ترکیب واگن برگردان و تخلیه کننده جانبی FMX

ترکیب واگن برگردان و تخلیه کننده جانبی FMX جدید ولوو حقیقتاً منحصر به فرد است

شرکت خانه‌سازی مالکوم آلن که در ابردین‌شایر پایه‌گذاری شده اکنون دستی در ساخت بدنه و مونتاژ طراحی واگن برگردان و تخلیه کننده جانبی چند منظوره‌ی خود برای ولوو FMX 460 8x4 Tridem خود با محور لیفتینگ هیدرولیکی عقب، دارد.

خانه‌سازی مالکوم آلن یک ولووی جدید FMX 460 8x4 Tridem با طراحی بدنه واگن برگردان و تخلیه کننده جانبی مخصوص به خود، ارائه می‌دهد.

تونر 32 تبدیل به نیمه‌ی ناوگان دو قسمتی قوی جهت تحویل مصالح ساختمان به سایت‌های شهری و حومه شده و سپس در مسیر بازگشت نخاله‌ها را برمی‌گرداند. این وسیله نقلیه سطح جدیدی از ظرفیت باربری و توانایی رانندگی آفرود را به همراه دارد که نسبت به تونر 18 برند رقیب خود، برتر می‌باشد.

کریگ ایستون مدیر اجرایی راه حل‌های حمل و نقل در مرکز شمال و انبار ابردین اسکاتلند اتوبوس و کامیون ولوو توانسته است به لطف امکان تأمین یک سه محور دو درایوی با پیکربندی محور تگ، سفارش خود را در ولوو تثبیت نموده است.

مدیر بروس آلن با تصمیم‌گیری در خصوص بهترین شاسی، از تجربه‌ی خود به عنوان مهندس مکانیک استفاده نموده است تا تطبیق‌پذیر ترین بدنه را برای نیازهای شرکت خود طراحی نموده و بسازد مونتاژ مواد و تکمیل فرایند بطور کامل بصورت داخلی.

او می‌گوید: «یک واگن برگردان استاندارد با کناره‌های ثابت برای کار ما خوب نیست. ما نیاز به قابلیت عملکرد تخلیه کننده جانبی داریم اما اگر از یک سازنده بدنه این را بخواهید گزینه‌ها بسیار محدود خواهند شد. بنابراین شروع به ساخت چیزی نمودیم که دقیقاً به آن نیاز داریم و کاملاً از نتیجه راضی هستیم.»

راه حل خانه سازی آلن

راه حل خانه سازی آلن این بود که با استفاده از Hardox 450 کف و طرفین بدنه را اندازه بگیرد، در حالی که فولاد سازه‌ای نازک‌تر Strenx 700 برای اعضای متقابل استفاده شده است. برخلاف بدنه‌های جانبی معمول، این بدنه با کناره‌های تک قطعه‌ای هیدرولیکی ساخته شده که به راننده این امکان را می‌دهد تا برای بارگذاری/ بارگیری فقط با فشار یک دکمه آنها را پایین بیاورند، در حالی که امکان بارگیری بدنه از دو طرف بطور همزمان نیز وجود دارد.

کاور لغزنده‌ی گروه کرامارو گالوپینو برای بارگیری با بدنه تخلیه کننده جانبی ادغام شد و با یک سیم ثابت الکتریکی قابل جابجایی که در امتداد طبقه‌بندی‌های دو طرف کشیده شده فعال می‌گردد.

آلن همچنین یک در پشتی دوگانه طراحی نموده که برای تخلیه و جابجایی نخاله به صورت هیدرولیکی بالا می‌رود، اما برای بارهای بزرگتر و حجیم‌تری مانند تخته سنگ‌ها و ریشه‌ی درختان، می‌توان از درهای انباری دستی با بازشوی وسیع‌تر استفاده نمود. واحد لرزش هیدرولیکی نیز نصب گردید تا کمک کند مواد چسبنده با لرزش تخلیه شده و کامیون بتواند در هر موقعیتی بطور کامل تخلیه شود.

پس از رنگ آمیزی در کارخانه‌ی گری و آدامز در نزدیکی فرازربورگ، FMX وارد خدمات شده و یک محموله‌ی 18.5 تنی را پیشنهاد می‌نماید افزایشی چشمگیر در کامیون‌های قدیمی مزرعه و ایجاد سطوح جدیدی از تطبیق‌پذیری در شاسی 32 تنی.

آلن در انتها می‌گوید: «ما از مواد با عملکرد بالا مانند Hardox 450 و Strenx 700 استفاده نمودیم تا یک تعادل بهینه میان قدرت، پایداری و وزن پایین ایجاد گردد. شک دارم که مورد مشابه کار ما در بریتانیا وجود داشته باشد و احتمالاً به همین دلیل است که پایدار خواهد بود مگر اینکه بخواهیم چیز دیگری برای ناوگان خود بسازیم!»

سایر ویژگیها

ویژگی‌های اضافه شامل یک جعبه دنده خودکار I-Shift 12 سرعته با نرم‌افزار ساخت/ آفرود می‌باشند که به قابلیت مانوردهی در زمانی که از حالت توقف شروع به حرکت نموده و رانندگی در سرعت پایین کمک می‌نماید. به علاوه، مشتری بسته‌ی رانندگی و بسته رسانه ولوو را انتخاب نموده است که گستره‌ای از انتخاب‌های اضافی برای بهبود آسایش راننده و قابلیت عملکرد در قسمت کابین فراهم می‌نماید.

مشخصات فنی

مشخصات فنی نیز شامل آلیاژهای Alcoa Dura – Bright، یک نشانگر بار در حال حمل، نوار سقف کارخانه به همراه چراغ‌های LED و دوربین آینه‌ای جدید و نزدیک کارخانه برای ایمنی بیشتر در هنگام گردش به چپ و مانوردهی می‌باشند.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟