مراقبت از محیط زیست توسط کامیون ولوو

از دهه‌ی 70 مراقبت از محیط زیست تبدیل به یک ارزش اساسی شده است.  از آن زمان ما انتشار آلاینده‌های هوا از کامیون‌های خود را تا 90% و میزان مصرف سوخت و انتشار گاز CO2 را به مقدار 40% کاهش داده‌ایم.

ما به راه حل‌های حمل و نقل پایدار اعتقاد داریم. اطمینان داریم که کامیون‌ها، خدمات و عملیات‌های ما، ما را به آن سو هدایت خواهند نمود. مراقبت از محیط زیست بزرگترین چالشی است که با آن مواجه می‌باشیم. با وجود تکنولوژی‌های جدید، فعالیت بیش از پیش اجتماعی و مشارکت صنعتی، می‌توانیم این چالش را به بزرگترین دستاورد خود تبدیل نماییم.

گرمایش جهانی

استفاده از سوخت‌های فسیلی باعث افزایش گازهای گلخانه‌ای و دمای زمین می‌شود. پیش‌بینی‌ها بیان می‌نمایند که سیاره‌ی ما تا سال 2100 به مقدار 6 درجه سلسیوس افزایش دما خواهد داشت.

منابع طبیعی کاهش یافته

بیشتر انرژی که امروزه استفاده می‌شود از منابع تجدید ناپذیر بدست می‌آید. بنابراین لازم است منابع جایگزین بیابیم.

انتشارات ناشی از اگزوز

آلودگی هوا منجر به مشکلات بزرگ سلامت عمومی و محیط زیست در سراسر دنیا می‌شود. آلاینده‌ها در مرزهای ملی متوقف نمی‌شوند بنابراین به قانون منسجمی نیاز داریم. اینها مشکلاتی جدی می‌باشند بنابراین با تمرکز بر راندمان انرژی و سوخت‌های جایگزین با آنها برخورد می‌نماییم. این یک استراتژی است که کل کار و کسب ما را دربرگرفته و تصمیماتی که درباره‌ی آینده می‌گیریم را شکل خواهد داد.

کامیون‌های ما

حدود 90% تأثیرات وارده از یک کامیون بر محیط زیست در حین عملکرد آن ایجاد می‌شود اکثراً به واسطه‌ی مصرف سوخت و تخلیه‌ی کربن دی‌اکسید و دیگر انتشارات گازی.

به همین دلیل است که راندمان انرژی و سوخت‌های جایگزین نقشی اساسی در رویکرد محیط زیستی ما ایفا می‌نمایند.

هدف ما این است که فرایند توسط خود را عاری از CO2 نماییم. ما در سال 2007 اولین کارخانه عاری از کربن دی‌اکسید در سراسر دنیا را راه‌اندازی نمودیم. اولین معامله عاری از کربن دی‌اکسید ما در سال 2008 آغاز شد. کار در اینجا متوقف نمی‌شود. این کار در سراسر دنیا در حال گسترش می‌باشد تا بتواند بیشترین تعداد ممکنن کارخانه‌های ما، روش‌های حمل و نقل و معاملات ما را پوشش دهد.

جهان فردا

ما منتظر آینده نیستیم بلکه در حال شکل دادن آن می‌باشیم. هر کدام از پروژه‌های ذیل زیربنایی برای استراتژی بلند مدت محیط زیستی ما را تشکیل داده و نشان می‌دهد که در طی دهه‌های بعد چگونه در توسعه‌ی پایدار مشارکت خواهیم نمود. کار در اینجا متوقف نمی‌شود. این کار در سراسر دنیا در حال گسترش می‌باشد تا بتواند بیشترین تعداد ممکنن کارخانه‌های ما، روش‌های حمل و نقل و معاملات ما را پوشش دهد.

پلاتونینگ

پلاتونینگ توسعه‌ی تحول آفرینی است که مزایای متعددی را به دست می‌دهد. امروزه می‌توان انتشارات CO2 را تا 10% کاهش داد اما این مقدار در دهه‌ی آینده تا میزان 15% خواهد رسید. همچنین، با به اشتراک گذاری اطلاعات کامیون‌های متصل به هم، ایمنی افزایش خواهد یافت.

مدیریت منطقه

مدیریت منطقه به معنای ایجاد یک حفاظ مجازی دور یک منطقه و استفاده از تکنولوژی GPS برای محدود نمودن سرعت خودروها در این منطقه می‌باشد. از طریق مدیریت منطقه، می‌توان نواحی مشخصی در یک شهر تحت عنوان «حساس» علامت‌گذاری کرد برای مثال خیابان‌های نزدیک به مدارس. هنگامی که یک خودرو وارد این نواحی شود، سرعت را می‌توان به سطح معینی کاهش داد، ریسک تصادفات را کاسته و آرامش ذهنی بیشتری برای ساکنین و بازدید کننده‌ها فراهم نمود.

 سوخت بیشتر، دسترسی بیشتر

هیچ راه جهانی برای سوخت کامیون‌ها در آینده وجود نخواهد داشت. لازم است تا گزینه‌های دیگری برای جایگزینی و کاربردهای مختلف در زمان‌های مختلف در نقاط مختلف دنیا بیابیم. امروزه کامیون‌های مسیر طولانی را به فروش می‌رسانیم که از گاز طبیعی مایع استفاده می‌نمایند (LNG). سوخت‌ها بایست فسیلی یا 100% تجدیدپذیر باشند. اکثریت کامیون‌های دیزلی ما نیز قابلیت کار کردن با سوخت دیزلی تجدیدپذیر HVO دارند و برخی از آنها می‌توانند از بیودیزل استفاده نمایند.

جابجایی الکتریکی

در سال 2018، اولین کامیون‌های تمام الکتریکی خود یعنی ولوو FL الکتریکی و ولوو FE الکتریکی را معرفی نمودیم. این دو باعث خواهند شد که شهرها ساکت‌تر و هوا تمیزتر شده و همچنین زیرساخت‌ها بهتر مورد استفاده قرار گیرند.

سوپرتراک ولوو

ما بخشی از برنامه‌ی سوپرتراک دپارتمان انرژی و انرژی ملی و لابراتوار تکنولوژی ایالات متحده می‌باشیم. هدف این است که با هل دادن محدودیت‌های راندمان انرژی در کامیون‌های آینده، راندمان باربری به مقدار چشمگیری بهبود داده شود و انتشارات کربنی کاهش یابند.

در کنار یکدیگر قوی‌تریم

امروز، فردا و دهه‌های بعد از آن، اگر در کنار یکدیگر باشیم کارهای بیشتری برای محیط زیست انجام خواهیم داد.

ما معتقدیم که نوآوری‌ها حداقل بخشی از پاسخ‌هایی را فراهم خواهد نمود که جامعه به دنبال آنهاست. به همین دلیل است که با موسسه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها همکاری می‌کنیم تا تکنولوژی‌هایی را توسعه دهیم که در همکاری با بخش انرژی، راندمان سوخت را افزایش داده و استفاده از سوخت‌های جایگزین را عملی نماید.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟