هشدار فاصله در کامیون های ولوو

راه حل ایمن ارائه شده توسط شرکت کامیون ولوو به حفظ فاصله رانندگان کمک می کند.

کامیون‌های ولوو عملکردی ایمن به نام «هشدار فاصله» معرفی کرده اند که به رانندگان کامیون کمک می‌کند تا فاصله ایمن‌تری از خودروی جلویی خود داشته باشند و از موقعیت‌های بحرانی اجتناب کنند.

تصادفاتی که در آن یک وسیله نقلیه به عقب خودروی دیگر برخورد می کند، در حال حاضر حدود 20 درصد از تمام تصادفات جدی کامیون ها را تشکیل می دهد.  عملکرد ایمنی جدید هشدار فاصله کامیون‌های ولوو، حفظ فاصله ایمن‌تر از خودروی جلویی را برای رانندگان آسان‌تر می‌کند.

«اغلب تصادفات از این دست به دلیل بی توجهی و فاصله بسیار کم با وسیله نقلیه جلویی ایجاد می شود.  Carl Johan Almqvist، مدیر ترافیک و ایمنی محصول در Volvo Trucks می گوید: «هشدار فاصله با چراغ قرمز در شیشه جلو، به محض اینکه کامیون به وسیله نقلیه جلویی خیلی نزدیک شود به رانندگان هشدار می دهد و در بیشتر موارد می تواند از برخورد جلوگیری کند.»

هشدار فاصله بخشی از جدیدترین نسخه سیستم پشتیبانی رانندگی کامیون‌های ولوو، یعنی هشدار برخورد با ترمز اضطراری است که جهت کمک به رانندگان برای جلوگیری از تصادفات در چند مرحله طراحی شده است.  اگر Distance Alert اثر مورد نظر را نداشته باشد، از چراغ چشمک زن و هشدار صوتی برای هشدار به راننده استفاده می شود.  در نهایت، ترمز پیشرفته اضطراری فعال می شود.  همه اینها تنها در چند ثانیه اتفاق می افتد.

این عملکرد حین رانندگی در جاده های اصلی خارج از شهرها در نظر گرفته شده است و در سرعت های بیش از 60 کیلومتر در ساعت روشن می شود، مگر اینکه از سیستم کروز کنترل تطبیقی ​​استفاده شده باشد. همانند سایر عملکردهای سیستم هشدار برخورد، Distance Alert از ترکیبی از فناوری دوربین و رادار برای محاسبه فاصله و شناسایی اشیاء در جاده استفاده می کند.

ما با بهبود مستمر سیستم‌های ایمنی فعال در کامیون‌های خود، راه های بهتری پیش روی رانندگان، جهت کاهش خطراتی که آنها و سایر کاربران جاده‌ای در معرض آن هستند، قرار می‌دهیم. هشدار فاصله یکی از نمونه‌های متعددی است که نشان می‌دهد چگونه فناوری می‌تواند به بهتر شدن رانندگی رانندگان خوب کمک کند."

برای شرکت های حمل و نقل، سرمایه گذاری در ایمنی نه تنها برای محافظت از مردم، بلکه برای صرفه جویی در هزینه نیز منطقی است.  هزینه های بیمه و تعمیر کمتر و خرابی های برنامه ریزی نشده کمتر برخی از این استدلال ها هستند.  علاوه بر این، سبک رانندگی ایمن به طور کلی مصرف بهینه سوخت را به همراه دارد.  کارل یوهان آلمکویست می گوید: ترکیبی از رانندگان آموزش دیده و آگاه به ایمنی و کامیون های ایمن تر برای همه مفید است.

حقایق

عملکرد هشدار فاصله در Volvo FH، Volvo FH16، Volvo FM و Volvo FMX تولید شده از هفته 23ام 2018 در دسترس است. همچنین کامیون ها باید به سیستم هشدار برخورد Volvo Trucks مجهز باشند.

هشدار فاصله طراحی شده است تا رانندگان کامیون را در حفظ فاصله ایمن تر از وسیله نقلیه جلویی کمک کند.

اگر تشخیص داده شود که وسایل نقلیه نزدیکتر از فاصله زمانی انتخاب شده 1.5 تا 3.5 ثانیه هستند، یک چراغ قرمز در شیشه جلو ظاهر می شود.  اگر راننده سرعت خود را کاهش ندهد، سیستم هشدار برخورد فعال می شود و سیگنال های صوت وبصری با شدت فزاینده منتشر می کند.  به دنبال این، ترمز پیشرفته اضطراری هم اعمال می شود.

هشدار برخورد کامیون های ولوو با سیستم ترمز اضطراری در مدل های Volvo FH، Volvo FH16، Volvo FM، Volvo FMX، Volvo FE و Volvo FL موجود است.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟