حمل و نقل سازگار با آب و هوا

کامیون‌های ولوو به دنبال تسریع توسعه حمل و نقل سازگارتر با آب و هوا

در هجدهم فوریه، اتحادیه اروپا (EU) تصمیم گرفت تا میزان نشر 2CO از وسایل نقلیه سنگین را تنظیم کند. برای تسریع توسعه، کامیون‌های ولوو به سرمایه‌گذاری هنگفت روی راه‌حل‌های حمل و نقل سازگار با آب و هوا ادامه می‌دهند. اما معیارهای بیشتری جهت تحریک تقاضا برای وسایل نقلیه با انتشار 2CO پایین، مورد نیاز است.

راجر آلم، مدیر کامیون‌های ولوو گفته است: «کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از وسایل نقلیه سنگین، یک وظیفه بسیار مهم بوده و برای ابتکارات ما در حمل و نقل پایدار، ضروری است. در شرکت کامیون‌های ولوو، ما موقعیت خوبی برای مقابله با این چالش داریم. اکنون برای اتحادیه اروپا، ایجاد محدودیت‌هایی در مورد انتشار 2CO طبیعی است. با این حال ما می‌خواهیم به منظور تسریع تغییرات، با حمایت مالی قوی‌تر برای مشتریانی که پیشتاز هستند و وسایل نقلیه سازگار با آب و هوا انتخاب می‌کنند، تطابق یابیم.»

کامیون‌های برقی

کامیون‌های برقی می‌توانند به کاهش انتشار 2CO کمک کنند. شرکت کامیون‌های ولوو، اولین مدل‌های کامیون با پیشرانه‌های الکتریکی را در سال 2018 معرفی کرد و تولید به صورت سری در این سال آغاز خواهد شد.

لارس مارتنسون ، مدیر محیط‌ زیست و نوآوری در شرکت کامیون‌های ولوو گفته است: « ما در مرحله‌ای هستیم که این فناوری به زودی برای کاربردهای گسترده‌تر در حمل و نقل سنگین آماده خواهد شد. اگر تقاضا تحریک شده و شبکه زیرساخت شارژ گسترش یابد، حجم تولید نیز قادر خواهد بود با سرعت بیشتری افزایش یابد و درغیراین صورت چنین چیزی را شاهد نخواهیم بود. »

راه‌حل‌های آب و هوایی

سایر راه‌حل‌های آب و هوایی شامل گاز طبیعی و گاز زیستی هستند. راندن یک ولوو FH LNG که از گاز طبیعی استفاده می‌کند، انتشار 2CO را حدود 20 درصد در مقایسه با سوخت دیزل کاهش می‌دهد. با استفاده از گاز زیستی، انتشار گاز مخزن به چرخ را می‌توان تا 100 درصد کاهش داد.

در عین حال، شرکت کامیون‌های ولوو، به توسعه کامیون‌های دیزلی که در حال حاضر اکثریت مطلق فروش آن را تشکیل می‌دهند، ادامه می‌دهد. از اوایل دهه 1990، مصرف سوخت و انتشار 2CO یک کامیون ولوو معمولی در مسافت‌های طولانی تا 20 درصد کاهش یافته است و امکان پیشرفت‌های بیشتر با پیشرانه‌های کارآمدتر، مقاومت غلتشی کمتر و آیرودینامیک بهتر وجود دارد. هر کامیون باید برای وظیفه حمل و نقل خاص خود بهینه گردد.

درحالی که محدودیت‌های انتشار تحمیل شده توسط اتحادیه اروپا دارای یک جدول زمانی مشخص برای تولیدکنندگان خودرو است، هدف، بهبود بهره‌وری و کاهش اثرات آب و هوایی، اکنون برای مدتی الویت اصلی صنعت می‌باشد که تا حدی به این دلیل است که مصرف سوخت حدود یک سوم هزینه‌های شرکت حمل و نقل را تشکیل می‌دهد.

لارس مارتنسون می‌گوید: « جاه‌طلبی ما همواره این بوده که قادر باشیم تا به مشتریان خود راه‌حل جامع و کارآمد انرژی بهینه برای کار حمل و نقل را ارائه دهیم.»

در بین مشریان شرکت کامیون‌های ولوو و همچنین بسیاری از مشتریان خدمات حمل و نقل، علاقه زیادی به سازگاری بشتر با آب و هوا وجود دارد. گسترش تخفیف‌های سرمایه‌گذاری یا معافیت‌های مالیاتی برای افرادی که انتخاب می‌کنند تا فناوری کارآمد از نظر آب و هوایی را انتخاب کنند، تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.

لارس مارتنسون می‌گوید: « فناوری‌های جدید که به کاهش انتشار 2CO کمک می‌کنند باید بتوانند به سرعت وارد بازار شوند. پیگیری سریع بازبینی و صدور گواهی توسط مقامات می‌تواند معرفی نوآوری‌های جدید در بخش حمل و نقل را سرعت بخشد.»

چارچوب اتحادیه اروپا، انتشار گازهای گلخانه‌ای از وسایل نقلیه حقیقی را پوشش می‌دهد ولی شرکت کامیون‌های ولوو رویکرد گسترده‌تری برای این موضوع دارد.

« اگر تمام بخش‌های سیستم حمل و نقل با هم در جهت یک هدف کار کنند، می‌توانیم اثرات آب و هوایی را به شدت کاهش دهیم. تدارکات بهتر، افزایش دسترسی به سوخت‌های زیستی، آموزش مصرف بهینه سوخت به رانندگان، تریلرهای آیرودینامیک، استانداردهای جاده‌ای بهتر و فرصت‌های گسترده برای استفاده از وسایل با ظرفیت بالا تنها برخی از راه‌هایی است که سایر بخش‌ها نیز می‌توانند در آن سهیم باشند.»

حقایق در مورد حمل و نقل سازگارتر با آب و هوا

  • مقررات جدید اتحادیه اروپا برای انتشار 2CO از وسایل نقلیه سنگین برای خودروهایی است که در سال 2019 و پس از آن تولید و ثبت شده‌اند.
  • باید میانگین انتشار گازهای گلخانه‌ای از سال 2025 به میزان 15 درصد و از سال 2030 به میزان 30 درصد( در مقایسه با مقادیر سال 2019) کاهش یابند.
  • سطح کاهش به معنای میانگین انتشار گازهای گلخانه‌ای از کامیون‌های تولید شده توسط سازندگان مربوطه در مقایسه با میانگین صنعت در سال 2019 است.
  • ترافیک جاده‌ای وسایل نقلیه سنگین تقریبا 5 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد.

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟