روغن موتور ولوو VDS-5 اصل

عملکرد اصلی روغن موتور، کنترل اصطکاک و به حداقل رساندن سایش بر روی تک تک قطعات متحرک داخل موتور است. روغن موتور همچنین باید گرما را جذب کرده و از اجزای سازنده در برابر آلودگی و خوردگی محافظت کند، در حالی که نیاز روزافزون به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را برآورده می کند. روغن اصل ولوو روغنی است که ولوو برای تولید موتورهای خود از آن استفاده می کند. این نشان دهنده کیفیت و اعتماد به محصولی است که بخشی از موتور و وسیله نقلیه محسوب می شود.

روغن موتور ولوو VDS-5 یک روغن موتور دیزلی سنگین با فرمولی منحصر به فرد است که دارای فناوری افزودنی اختصاصی است. این روغن برای ارائه عملکرد بهینه در تمام موتورهای Volvo 13L Euro 6 step D از نظر عملکرد، سطح کارایی و دوام، طراحی شده است.

این همراه با تمام تامین کنندگان استراتژیک ولوو توسعه یافته است و به طور کامل در خودروها و در محیط های متفاوتی آزمایش شده است. همچنین در تمام مراحل توسعه و آزمایش موتور استفاده شده است. به همین دلیل است که ولوو می‌تواند با خیال راحت VDS-5 را به مشتریانی که در جستجوی روغنی با کیفیت و با ویژگی‌ کاهش سوخت هستند، توصیه کند.

این روغن جدید با ویژگی های افزایش قابل توجه کیفیت روغن و همچنین پتانسیل افزایش زمان همراه است. VDS-5 ویسکوزیته کمتری دارد که مصرف سوخت را کاهش می دهد.

VDS-5 به طور خاص برای موتورهای مدرن با خروجی بالا، آلایندگی کم با گردش مجدد گاز اگزوز (EGR)، کاهش کاتالیزوری انتخابی (SCR) و سیستم های تصفیه پس از فیلتر ذرات دیزل (DPF) توسعه یافته و طراحی شده است. شامل ویژگی های محافظت بهتر در برابر اکسید شدن، کاهش ویسکوزیته در دمای بالا، محتوای نفتی و ایجاد گردش عالی در دمای پایین است.

روغن موتور Volvo VDS-5 هم اکنون برای موتور های 2021 و بعد از آن قابل استفاده است. این روغن که نسل آینده روغن موتور را شکل می‌‌دهد، توسط تیم مهندسین تولید و انتقال نیروی شرکت ولوو طراحی شده است و دوام، کارایی و قابلیت اطمینان بیشتری دارد.

مزایای فرمول Volvo VDS-5 

  • افزایش راندمان سوخت، تا 0.5 درصد بهبود مصرف سوخت در مقایسه با 10W-30
  • ضد سایش، رسوب و کنترل دوده به صورت استثنایی
  • محافظت از سیلندرها، پیستون ها، رینگ ها و اجزای سیستم سوپاپ

با ارائه عملکرد بهتر و کارایی بیشتر، VDS-5 بهترین گزینه برای شخصی است که در پی کاهش هزینه‌ها است.

چگونه می توانم بین موتور های 13 لیتری ولوو که اجازه استفاده از روغن VDS-5 را دارند و موتور هایی که فقط مجاز به استفاده از VDS-4.5 هستند، تفاوت قائل شوم؟

فهرست قطعات

سوالات متداول          

محرک های کلیدی برای توسعه روغن موتور جدید VDS-5 چه بود؟

کاهش مصرف سوخت با امکان کارایی بیشتر.

 مقایسه VDS-5 با VDS-4.5

این روغن جدید با افزایش قابل توجه کیفیت روغن، افزایش کارایی با ویسکوزیته کمتر که مصرف سوخت را کاهش می دهد، ارائه می شود.

 کدام موتور های ولوو می توانند از VDS-5 استفاده کنند؟

VDS-5 فقط برای موتور های 2021 جدید 11 لیتری و 13 لیتری ولوو با مصرف بهینه سوخت مناسب است.

آیا VDS-5 برای موتور های قدیمی سازگار است؟        

نه، برای موتور های قدیمی طراحی نشده است. VDS-5 ویسکوزیته کمتری دارد که منجر به کاهش فشار روغن می شود. اگر VDS-5 در موتورهای قدیمی استفاده شود، فشار روغن ممکن است در برخی شرایط رانندگی بسیار کاهش یابد.

چگونه می توانم تفاوت بین موتور های 13 لیتری ولوو قدیمی و جدید را تشخیص دهم؟        

ساده ترین راه برای تشخیص این است که به فیلترهای روغن نگاه کنید. موتور 13 لیتری ولوو 2021 کم مصرف دارای 2 فیلتر روغن است. موتورهای قدیمی دارای 3 فیلتر هستند.

شناسایی

به عنوان یادآوری برای اپراتور و هر تکنسینی که روی ولوو شما کار می کند، به برچسب 《Dip Stick》 و 《Drip Tray》 مجهز کردیم تا اطمینان حاصل شود که آنها فقط از روغن موتور VDS-5 5W/30 هنگام تعویض یا پر کردن روغن موتور خودرو استفاده می کنند.

هدف از این موارد شناسایی، این است که به تکنسین ها نشان داده شود که روغن موتور فقط باید با مشخصات جدید روغنی که در حال پیشرفت و بهبود است، تعویض یا پر شود. همین امر در مورد راننده یا اپراتور وسیله نقلیه نیز صدق می کند. فقط روغن موتور VDS-5 5W/30 باید در صورت شارژ بین فواصل زمانبندی شده سرویس، استفاده شود.

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/11/13
    سلام قیمت روغن موتور ولوو لیتری چنداست؟
  • کاربر میهمان 1401/12/16
    سلام جهت اطلاع دوستان ماشین من مدل ۲۰۱۹ مونتاژ فرانسه هست موتور دو فیلتر و هم زیر جلو پنجره و هم توی مدارک تعویض روغن vds-5 زده
  • کاربر میهمان 1401/11/03
    روغن 5w30بنزینی بادیزل فرق دارد کار کرد چند کیلومتر میباشد
  • کاربر میهمان 1401/10/29
    برا رنوتی ها هم مدل ۲۰۱۹سه فیلتره هم کاربرد دارد ؟؟؟؟
  • کاربر میهمان 1401/10/23
    روغن فابریک کارخنه چند کیلومتر باید تعویض بشه
    ماشین ۲۰۲۲ ای سیو