سوخت‌های جایگزین

مشکلات اقلیمی

در سال 2007، شرکت کامیون‌های ولوو هفت کامیون را ارائه نمود که می‌توانند با هفت سوخت تجدید‌پذیر متفاوت کار کنند.

مشکلات اقلیمی از جمله چالش‌های عمده این دوران می‌باشند. راه حل آنها نیازمند تلاش مشترک بخش سازمانی، نهادهای عمومی و افراد ورای مرزهای ملی و مابین صنایع مختلف می‌باشد.

 صنعت حمل و نقل نقشی اساسی در توسعه‌ی جامعه‌ی ما و اقتصاد آن ایفا می‌نماید. با این وجود سهم قابل توجهی از انتشارات گازی به بخش حمل و نقل تعلق داشته که اثرات منفی بر اقلیم ما دارد.

شرکت کامیون‌های ولوو بدون تردید پذیرفته است که ما بخشی از این مشکل هستیم و همچنین مصمم است که بخشی از راه حلی باشد که آینده‌ی پایداری برای جامعه‌ی حمل و نقل مدرن رقم خواهد زد.

هدف ما این است که در حوزه‌های راندمان انرژی و سوخت‌های جایگزین، پیوسته در حال پیشرفت باشیم و همچنین توانایی خود در توسعه‌ی خودروهایی را نشان دهیم که گستره‌ی وسیعی از سوخت‌ها را دربرمی‌گیرند.

تعهد بلند مدت ما نسبت به بهبود راندمان سوخت هنگامی اهمیت خواهد یافت که استفاده از سوخت‌های جایگزین در بخش حمل و نقل رشد نماید. در آینده نیز کاهش هزینه‌های سوخت همچنان اولویت بالایی برای کامیون‌ داران خواهد بود.

ما دائماً در جستجوی راه‌های جدیدی هستیم تا کامیون‌هایمان با مقدار سوخت کمتر و تأثیر کمتر بر محیط زیست کار کنند. فلسفه‌ی ما در خصوص «هر قطره اهمیت دارد» رویکردی منطقی است که باعث می‌شود در خصوص بهبود راندمان سوخت پیشرو باشیم. این فلسفه بر اساس این تفکر است که یک درصد اینجا و یک درصد آنجا به زودی به مقادیر قابل توجهی صرفه‌جویی در سوخت تبدیل خواهد شد.

این بروشور نقاط مثبت و منفی سوخت‌های جایگزین مختلف را توصیف می‌نماید. بروشور بر اهمیت دیدگاه کل‌نگر و مشارکت میان تمام بازیگران مختلف درگیر در تحلیل و انتخاب سوخت‌هایی تأکید می‌نماید که ما را به سوی یک آینده‌ی پایدار سوق می‌دهند.

برای اینکه نسبت به توسعه‌ی موفقیت‌آمیز حمل و نقل عاری از کربن دی‌اکسید اطمینان حاصل کنیم نیاز به توافق عمومی گسترده در بالاترین سطوح ممکن داریم. لازم است میان تولید کنندگان و قانون‌گذاران مشارکت بین‌المللی صورت گیرد تا استانداردهای یکنواخت و قوانین بلند مدت و پایداری برای سوخت توسعه یابد.

تولید و توزیع سوخت‌های جایگزین

گام مهم بعدی در توسعه این است که شروع به تولید و توزیع سوخت‌های جایگزین در مقیاس عمده نماییم. یکی از راه حل‌های سنتی در مسیر به سوی حمل و نقل خنثی نسبت به اقلیم این است که با استفاده از مواد خام فسیلی مانند گاز طبیعی، جایگزین‌های سوختی را تولید نماییم.

سوخت‌های جایگزین بازبینی

حمل و نقل عاری از کربن دی‌اکسید تأثیری بر اثر گلخانه‌ای ندارد

حمل و نقل عاری از کربن دی‌اکسید با تولید سوخت‌ها از مواد خام تجدیدپذیر از جمله زیست توده تقویت می‌گردد. سوخت‌های عاری از کربن دی‌اکسید برخلاف سوخت‌های فسیلی هیچ کربن دی‌اکسیدی به جو اضافه نمی‌کنند. فرایند احتراق دقیقاً همان مقداری کربن دی‌اکسید تولید می‌کند که توسط مواد منبع در حین رشد جذب می‌شود و از آنجا که رشد مجدد محصولات با مقادیر برداشت شده مطابقت دارد، هیچ کربن دی‌اکسیدی به جو اضافه نخواهد شد. سه عامل اساسی وجود دارند که باعث الزام تغییر به سوخت‌های تجدیدپذیر می‌شوند:

تغییر اقلیم

استفاده‌ی ما از سوخت‌های فسیلی سهمی در گرمایش جهانی خواهد داشت که در بلند مدت قطعاً باعث ایجاد پیامدهای چشمگیری بر زندگی روی کره زمین خواهد شد.

افزایش تقاضای انرژی

سوخت‌های فسیلی همچنان نقشی مهمی در تأمین نیازهای فزاینده‌ی انرژی ایفا می‌نمایند زیرا جمعیت و شهری‌سازی زمین رشد یافته و اقتصاد جهانی تا سال 2040 به لحاظ اندازه بیش از دو برابر خواهد شد. با این حال سهم سوخت‌های زیستی نسبت به سطوح پایین امروزی افزایش خواهند یافت.

سازمان ملل متحد انتظار دارد جمعیت جهانی از بالای 7 میلیارد در سال 2014 به حدود 9 میلیارد در سال 2050 افزایش یابد. بیش از 90 درصد این افزایش مربوط به کشورهای در حال توسعه می‌باشد. تا سال 2028، هند جمعیتی بیشتر از چین خواهد داشت.

کاهش منابع محدود

ذخایر نفتی و دیگر سوخت‌های فسیلی کره زمین در نهایت تخلیه خواهد شد فقط سوال اینجاست که چه زمانی! قیمت نفت نیز به علت عوامل جغرافیایی ، سیاسی همچنان ناپایدار خواهد ماند.

گزینه‌های مختلف ، با پیش‌نیازهای مختلف

شرکت کامیون‌های ولوو در حال مطالعه و ارزیابی تمامی گزینه‌های سوختی با پتانسیل استفاده در محصولات خود می‌باشد. در این بروشور ما سوخت‌های زیر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 بیودیزل

بیودیزل یک سوخت تجدیدپذیر و تجزیه‌پذیر زیستی می‌باشد که از روغن‌های گیاهی، چربی‌های حیوانی و گریس‌های بازیافتی رستوران‌ها تهیه شده است. این محصول از طریق یک فرایند شیمیایی به نام ترانس استرافیکاسیون بدست می‌آید. گلیسیرین از چربی و روغن گیاهی جدا می‌شود. روغن پالم بر پایه‌ی بیودیزل رایج‌ترین فرم مورد استفاده از این سوخت می‌باشد. بیودیزل را می‌توان با دیزل معمولی مخلوط نمود.

 HVO هیدروتریتینگ

HVO هیدروتریتینگ روغن‌های گیاهی یا چربی‌های حیوانی یکی از فرایندهای جایگزین استرافیکاسیون برای تولید سوخت‌های دیزلی با پایه زیستی می‌باشد. در این فرایند تولید، از هیدروژن استفاده می‌گردد تا اکسیژن را از روغن گیاهی حذف نماید.

 دیزل مصنوعی

دیزل مصنوعی از طریق گازی سازی بدست می‌آید، به این ترتیب که مخلوطی هیدروژن و کربن مونوکسید استخراج شده از زیست توده، گاز طبیعی یا زغال سنگ را به یک سوخت مایع تبدیل می‌نماید. دیزل مصنوعی یک محصول به شدت پارافینی و بدون سولفور می‌باشد.

اتانول  

اتانول یک سوخت تجدیدپذیر است که از تخمیر محصولات زراعی بدست می‌آید که دارای نشاسته یا شکر می‌باشند. در حال حاضر ذرت، گندم و نیشکر برجسته‌ترین محصولات زراعی برای تولید اتانول می‌باشند. می‌توان از ضایعات کارخانه‌های کاغذسازی، کارخانه‌های فراوری سیب زمینی، کارخانه‌های آبجو و نوشیدنی نیز استفاده نمود.

 متانول

متانول ساده‌ترین الکل است که از فرایند گازی سازی حاصل می‌شود.

 DME دی متیل اتر

DME دی متیل اتر یک جایگزین سوخت پاک و غیر سمی است که می‌توان از طریق فرایند گازی‌سازی آن را از گاز طبیعی، زغال سنگ یا زیست توده بدست آورد. DME در دمای اتاق در فشار 5 بار مایع می‌باشد.

 متان

متان ساده‌ترین هیدروکربن است که محتوای عمده گاز طبیعی و گاز زیستی می‌باشد. گاز طبیعی یک سوخت فسیلی است که در زمین یافت می‌شود. این گاز از متان، اتان، بوتان، پروپان و دیگر گازها تشکیل شده است. بیوگاز را می‌توان از انواع زیست توده‌ها بدست آورد. زیست توده به صورت بی‌هوازی تخمیر شده و تبدیل به گاز می‌شود. بیوگاز خام تمیز بوده و محصول نهایی حاوی متان می‌باشد. LNG و CNG به ترتیب اختصار گاز طبیعی مایع شده و گاز طبیعی تحت فشار می‌باشند.

 الکتریسیته

الکتریسیته را می‌توان از منابع اولیه انرژی مختلفی تولید نمود، از جمله نفت، زغال سنگ، انرژی هسته‌ای، آب در حال حرکت، گاز طبیعی، انرژی باد و انرژی خورشیدی.

ارزیابی سوخت ارائه شده در صفحات بعدی بر مبنای چیزی است که به عنوان هفت شرط بسیار مهم درنظر می‌گیریم.

  1. تأثیر بر اقلیم
  2. راندمان انرژی
  3. راندمان کاربری زمین
  4. پتانسیل سوخت
  5. تطبیق خودرو
  6. هزینه سوخت
  7. زیرساخت‌های سوختی

دانستن این نکته حائز اهمیت است که شروط دیگری نیز برای درنظر گرفتن وجود دارند. ارزیابی کامل هر سوخت جایگزین می‌تواند شامل تمامی جنبه‌های یک چشم‌انداز پایدار از جمله عوامل اجتماعی باشد.

این نمودار مروری بر رابطه‌ی میان منابع انرژی مختلف و تولید سوخت‌ها ارائه می‌دهد.

چهار سوخت  امیدبخش

بر اساس ارزیابی انجام شده در این بروشور، شرکت کامیون‌های ولوو چهار سوخت را انتخاب نموده که از نظر ما امیدبخش‌ترین گزینه‌ها می‌باشند.

 HVO

HVOبه راحتی در زیرساخت و موتورهای کنونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود چربی حیوانی به عنوان مواد اولیه، HVO پتانسیل اقلیمی خوبی دارد.

 الکتریسیته

الکتریسیته راندمان بالا و تأثیر محیط زیستی پایینی دارد. این سوخت برای کاربردهای شهری مناسب‌ترین گزینه است. برای حمل و نقل در مسافت‌های طولانی نیاز به شارژ دینامیک وجود دارد.

 DME

DME یک کاندیدای بلندمدت قوی با تأثیر اقلیمی کم و مزایای کارآمد می‌باشد.

 متان

متان گاز طبیعی و ترجیحاً گاز زیست در حال حاضر به عنوان یک گزینه‌ی شناخته شده برای کاربردهای شهری بطور وسیعی در دسترس می‌باشند. گاز طبیعی مایع شده (LNG) برای حمل و نقل‌های با مسافت طولانی مناسب است.

نظرات در خصوص دیگر سوخت‌های تحلیل شده

دیزل زیستی

مشکلات فنی داشته و ترجیح به استفاده از ترکیبات کمتری می‌باشد. همچنین محدودیت‌هایی در خصوص در دسترس بودن به همراه پتانسیل اقلیمی وجود دارد.

دیزل مصنوعی

استفاده از آن راحت است اما برای تولید نیاز به آستانه‌ی سرمایه‌گذاری بالایی دارد.

متانول

پتانسیل بلند مدت به همراه مزایای اقلیمی

اتانول

اتانول موجود در حال حاضر پتانسیل اقلیمی محدودی دارد و ترجیح به استفاده از ترکیبات کمتر در بنزین می‌باشد.

در اینجا از چرخه‌ی هایپ گارتنر استفاده نموده‌ایم تا موقعیت امیدبخش‌ترین سوخت‌های جایگزین را توصیف نماییم. چرخه‌های هایپ گارتنر برای تهیه‌ی یک نمایش گرافیکی از بلوغ و تطبیق تکنولوژی‌ها و کاربردها مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

لازم است بدانید که این یک توصیف شماتیک می‌باشد. از آنجا که پیش‌نیازها در گذر زمان تغییر می‌کنند، توسعه‌ی هریک از این سوخت‌ها نامعین می‌باشد. برخی سوخت‌ها ممکن است به مسیر خود ادامه دهند در حالی که دیگر سوخت‌ها مونتوم را از دست داده یا بطور کامل ناپدید شوند.

 تأثیر بر اقلیم

انتشارت کربن دی‌اکسید (CO2) برای زنجیره‌ی کامل «چاه تا چرخ»

چاه تا چرخ

چاه تا چرخ به معنای این است که تمامی مراحل مربوط به زنجیره‌ی سوخت درنظر گرفته شده‌اند. این شامل کشت یا استخراج مواد خام، حمل آن به کارخانه‌ی تولید سوخت، تولید و توزیع سوخت به جایگاه‌های سوخت‌گیری و استفاده از آن در خودروها می‌باشد.

هنگامی که مرتبط باشد، محاسبات تأثیر اقلیمی نشان داده شده برای هر سوخت شامل تولید با استفاده از مواد خام کاملاً تجدیدپذیر به همراه منابع انرژی بر پایه فسیلی می‌باشد.

نمودار کاهش/افزایش انتشارات کربن دی‌اکسید در مقایسه با سوخت دیزلی معمول را نشان می‌دهد. انتشارات کربن‌دی‌اکسید غیر فسیلی درنظر گرفته نشده‌اند زیرا افزایش شبکه‌ای در کربن دی‌اکسید جوی ایجاد نمی‌کنند.

انتشارات گازهای گلخانه‌ای به عنوان معادل‌های کربن دی‌اکسید گزارش شده‌اند. به عبارت دیگر انتشارات گازهای گلخانه‌ای بجز کربن دی‌اکسید به مقادیر معادل کربن دی‌اکسید تبدیل شده‌اند.

راندمان انرژی

استفاده‌ی کامل انرژی از چاه تا چرخ

راندمان انرژی به صورت درصدی نمایش داده می‌شود که نسبت انرژی رسیده به چرخ‌های خودروها نشان می‌دهد.

به منظور مقایسه، می‌توان اشاره نمود که نفت دیزل فسیلی که امروزه استفاده می‌گردد راندمان کلی حدود 35 درصدی بدست می‌دهد. این مقدار نسبتاً بالا به دلیل این واقعیت است که نفت خام را می‌توان به عنوان محصول نیمه تمام درنظر گرفت که باعث می‌شود تولید دیزل به لحاظ انرژی راندمان بسیار بالایی داشته باشد.

نتایج سوخت‌های مشابه می‌توانند بسته به فرایند تولید و/یا مواد اولیه مورد استفاده بسیار متغیر باشند.

راندمان کاربری زمین

کمیاب بودن منابع زمین باعث می‌شود استفاده کارآمد از زمین تبدیل به یک موضوع ویژه و مهم شود.

راندمان کاربری زمین تبدیل به عامل مهمی در برآوردن نیازهای رو به رشد جهان در زمین غذا و سوخت خواهد گردید.

مسافت رانندگی در هکتار در یک سال برابر مقدار عملکرد سوخت زیستی می‌باشد. داده‌ها بسته به موقعیت جغرافیایی و نوع زمین زراعی می‌توانند بسیار متفاوت باشند. این انتخاب بر مبنای شرایط اروپا انجام شده است.

ورودی سوخت فسیلی برای تولید سوخت زیستی (برداشت، تولید، حمل و نقل و ...) از مقدار تولید شده کسر می‌شود. استفاده محصولات مشترک از تولید سوخت تأثیر چشمگیری بر نتایج خواهد داشت، برای مثال اگر محصولات مشترک به عنوان غذای حیوانی یا برای اهداف انرژی مورد استفاده قرار گیرند.

پتانسیل سوخت

مقدار سوختی که می‌توان تولید نمود بسته به گزینه‌ی مشخص می‌تواند بطور قابل ملاحظه‌ای تغییر نماید.

در دسترس بودن مواد خام وانتخاب فرایند تولید، مقدار سوختی را تعیین می‌نماید که می‌تواند تولید شود.

در حالی که برخی فرایندهای سوخت زیستی می‌توانند از مواد اولیه بسیار متفاوت و زمین‌های زراعی کامل استفاده نمایند، دیگر فرایندها به بخشی از زمین‌های متمایز محدود شده‌اند. رقابت در تولید غذا یک مشکل عمومی در خصوص مواد اولیه‌ای است که از محصولات کشاورزی بدست می‌آیند. مقدار سوخت زیستی که جایگزین سوخت فسیلی می‌شود نیز می‌تواند بسته به راندمان فرایند تولید سوخت و کاربری نهایی متغیر باشد.

نتیجه نشان می‌دهد که پتانسیل زیست توده برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی در آینده‌ی قابل پیش‌بینی کافی نخواهد بود.

پتانسیل دیگر گزینه‌های سوختی بر پایه‌ی سوخت فسیلی بستگی به این دارد که پیش‌بینی می‌شود مواد خام تا چه مدت دوام داشته باشند. برای مثال پیش‌بینی شده ذخایر نفتی زمین تا 50 سال دوام داشته باشند. این رقم برای زغال سنگ 135 سال است در حالی که پیش‌بینی برای ذخایر گاز طبیعی 60 سال دیگر می‌باشد.

شرح نمودار

این شکل نشان می‌دهد که کل تقاضای انرژی برای حمل و نقل در اروپا چقدر می‌باشد که هر گزینه‌ی سوخت تجدیدپذیر بتواند آن را پوشش دهد (4500 کیلووات ساعت تا سال 2030).

توجه داشته باشید که بیشترین پتانسیل بستگی به این دارد که هر سوخت از هر مواد اولیه تولید شود. از آنجا که مواد اولیه مشابهی را می‌توان برای تولید سوخت‌های مختلف استفاده نمود، اضافه نمودن نتایج به یکدیگر امری نامربوط خواهد بود.

این شرط ارزیابی به سوخت‌های فسیلی یا الکتریسیته قابل اعمال نمی‌باشد.

 تطبیق خودروها

سوخت‌های مختلف نیازمند انواع تطبیق متفاوتی بر روی خودروها می‌باشند.

این یک ارزیابی کلی بر پیچیدگی فنی تطبیق دادن خودروها جهت استفاده از سوخت‌های جدید می‌باشد.

این ارزیابی شامل تأثیرات پارامترهای مختلف بر راندمان خودرو از جمله بالاترین عملکرد موتور، وزن افزایش یافته و فاصله میان سوخت‌گیری می‌باشد. برای مثال مورد آخر می‌تواند بر ظرفیت بارگیری خودرو تأثیر بگذارد.

پیچیدگی تطبیق شامل عواملی می‌باشد که برای افزودن ظرفیت سوخت خودرو ضروری بوده و نیازمند مولفه‌های جدید و گرانقیمت‌تر و همچنین تکنولوژی مورد نیاز برای مطابقت با استانداردهای انتشارات گازی در آینده می‌باشد. به عنوان مثال برخی سوخت‌ها نیاز به سیستم‌های کنترل انتشارات گازی پیشرفته‌تری نسبت به دیگر سوخت‌ها دارند.

توضیحات نمودار

ارزیابی امتیاز مرتبط با پیچیدگی و هزینه‌ی افزایش یافته برای خودرو را نشان می‌دهد:

5 = مناسب برای تمامی کاربردهای سنگی، نیازی به هیچگونه تطبیق ویژه‌ای وجود ندارد.

4 = مناسب برای اکثر کاربردها، نیازی به تطبیق‌دهی گرانقیمت یا گسترده‌ی خودرو وجود ندارد.

3 = مناسب برای اکثر کاربردها، نیاز به تطبیق‌دهی گرانقیمت و گسترده‌ی خودرو وجود دارد.

2 = مناسب برای حداکثر نیمی از کاربردها، نیاز به تطبیق‌دهی گرانقیمت و گسترده و پیچیده‌ی خودرو وجود دارد.

1 = مناسب برای تعداد محدودی از کاربردها، نیاز به تطبیق‌دهی عمده، گرانقیمت و گسترده‌ی خودرو وجود دارد.

هزینه سوخت

هزینه تولید از چاه تا مخزن

 

ارزیابی شامل هزینه‌ی مواد خاک، هزینه‌های ثابت و متغیر تولید، هزینه‌های حمل و نقل و زیرساخت و هزینه‌ی کاربرد انرژی در زنجیره‌ی توزیع می‌باشد.

بطور کلی پیش‌بینی نمودن هزینه‌های آینده به علت نوسانات قیمت مواد خام و سرعت بالای توسعه‌ی تکنولوژی امری مشکل است. در بسیاری از مواد، هزینه‌ی تولید یک سوخت فقط سهم کوچکی از قیمت پرداختی کاربر نهایی می‌باشد که علت آن می‌تواند مالیات و عوارض دیگر باشد.

در این نمونه‌ها، هزینه‌ی یک سوخت خاص با هزینه‌ی روغن دیزل معمول مقایسه شده و فرض می‌شود قیمت نفت خام 100 دلار آمریکا برای هر بشکه می‌باشد (بجز مالیات).

مقایسه‌ای بر اساس معادل در لیتر انجام شده است. این یعنی در برخی موارد بیشتر از یک سوخت نیاز است تا محتوای انرژی مشابهی از یک لیتر دیزل بدست آید.

نتایج برای سوخت‌های یکسان بسته به مواد اولیه، قیمت زیست توده، هزینه‌ی سرمایه‌گذاری و موارد دیگر می‌تواند بسیار متغیر باشد.

توضیحات نمودار

هزینه‌ی سوخت برای سوخت‌های فسیلی درنظر گرفته نشده‌اند زیرا این هزینه‌ها می‌توانند بسته به شرایط بازار بطور چشمگیری تغییر نمایند.

* هزینه‌ی سوخت HVO در دسترس نمی‌باشد. هزینه‌ی سوخت الکتریسیته و LBG درنظر گرفته نشده است زیرا هزینه‌ی زیرساخت آن نامشخص بوده و قیمت بر پایه‌ی بازار تنظیم می‌شود.

زیرساخت‌های سوختی

حمل و توزیع

 

زیرساخت یک شرط مهم در رابطه با این امر است که یک سوخت جدید با چه سرعت و راحتی می‌تواند ارائه شده و در سیستم‌های موجود ادغام گردد.

این ادغام معمولاً یکی از چالش‌های عمده در ارائه‌ی یک سوخت جایگزین می‌باشد. با این وجود بایست اشاره نمود که در برخی موارد مانند CNG، سوخت‌هایی که دارای علامت کوتاه‌تری در نمودارها می‌باشند در حال حاضر یک زیرساخت پایدار دارند.

از آنجا که زیرساخت برای سوخت‌های متداول نیز نیاز همواره به سرمایه‌گذاری بزرگ دارد پس موضوع زیرساخت به عنوان دومین موضوع مهم در بلندمدت محسوب می‌شود.

توضیحات نمودار

ارزیابی تغییرات ضروری در زیرساخت‌های سوختی در مقایسه با دیزلک

5 = بدون تغییرات (سوخت مایع)

4 = تغییرات جزئی (سوخت مایع)

3 = تغییرات عمده (سوخت مایع)

2 = گاز حمل شده به حالت مایع در فشار پایین

1 = گاز حمل شده تحت فشار بالا یا در حالت مایع در دمای پایین

دیدگاه کل‌نگر و مشارکت عوامل کلیدی موفقیت هستند

تمامی سوخت‌های شرح داده شده در این بروشور پتانسیل این را دارند که انتشارات گازی وارده به اقلیم ناشی از صنایع حمل و نقل را  به مقدار چشمگیری کاهش دهند.

شرکت کامیون‌های ولوو به عنوان یکی از تولیدکننده‌های پیشرو در جهان تمایل دارد و قادر است با توسعه دادن موتورهای طراحی شده جهت استفاده از سوخت‌های جدید، سهم خود در مسئولیت مسائل اقلیمی را بر دوش بگیرد.

تمامی سوخت‌ها مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب نمودن سوخت‌های آینده نیازمند یک رویکرد کل‌نگر و مشارکت میان تمامی بازیگران درگیر می‌باشد.

شرکت کامیون‌های ولوو در حال حاضر توانایی خود در توسعه‌ی خودروها برای تمامی گزینه‌های سوختی شرح داده شده را نشان داده است. با این وجود توسعه‌ی حمل و نقل عاری از کربن دی‌اکسید به خودی خود رخ نمی‌دهد و ما نیز نمی‌توانیم به تنهایی آن را انجام دهیم.

ایجاد حمل و نقل عاری از کربن دی‌اکسید واقعیتی است که نیازمند مشارکت فعال سیاست‌مداران، نهادهای دولتی و تولید کنندگان سوخت می‌باشد. سیاست‌مداران و نهادهای دولتی باید تصمیمات بین‌المللی در سطح منطقه‌ای یا سطوح بالاتر بگیرند تا بتوانند مقررات پایدار و بلند مدتی برای اجرا نمودن وضع نمایند، در حالی که تولید کنندگان سوخت باید در این مورد که چه زمانی تولید و توزیع می‌تواند شروع شود پاسخگو باشند.

در دسترس بودن سوخت‌های زیستی یک عامل بسیار مهم می‌باشد. حتی اگر منابع تولید کنونی به سرعت توسعه یابند، در دسترس بودن آنها تا سال‌های آینده محدود خواهد شد.

به این دلیل بهترین و منطقی‌ترین راه حل سنتی این است که بپذیریم می‌توانیم با استفاده از مواد خاک فسیلی از جمله گاز طبیعی، سوخت‌های جایگزین تولید نماییم. سوخت‌های تجدیدپذیر نیز می‌توانند با سوخت‌های فسیلی امروزه ترکیب شوند.

دیدگاه ولوو این است که در زمینه راه‌حل‌های حمل و نقل پایدار در جهان پیشرو باشد. قصد ما این است که بخشی از راه حل چالش‌های پیچیده‌ی محیط زیستی باشیم که دنیا آنها را شناخته است. ما همچنان به ارتقای راندمان سوخت و کاهش هرچه بیشتر تأثیرات محیط زیستی تمامی محصولات و خدمات خود ادامه خواهیم داد.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟