روغن موتور VDS-3 15W-40 ولوو

روغن موتور VDS-3 15W-40 ولوو بطور ویژه برای موتورهای ولوو طراحی و توسعه یافته است. این یک روغن موتور با عملکرد بالا می‌باشد که فرمولاسیون آن با استفاده از روغن‌های پایه هیدروفرآوری شده‌ی با کیفیت تهیه شده است که ویژگی‌هایی از جمله حفظ ویسکوزیته در دمای بالا و ارتقای اقتصاد سوختی به همراه ویژگی‌های فوق‌العاده در دمای پایین را فراهم می‌نماید که باعث می‌شود نسبت به آماده بودن جریان روغن در هنگام استارت زدن و جلوگیری از خوردگی اطمینان حاصل نماییم. یک سیستم افزودنی متعادل و برجسته محافظتی نسبت به افزایش غلظت روغن، رسوبات موتور در دمای بالا، تجمع لجن، تجزیه روغن و خوردگی فراهم می‌نماید.

VDS-3 ولوو مشخصات فنی روان‌کننده طراحی شده برای استفاده در موتورهای دیزلی متوسط و سنگینی می‌باشد که فیلترهای دیزلی ویژه از جمله فیلترهای ذرات دیزلی  در آنها نصب نشده‌اند. کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و تجهیزات ساخت و ساز ولوو که نیاز به این نوع روان کننده دارند معمولاً با استاندارد انتشارات گازی یورو 4 یا استیج IIIA و استانداردهای قبلی همسو می‌باشد. 

چرا روغن موتور VDS-3 15W-40 ولوو را انتخاب کنیم؟

  • محافظت بهبود یافته برای موتورهای دیزلی چهار مرحله‌ای در تقاضای خدمات خارج بزرگراهی
  • قدرت و عملکرد کامل
  • ویژگی‌های روانسازی خوب و تمیز نگه داشتن موتور
  • فواصل سرویس فیلتر و روغن بیشتر
  • به حداقل رساندن رسوبات پیستون
  • کاهش اصطکاک در موتورها که باعث کاهش مصرف روغن و سوخت می‌شود.
  • کنترل مناسب رسوبات در دمای بالا
  • کنترل عالی دوده و حفظ پراکندگی
  • کنترل لجن مناسب در دمای پایین در هنگام توقف/ استارت
  • حفظ عالی کیفیت TBN برای محافظت در مقابل خستگی و کنترل رسوبات در بلند مدت
  • امکان فواصل تعویض طولانی‌تر در ترکیب با فیلتر لانگ لایف ولوو.

مشخصات فنی کیفیت

  • ولوو VDS-3
  • مورد تأیید نسبت به استاندارد 417-0002
  • ACEA E7/ E5/ E3/ B4/ B3
  • API CI-4

 کاربردها

روغن موتور VDS-3 15W-40 ولوو بطور ویژه برای موتورهای دیزلی مدرن خارج بزرگراهی که تحت شرایط شدید فعالیت می‌نمایند پیشنهاد می‌گردد. این روغن عملکرد موتور و همچنین مصرف سوخت و روغن را بهبود می‌بخشد. عمر موتور بین اورهال‌ها در شرایط سرعت بالا و بار زیاد را افزایش می‌دهد.

روغن موتور دیزلی VDS-3 15W-40 ولوو، 20 لیتری

VDS-3 یک روغن با کیفیت بسیار بالا و بر پایه‌ی مواد معدنی است که یک سیستم افزودنی متعادل و برجسته نیز دارد. این روغن روانسازی عالی برای موتورهای دیزلی و بنزینی مدرن فراهم می‌نماید که در کاربردهای بسیار سخت در حال فعالیت بوده و طول عمر اجزای موتور را افزایش می‌دهد.

روغن VDS-3 اصطکاک درونی کمی فراهم می‌نماید که این منجر به کاهش مصرف سوخت و روغن می‌گردد. ویژگی‌های حرارتی آن مانع از انباشته شدن لجن در دورهای کم شده و همچنین فرمولاسیون آن به گونه‌ای است که مانع از ایجاد خوردگی داخلی شده و طول عمر اجزا را در محیط‌های خشن آب شور به حداکثر می‌رساند.

این روغن با کیفیت به صورت بشکه‌های 1 لیتری، 5 لیتری و 20 لیتری به فروش می‌رسد.

ویسکوزیته : SAE 15W-40, 10W-40 or 10W-30

رتبه: VDS-3, API CI-4, ACEA E5

الزامات اصلی فیزیکی و شیمیایی برای VDS-3 ولوو در جدول زیر ارائه شده‌اند:

مشخصات پیشرانه ولوو (VDS) برای روغن VDS-3 و VDS-4

VDS برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ معرفی شد.موتورهای با آلایندگی کم نیاز بسیار بالایی برای روغن موتور دارند و ولوو مشخصات قبلی VDS و VDS-2 را برای تطبیق آنها با موتورهای یورو 3، VDS-3، توسعه داده است.

VDS الزامات گروه ولوو را در مورد مشخصات روغن موتور بیان می کند تا از محافظت در برابر سایش سیلندر، سایش رینگ، سایش مجموعه میل سوپاپ و مصرف بالای روغن اطمینان حاصل کند. استانداردهای VDS استفاده از روغن موتور در موتورهای ولوو پنتا را تعریف می کند که نیازمند روغن های تایید شده VDS است که در دفترچه راهنمای اپراتور تعریف شده است. روغن های موتور مطابق با استانداردهای VDS ذکر شده در دفترچه راهنمای اپراتور، با توجه به کیفیت و ویسکوزیته می توانند در موتور بدون هیچ اثری بر ضمانت استفاده شوند.

توجه! برای موتورهای ولوو پنتا نیز کاربرد دارد. (POD Marine) (نام یک گروه تعمیر موتور قایق!!!)

ولوو پنتا تنها مسئولیت عملکرد مواد شیمیایی مورد استفاده در اپلیکیشن های ما را بر عهده دارد که تستها و تاییدیه های ما را پشت سر گذاشته اند.

تاًمین کنندگان ادعا می کنند که استانداردهای  VDS-3و یا VDS-4 را انجام می دهند و مسئولیت کامل برای اطمینان از درست بودن این کار و کسب تاییدیه را بر عهده می گیرند. تامین کنندگان همچنین مسئولیت کامل اجرا، عملیات، دستورالعمل های نگهداری و همچنین انطباق با الزامات قانونی را بر عهده دارند.

سوالات متداول

آیا 15 W-40 برای موتورهای دیزلی خوب است؟

روغن موتور دیزلی سنگین Advantage 15W-40 را می‌توان با موفقیت کامل در کامیون‌های دیزلی جاده‌ای، تجهیزات دیزلی آفرود، تراکتورهای کشاورزی و خودروهای مسافری و همچنین کامیون‌های سبک با موتورهای دیزلی، دیزلی توربو شارژ یا موتورهای گازوئیلی استفاده نمود و همچنین با دسته‌بندی‌های قبلی روغن API نیز سازگاری دارد.

چرا دیزل‌ها از روغن غلیظ‌تری استفاده می‌نمایند؟

هرچه ویسکوزیته‌ی روغن بیشتر باشد غلیظ‌تر خواهد بود. اعتقاد بر این است که روغن‌های غلیظ در دماهای بالا و بارهای سنگین بهتر می‌توانند استحکام نوار و فشار روغن را حفظ نمایند. این روغن عمدتاً برای اتومبیل‌های نادر با موتورهای دیزلی ساخته شده است که بیش از حد روغن می‌سوزانند. این روغن یک ماده معدنی برجسته با عملکرد بالا می‌باشد.

 

آیا 15W-40 برای آب و هوای گرم مناسب است؟

در اقلیم استوایی اکثر OEMها همچنان محصولات چند درجه‌ای از جمله SAE 15W-40 را توصیه می‌نمایند زیرا این روان کننده حتی در دماهای محیطی بالاتر نسبت به SAE 40 خالص، سریع‌تر در موتور جریان پیدا می‌کند.

آیا می‌توانید از روغن دیزلی 15W-40 در یک موتور بنزینی استفاده کنید؟

15W-40 نیمه ترکیبی برای استفاده در خودروهای مسافربری، خودروهای 4WD و تجاری سبک مناسب بوده و با بنزید/LPG (سوخت دوگانه)، دیزل (بدون DPF) و اکثر سوخت‌های متداول دیگر سازگار می‌باشد.

در چه فاصله ی زمانی یا کیلومتری می توان از  روغن VDS-3 ولوو استفاده کرد؟

شرایط تعویض روغن به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله کیفیت روغن ، شرایط کاری دستگاه ، نوع موتور و سایر عوامل که ترکیب این عوامل تعیین کننده ی مدت زمان تعویض روغن می باشد.

 ولی به طور کلی در شرایط نرمال و درصورت استفاده از فیلترهای اصلی ولوو با عمر طولانی ۳۵ هزار کیلومتر میتوان از روغن های VDS-3 اصلی ولوو استفاده کرد.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

 برای خرید روغن موتور ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/03/04
    سلام،فرقvds_۳باvds_۵چی‌هست
  • کاربر میهمان 1401/06/21
    عالی
  • کاربر میهمان 1401/06/21
    ساخت کجاست
  • کاربر میهمان 1401/06/21
    عجیب