل نسبت به محیط را فراهم می‌نماید. سیستم فرمان دینامیک ولوو که به عنوان یکی از گزینه‌های موجود می‌باشد باعث تسهیل در مانور دادن و ارتقای ارگونومی و ایمنی رانندگی می‌شود.

فضای کاری راننده مجهز به رابط جدید راننده کامیون‌های ولوو بوده که شامل ابزارهای دیجیتال و یک فرمان با دکمه‌های کنترلی بوده که با عملکرد انحراف گردن نیز قابل تطبیق است.

سقف داخلی بلند خودرو یک فضای بزرگ و پر از اکسیژن با آزادی حرکت زیاد فراهم می‌نماید. درها دارای زاویه بازشو زیادی هستند تا ورود و خروج به کابین به راحتی انجام گیرد. همچنین پلکان روشن و ضد سُر خوردن جدید، دستگیره نارنجی با رنگ کاملاً واضح، طراحی ارگونومیک و راحتیِ یافتن این کامیون در شرایط مختلف از جمله دیگر موارد جدید توسعه یافته در آن می‌باشند. داخل کابین فضای زیادی برای محفظه‌های نگهداری کلاه ایمنی، دستکش و دیگر تجهیزات ضروری بدست می‌دهد.

 تحویل‌های سریع‌

ساده‌گرایی برای بدنه‌سازان منجر به تحویل‌های سریع‌تر می‌شود.

یکی از اهداف مهم برای توسعه دهندگان خودروهای جدید، کسب زمان بین شروع و اتمام فرایند کوتاه‌تر برای بدنه‌سازان بود. تیم خودروهای ویژه ولوو در مشاوره با متخصصان پیشرو از شرکت‌های متخصص در ساخت کامیون‌های آتش‌نشانی، بهبودهای جدیدی در کابین و شاسی ارائه نمود.

اجزا در موقعیت‌هایی قرار داده شدند تا فرایند بدنه‌سازی را تسریع ببخشند و همه‌چیز برای متصل نمودن سیستم‌های الکتریکی و پنوماتیکی آماده شده بود. لارس فرنک می‌گوید: «ما خودمان را به عنوان دوستان خوب بدنه‌سازان می‌بینیم. کابین خدمه جدید ما به آنها اجازه می‌دهد که خودروها را سریع‌تر به مشتریان خود تحویل دهند.»

در پشت کابین، شاسی واضح است. چیزی برای جدا کردن یا جابجا کردن وجود ندارد. مخزن‌های سوخت، صدا خفه کن و دیگر اجزای بزرگ زیر کابین نصب شده‌اند. داخل کابین کابل‌های الکتریکی و شیرهای پنوماتیکی با نقاط اتصالی قابل دسترسی به راحتی تنظیم و منطبق شده‌اند. نصب صندلی‌ها، نیمکت‌ها و کمربند ایمنی از کارخانه تأیید شده است.

حقایقی در خقوق کامیون‌های جدید FM و FMX ولوو مجهز به کابین خدمه

  • توسعه یافته تحت استاندارد EN 1846 برای خودروهای خدمات امدادی و آتش نشانی
  • ضربه کابین بر اساس ECE R29-.3 تست شده است.
  • ارتفاع سقف داخلی 160 سانتیمتر (جلو) و 161 سانتیمتر (عقب)
  • درها می‌توانند تا زاویه‌ی 79 درجه (جلو) و 75 درجه (عقب) باز شوند.
  • پیکربندی‌های محور: 4*2 و 4*4
  • گزینه‌های موتور ولوو D11 یا D13 (Euro 3, 5, 6).
  • خیز قدرت تا 2000 Nm

 برای خرید قطعات یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟