حمل سنگ آهن بدون فسیل با کامیون های برقی

شرکت معدنی Kaunis Iron در ساخت حمل و نقل سنگ آهن خود کاملا بدون فسیل سرمایه گذاری می کند. به همراه ولوو تراکس، کامیون های الکتریکی سنگین ۷۴ تنی در یک پروژه منحصر به فرد مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. شرکت کانیس آیرون قصد دارد نیم میلیارد کرون در کامیون های الکتریکی جدید سرمایه گذاری کند.

کانیس آیرون حمل و نقل سنگ های بدون فسیل را با کامیون های برقی ولوو با وزن ترکیبی ناخالص ۷۴ تن آزمایش خواهد کرد.

امروزه، کانیس سنگ معدن خود را در یک جاده ۱۶۰ کیلومتری بین "کائونسواارا" و "پیتکاجاروی" در شمال سوئد با استفاده از کامیون های ولوو که با گازوئیل کار می کنند، حمل می کند. در مجموع سی تریلر ۹۰ تنی این سفر را به صورت ۲۴ ساعته انجام می دهند. برنامه پیش رو، روی آوردن به کامیون های برقی برای حمل و نقل سنگین است تا بتواند کاملا بدون آلایندگی دی اکسید کربن عمل کند.

در زمستان ۲۰۲۱، کامیون برقی ولوو FMX در ترافیک واقعی با موفقیت آزمایش شد؛ جایی که باید سرمای قطب شمال و دمای بیش از ۳۰ - درجه سانتی گراد را تحمل می کرد.

حمل و نقل بدون فسیل

لارس والگرن، رئیس لجستیک در کانیس آیرون می گوید: " هدف ما دستیابی به حمل و نقل بدون فسیل تا سال ۲۰۲۵ است. اگر موفق شویم، می توانیم انتشار دی اکسید کربن را با نرخ تولید فعلی حدود ۱۵ هزار تن در سال کاهش دهیم. ما فاز بعدی را با استفاده از کامیون های ۷۴ تنی در سال ۲۰۲۳ با هدف حرکت تا ۹۰ تن آغاز خواهیم کرد. این وزن ترکیبی ناخالص بدون تغییر در مقایسه با پیشرانه های دیزلی امروزی خواهد بود."

" ولوو تراکس اهداف پایدار بسیار بلندپروازانه ای دارد و ما بسیار خوشحالیم که تامین کننده این پروژه هستیم که واقعا تفاوت ایجاد خواهد کرد. حمل و نقل سنگ آهن توسط کانیس آیرون چالش برانگیزترین استفاده قابل تصور از نظر وزن قطار، آب و هوای سرد و میزان بهره برداری است. به عنوان رهبر بازار در توسعه حمل و نقل سنگین برقی، ما به دنبال تعمیق این همکاری هستیم."

این پروژه حاصل همکاری شرکت کانیس آیرون، کامیون های ولوو با نام "Wist Last and Buss" و شرکت انرژی "Vattenfall" است که از زیرساخت های شارژ کامیون های الکتریکی پشتیبانی خواهند کرد.

کامیون های برقی برای اکثر نیازهای حمل و نقل

ولوو تراکس به عنوان یکی از اولین برندهای کامیون در جهان، تولید سری کامیون های برقی را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد. ولوو تراکس با تولید مجموعا ۶ مدل کامیون برقی تا سپتامبر ۲۰۲۲، کامل ترین خط تولید الکتریکی در صنعت جهانی کامیون را دارد که همه چیز از توزیع شهر و حمل زباله گرفته تا حمل و نقل ساخت وساز شهری و حمل و نقل منطقه ای را پوشش می دهد. ولوو تراکس تاکنون بیش از ۲۲۰۰ کامیون الکتریکی در سطح جهان فروخته است. هدف این شرکت این است که نیمی از فروش کل کامیون هایش تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی باشد.

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟