باربری DHL و کامیون‌های ولوو

باربری DHL و شرکت کامیون‌های ولوو با یکدیگر متحد می‌شوند تا تبدیل به حمل و نقل جاده‌ای عاری از سوخت فسیلی در مسافت‌های طولانی‌تر را تسریع بخشند

باربری DHL که یکی از تأمین کننده‌های باربری‌ جاده‌ای پیشرو در اروپا بوده و شرکت کامیون‌های ولوو با یکدیگر مشارکت نموده‌اند تا سرعت ارائه کامیون‌های سنگین الکتریکی مورد استفاده برای حمل و نقل منطقه‌ای درون اروپا را افزایش دهند. این تلاش مشترک گام مهم دیگری به سوی راه حل‌های حمل و نقل در زمینه بی‌طرفی اقلیمی را رقم می‌زند.

همکاری باربری DHL وشرکت کامیون‌های ولوو

باربری DHL و شرکت کامیون‌های ولوو پروژه‌ای با تمرکز بر حمل و نقل‌های سنگین با مسافت طولانی‌تر آغاز نموده‌اند.

تاکنون استفاده‌ی اصلی کامیون‌های الکتریکی برای مسافت‌های کوتاه درون شهری و نواحی شهری بوده است. اکنون باربری DHL و شرکت کامیون‌های ولوو پروژه‌ای با تمرکز بر حمل و نقل‌های سنگین با مسافت طولانی‌تر را آغاز نموده‌اند. این همکاری شامل تست‌های اولیه انحصاری و بین‌المللی بر یک کامیون کاملاً الکتریکی FH ولوو با وزن ناخالص ترکیبی تا 60 تن می‌باشد.

در این پروژه که در ماه مارس آغاز به کار نموده است این کامیون بین دو ترمینال لجستیکی باربری DHL در سوئد با فاصله‌ی حدوداً 150 کیلومتر فعالیت خواهد نمود. در حین این آزمایش، ولوو و DHL تجربه و اطلاعات مهمی در خصوص تنظیمات و عملکرد یک زیرساخت شارژ کننده‌ی کافی کسب خواهند نمود. بینش‌های تجمعی بدست آمده در راستای بهینه‌سازی تعادل صحیح میان فاصله‌ی تحت فعالیت، وزن بار و نقاط شارژ کننده در عملیات‌های باربری روزمره، کمک خواهند نمود.

DHL به همراه شرکت کامیون‌های ولوو بطور فعالی بر کاهش ردپای اکولوژیکی خود و همچنین حفظ پایداری به عنوان بخش ادغامی استراتژی شرکت کار می‌کنند.

اووه برینکس مدیر عامل باربری DHL می‌گوید: «هدف ما کاهش تمامی انتشارات مرتبط با لجستیک تا رسیدن به صفر می‌باشد. در این زمینه نقاط عطف و مهم تاکنون حاصل شده‌اند: در مقایسه با سال 2007، راندمان CO2 گروه ما به مقدار 35% بهبود یافته است. با این حال در ادامه‌ی این راه به راه حل‌های تکنولوژیکی نوآورانه و مشارکت‌های قوی نیاز داریم. من مطمئن هستم که همکاری قوی ما با شرکت ولوو که یکی از برندهای مهم کامیون در سراسر دنیا می‌باشد در دستیابی به اهداف بلندپروازانه‌ی محیط زیستی ما در بخش باربری جاده‌ای، پشتیبان ما خواهد بود.»

شرکت کامیون‌های ولوو با تبدیل هرچه یکپارچه و کارآمد به سوی الکتریکی‌سازی، در حال هدایت نمودن تغییر ضروری به سوی حمل و نقل عاری از سوخت فسیلی می‌باشد. برای دستیابی به این امر می‌بایست تمامی جنبه‌های اکوسیستم برای الکتریکی‌سازی از جمله محل شارژ کردن، برنامه‌ریزی مسیر، خودروها، خدمات و دیگر پشتیبانی‌ها درنظر گرفته شود.

راجر الم مدیر شرکت کامیون‌های ولوو می‌گوید: «کسب و کار حمل و نقل به سرعت در حال تغییر بوده و پایدار ماندن یک مزیت تجاری بسیار مهم برای بسیاری از مشتریان ما می‌باشد. ما راه حل‌های مؤثری جهت حمل و نقل را ارائه می‌دهیم که به انتقال سریع به سوخت‌هایی بغیر از سوخت فسیلی مانند الکتریسیته کمک خواهند نمود.

ما رابطه‌ی دیرینه‌ای با DHL داریم. تجربه‌ی وسیع و جهانی آنها در لجستیک به ما این امکان را می‌دهد تا شرایط را مطالعه نموده و با این تغییر تکنولوژی رو به جلو برویم، آن را با نیازهای مشتریان و انواع عملیات و حمل نقل تطابق دهیم.» باربری DHL در حال حاضر بطور فعالی در حال هدایت نمودن پروژه‌های مختلف تکنولوژی بدون سوخت فسیلی و پایداری بوده و یک برنامه‌ی ارسال کالا با تمرکز بر اقلیم در سوئد ارائه نموده است.

مشتریانی که از برنامه استفاده می‌کنند یک بالاسری ثابت برای هر بسته یا پالت ارسالی پرداخت می‌نمایند و درآمد حاصل شده از این بالاسری‌ها بطور کامل در تکنولوژی‌های تمیز درون شبکه‌ی سوئد سرمایه‌گذاری می‌گردد.

رابرت زاندر مدیر عامل باربری DHL در سوئد چنین توضیح می‌دهد: «بخش لجستیک در حال حاضر با چالش عظیمی مواجه می‌باشد که همزمان موقعیت بسیار خوبی را نیز فراهم نموده است: کربن زدایی حمل و نقل باربری. همکاری با شرکت کامیون‌های ولوو به DHL کمک می‌کند تا حتی نقش بزرگتری در انتقال به گزینه‌های پایدار ایفا نماید و تأییدیه‌ی مهم دیگری بر استراتژی بلند مدت ما به سوی حمل و نقل در زمینه بی‌طرفی اقلیمی می‌باشد.

امروزه کامیون‌های الکتریکی FL و FE ولوو برای توزیع شهر در خط تولید سریالی قرار دارند. زنجیره تأمین DHL اخیراً یک کامیون الکتریکی جدید FL ولوو را در لندن وارد خط عملیات نموده است بنابراین این اولین ارائه‌ی کامیون تمام الکتریکی ساخته شده برای توزیع شهری در بریتانیا.

راجر الم در انتها می‌گوید: در انتهای سال گذشته شرکت کامیون‌های ولوو در آمریکای شمالی شروع به فروش کامیون الکتریکی VNR نموده و امسال فروش در حوزه محصولات الکتریکی سنگین را در اروپا آغاز خواهیم نمود. تعهد ما این است که تمامی بازه‌ی فروش کامیون حداکثر تا سال 2040 عاری از سوخت‌های فسیلی باشند.»

حقایق پروژه:

  • پروژه DHL– ولوو در فصل اول سال 2021 شروع به کار خواهد نمود و بخشی از REEL می‌باشد که یک برنامه پیشگامی با تعهد سرمایه از سوی آژانس نوآوری وینووا سوئد و آژانس انرژی سوئد برای ارتقا دادن انتقال به سوی سیستم حمل و نقل باربری الکتریکی است.
  • مسیر بین شهرهای گوتنبرگ و یونکوپینگ در سوئد می‌باشد که فاصله‌ای معادل 150 کیلومتر مسیر یک طرفه است.
  • شارژ کردن در DHL شهر یونکوپینگ و مرکز کامیون‌های ولوو در شهر گوتنبرگ انجام خواهد گرفت.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1401/06/20
    VoLvo 500
  • کاربر میهمان 1401/06/20
    اف اچ ۵۰۰