آی سیو برنده تست های مستقل مصرف سوخت

در دو تست مستقل اجرا شده توسط مجله‌های حمل کامیون آلمان، ولوو FH مجهز به I-Save در جایگاه اول مصرف سوخت قرار گرفت. پیتر فرانزن مدیر محصول موتورها در شرکت کامیون‌های ولوو می‌گوید: «این واقعاً تأیید می‌کند که سخت کار کردن ما جواب داده است و با بروزرسانی موتورهای جدید، ولوو FH مجهز به I-Save به لحاظ مصرف سوخت راندمان بیشتری خواهد داشت.»

تست های مستقل مصرف سوخت

در دو تست مستقل، FH ولوو مجهز به I-Save اثبات نموده که ترکیب مصرف سوخت پایین با سرعت بالا امکان‌پذیر است.

در این تست‌ها که توسط مجله‌های برتر تجارت آلمان یعنی تراکر و ترنسپورت انجام شده‌اند، ولوو FH 500 مجهز به I-Save در مقابل کامیون‌های دیگر رقبای اروپایی خود قرار داده شد و ترکیبی از مصرف دیزل و AdBlue را پوشش داد.

زمانی که صحبت درباره‌ی حفظ سرعت متوسط بالا در مسیرهای آزمایشی طویل به میان می‌آید، کامیون ولوو رقبای خود را شکست می‌دهد. به علاوه ولوو FH مجهز به I-Save بالاترین امتیاز را در ارزیابی کلی خودروها که توسط مجله تراکر انجام شده را کسب نموده است.

ولوو FH مجهز به I-Save سرعت بالا را با مصرف سوخت پایین ترکیب می‌کند.

پیتر فرانزن می‌گوید: «این تست‌ها بسیار دقیق هستند و به ما این امکان را می‌دهند که نشان دهیم قادر به انجام چه چیزی هستیم. مهندسان ما توانسته‌اند سرعت بالا را با مصرف سوخت پایین ترکیب نمایند که این یک دستاورد فوق‌العاده است. در زمانی که قیمت سوخت مصرفی افزایش می‌یابد، راندمان سوخت مهم‌تر از همیشه می‌باشد.»

این بسیار چشمگیر است که علیرغم اینکه کامیون‌ به موتور جدیدی مجهز نشده بود در تمامی آزمایشات برنده شدیم.

کامیون ولوو FH مجهز به I-Save از سال 2019 در حال تولید شدن است. مفهوم این است که در ترکیب پیشرانه، نرم افزار و آیرودینامیک خودرو بتوانیم تا حد ممکن مصرف سوخت را اقتصادی حفظ نماییم. از زمان رونمایی ویژگی‌های جدید بسیاری به آن اضافه و اصلاح شده است.

پیتر فرانزن، مدیر محصول موتورها در شرکت کامیون‌های ولوو

کامیون ولوو مورد استفاده در آزمایشات دارای بروزرسانی‌های متعددی در طراحی آیرودینامیک آن بود تا جریان هوا بهبود یابد، از جمله فواصل کوچکتر میان قسمت جلویی کابین و گسترش بیشتر درب. برای اینکه نسبت به بیشترین راندمان سوخت اطمینان حاصل کنیم، کامیون همیشه در حالت اکو روشن می‌شود. پیتر فرانزن می‌گوید: «اصلاحات کوچک متعددی وجود دارند که به همراه یکدیگر باعث بدست آمدن این نتایج خوب در آزمایش می‌شوند. بسیار تأثیرگذار است که زمانی در این تست‌ها برنده شدیم که کامیون حتی به موتور جدید مجهز نشده بود. آخرین بروزرسانی‌های باعث کاهش مصرف سوخت بیشتری نیز خواهند شد. دیدن نتایج تست‌های آینده مجلات اقتصادی جالب توجه خواهد بود.»

مصرف کم AdBlue

موتور ترکیبی توربو، قلب I-Save است. در میان ارتقاهایی که امسال رونمایی شده، فرایند مصرف سوخت اصلاح شده، اصطکاک موتور کاهش یافته و سیستم روغن نیز بهبود یافته است. به علاوه، موتور یک پمپ فرمان کم مصرف جدید و کمپرسور های بهبود یافته دارد که با ایجاد فشار هوا به صورت کاراتر باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌گردد.

نرم‌افزار هوشمند جدید I-Torque را تحلیل نمودن داده‌های توپوگرافی بدست آمده از I-See و تطبیق دادن رانندگی با مسیر واقعی باعث افزایش راندمان انرژی می‌شود.

پیتر فرانزن می‌گوید: «مهندسین ما تمامی جزئیات را بررسی نموده‌اند تا راندمان مصرف سوخت موتور را بهتر از قبل نمایند. ما همچنین جعبه دنده خودکار I-Shift را بروزرسانی نموده‌ایم. پاسخ‌های سریع تربه رانندگی نرم‌تر و بهبود مصرف سوخت کمک می کند.»

با این اصلاحات رونمایی شده‌ی جدید، I-Save به صورت تجمعی می‌تواند در مقایسه با سطوح مصرف نسبت به زمان اولین رونمایی، تا 13% مصرف سوخت را ارتقا بخشد.

یکی دیگر از مزایای ولوو FH مجهز به I-Save مصرف کم AdBlue آن می‌باشد که قیمت آن همانند دیزل بیش از پیش افزایش داشته است.

پیتر فرانزن می‌گوید: «مصرف سوخت برای حامل‌ها امری ضروری است و ما همواره در تلاشیم تا هرگونه مانع را برداریم و بهبودهای بیشتری در محصولات ایجاد نماییم. بسیار مفتخرم که اکنون می‌توانیم محصولی ارائه دهیم که به مشتریان کمک می‌کند تا سودآوری خود را افزایش دهند در حالی که اثر CO2 خود را کاهش می‌دهند.»

 خلاصه آزمایش مجله تراکر

کل مسافت آزمایش: 340 کیلومتر برای مسیرهای حمل طولانی شمال مونیخ، آلمان.

وزن ترکیبی ناخالص: 40 تن

مشخصات فنی کامیون ولوو: شاسی سبک، Globetrotter XL

نتایج: ولوو FH 500 مجهز به I-Save بهترین مصرف سوخت را داشت. همچنین بالاترین میانگین سرعت و بیشترین امتیازات در ارزیابی کلی را کسب نموده است.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟