گیربکس I-Shift ولوو

تکنولوژی گیربکس I-Shift کامیون‌های ولوو پس از 15 سال هنوز هم در آمریکای شمالی در تکنولوژی پیشگام می‌باشند.

گیربکس دستی خودکار هوشمند I-Shift ولوو

 گیربکس دستی خودکار شده هوشمند انقلابی I-Shift کامیون‌های ولوو در سال 2021 پانزدهمین سال خود در آمریکای شمالی را جشن می‌گیرد و همچنان معیارهای صنعتی برای راندمان سوخت، عملکرد خودرو، ایمنی و آسایش راننده تعیین می‌نماید.

گیربکس دستی خودکار هوشمند انقلابی I-Shift کامیون‌های ولوو در طی 15 سال اخیر استانداردهای جدیدی در خصوص ایمنی، پایداری و عملکرد در صنعت حمل و نقل ایالات متحده و کانادا ایجاد نموده است.

این گیربکس اولین بار در سال 2001 در اروپا معرفی گردید که بیش از یک میلیون کامیون ولوو در سراسر دنیا مجهز به این گیربکس فروش رفته و باعث تقویت باورها نسبت به سیستم گیربکس مبتنی بر کلاچ کامیون‌های ولوو به عنوان کارآمدترین طراحی برای تغییر دنده خودکار گردید. گیربکس I-Shift ولوو در سال 2007 با تأثیرگذاری چشمگیری شروع به کار نمود و تا سال 2013 تبدیل به یک ویژگی استاندارد در کل بازه‌ی مدل‌ها گردید که نرخ کلی سفارش آن در حال حاضر 94% می‌باشد.

یوهان آگبراند مدیر بازاریابی محصول کامیون‌های ولوو در آمریکای شمالی می‌گوید: « در طی 15 سال پس از راه‌اندازی I-Shift ولوو در آمریکای شمالی بیش از 217،000 کامیون مجهز به این تکنولوژی به فروش رسیده‌اند و این تغییر تأثیرگذار در بازاری را نشان می‌دهد که تغییر دنده‌ی دستی در آن یک سنت بسیار قوی بوده است. گیربکس I-Shift ولوو نتیجه‌ی سال‌های کار ساخت و تعهد مهندسان ما بوده و نشان دهنده‌ی پیشرفت‌های تکنولوژیکی برجسته‌ای در کل سازمان جهانی کامیون‌های ولوو می‌باشد.»

گیربکس I-Shift ولوو از سیستم‌های الکترونیکی هوشمند استفاده می‌نماید تا بتواند با تغییر دنده یا حفظ دنده متناسب با صرفه جویی سوخت بطور پیوسته بر درجه، سرعت، وزن و بار موتور نظارت داشته باشد. سیستم گیربکس بطور کامل با بقیه کامیون هماهنگ و یکپارچه شده و از اطلاعات موجود از موتور و خودرو استفاده می‌نماید تا عملکردها برای کاربردهای مختلف و ترکیبات تراکتور – تریلر را بهینه‌سازی نماید. I-Shift ولوو به رانندگان حرفه‌ای کمک می‌کند تا صرف نظر از تجربه‌ی آموزش، رانندگی کارآمدتری داشته باشند. علاوه بر اینکه هزینه‌های سوخت را پایین نگه می‌دارد، می‌تواند به کاهش سرعت سایش پیشرانه، افزایش طول عمر گیربکس، هزینه‌های نگهداری پایین‌تر و افزایش زمان کار خودرو کمک نماید.

I-Shift ولوو که یک سیستم خودکار می‌باشد نه تنها باعث افزایش راندمان سوخت و کاهش اثرات محیط زیستی می‌گردد، سهم قابل توجهی نیز در ارتقای قابلیت راندن دارد که این به علت قابلیت پاسخ‌دهی فوق‌العاده بالا و قابلیت تغییر یکپارچه می‌باشد. خستگی کمتر، حواس پرتی کمتر و همچنین کاهش استرس باعث ارتقای ایمنی، عملکرد راننده و سلامت فیزیکی او خواهد شد – مزایایی که در خدمت بهبود استخدام، آموزش، عملکرد آنها می‌باشند.

شرکت کامیون‌های ولوو به مدت 15 سال در آمریکای شمالی در زمینه عملکردهای متعدد هوشمند و جدیدی پیشگام بوده که باعث می‌شود تکنولوژی پیشروی صنعتی در سیستم I-Shift ولوو مثال زدنی باشد، از جمله:

I-Shift ولوو با دنده‌های خزنده

I-Shift ولوو با دنده‌های خزنده  هنگامی که قابلیت شروع با درجه شیب‌دار و قابلیت مانوردهی در سرعت پایین برای بارهای بیشینه اساسی باشند، دنده‌ی خزنده امکان کنترل نمودن حرکت رو به جلو و معکوس در سرعت‌های به شدت پایین را فراهم می‌نماید که این باعث می‌شود بالاترین ظرفیت وزنی در یک سیستم انتقال قدرت دستی خودکار شده فراهم گردد.

I-Shift ولوو برای کارهای شدید –I-Shift 12 سرعته برای کارهای شدید ولوو با ترکیب نمودن راندمان و قابلیت ماندگاری برای سخت‌ترین کارهای جاده‌ای/خارج جاده‌ای در کاربردهای ساخت و ساز و حمل و نقل سنگین طراحی شده است. I-Shift ولوو برای کارهای شدید که برای مدل‌های VHD ولوو استاندارد می‌باشد مجهز به دنده‌های سخت شده و دیگر سخت افزارها می‌باشد تا به کمک آنها بتواند تغییر مکرر دنده در محیط‌های عملیاتی سخت و زمخت را تحمل نماید.

کنترل کروز کنترل کننده I-See ولوو 

کنترل کروز کنترل کننده I-See ولوو  این ویژگی مجهز به دانش خودآموز در خصوص توپوگرافی جاده می‌باشد تا بتواند شیب‌ها و درجه‌ها را تشخیص دهد و سرعت نزدیک شدن کامیون، تغییر دنده و ترمز کردن با بهترین راندمان را بهینه نماید.

امروزه نوآوری‌های بیشتری در کامیون‌های ولوو باعث شده که پیشرفته‌ترین گیربکس‌های دستی خودکار شده بسیار بهتری در این صنعت معرفی گردد. جدیدترین نسخه‌ی I-Shift ولوو شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار بروزرسانی شده، قابلیت پایداری بالاتر و یک ترمز میل جک جدید برای عملکرد بهتر و تغییر دنده نرم‌تر می‌باشد. واحد کنترل الکترونیک می‌تواند در بازه‌ی گسترده‌ای از بارها و حوزه‌ها عمل نموده و تغییر دنده‌ی دقیق‌تر و یکنواخت‌تری را فراهم نماید.

برنامه‌ریزی بی‌سیم گیربکس I-Shift ولوو 

همچنین گیربکس I-Shift ولوو قابلیت برنامه‌ریزی بی‌سیم را دارد که این باعث می‌شود نرم افزار گیربکس به راحتی سفارشی سازی شده و منطق تغییر دنده با تغییرات در هنگام عملیات، چرخه‌های کارکرد، حوزه و ترجیحات راننده تطبیق یابد. با استفاده از سرویس‌های برنامه‌ریزی از راه دور کامیون‌های ولوو، بروزرسانی نرم‌افزار به جای اینکه نیاز به بازدید کارگاه و خارج نمودن کامیون از سرویس داشته باشد، در چند دقیقه انجام شده و باعث افزایش زمان کار می‌گردد.

آگبراند می‌افزاید: «شرکت کامیون‌های ولوو با معرفی نمودن گیربکس I-Shift به بازار باعث انقلابی در کامیون‌داری در آمریکای شمالی شدند. این یک نمونه‌ی دیگر از تغییراتی است که شرکت ولوو در صنعت حمل و نقل ایالات متحده و کانادا ایجاد نموده و تا به امروز همچنان به این مسیر ادامه می‌دهد.»

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • 1402/07/12
    خیلی مفید بود ممنون
  • کاربر میهمان 1402/01/23
    بسیار عالی