گاز و بیوگاز طبیعی

کامیون­های ولوو علاقه ­ی روزافزونی را از گاز برای جایگزینی نسبت به دیزل در کامیون­های سنگین در اروپا نشان می ­دهند. خریداران حمل و نقل بطور روزافزونی علاقمند به کاهش اثرات CO2 و هزینه­ های استفاده از گاز مایع سردشده بعنوان سوخت هستند. بدین دلیل، کامیون­های ولوو FH و ولوو FM جدید، موتورهایی خواهند داشت که با گاز و بیوگاز طبیعی مایع کار خواهند کرد، که عملکرد قوی مشابه با موتورهای دیزلی ارائه خواهند داد. استفاده از بیوگاز دستیابی به حمل و نقل کربن ،خنثی و کاهش اثرات CO2 تا میزان 100% را ممکن می ­سازد.

گاز و بیوگاز طبیعی

گاز و بیوگاز طبیعی

ولوو FHLNG که با بیوگاز کار می­کند، دستیابی به حمل و نقل کربن،خنثی و کاهش اثرات CO2 تا میزان 100% را ممکن می ­سازد. معامله ­ی سبز اتحادیه اروپا بطور واضحی مسیری را مشخص می­کند که صنعت حمل و نقل باید برای آینده ­ای پاک­ تر طی کند، بدین معنی که برای سوخت­های فسیلی باید زمان انقضایی وجود داشته باشد. درنتیجه، خریداران حمل و نقل بطوری روزافزون، بدنبال جایگزین برای دیزل هستند. امروزه، کامیون­ها با سوخت­های LNG، تجاری­ ترین جایگزین بادوام نسبت به دیزل معمولی برای عملیات حمل و نقل طولانی سنگین هستند. این سوخت در کمیت ­های بالای کافی و در قیمتی رقابتی موجود است. لارس مارتنسن، مدیر محیط زیست و نوآوری در کامیون­های ولوو می­گوید:« استفاده­ ی بیشتر از کامیون­های گازی شرایط مطلوبی برای انتقال به مقدار بیشتری از زمان بیوگاز مایع را ایجاد می­کند.»

بیوگاز مایع

خط انتقال کامیون­های ولوو برای بیوگاز مایع و گاز طبیعی بازده انرژی قابل مقایسه ­ای با همتایان دیزلی ­اش دارد اما بطور آشکاری اثرات CO2 کمتری تولید می­کند. استفاده از بیوگاز مایع، که بیو LNG نیز نامیده می ­شود، اثرات خالص تا میزان 100% از مخزن به چرخ (TTW) را تولید می­کند، درحالیکه استفاده از گاز طبیعی، این اثرات را تا حدود 20% در مقایسه با دیزل استاندارد اروپایی معمولی می­ کاهد.

کاهش وابستگی دیزل نیازمند سرمایه­ گذاری قوی است. تولید بیوگاز بدون فسیل نیازمند تعداد بیشتری از کارخانه­ های تولیدی برای هضم بی­ هوازی ضایعات با احتمال تبدیل گاز به شکل مایع است. مطالعات گوناگونی محاسبه شدند که تنها بیش از 20% از دیزل در اروپا می­تواند توسط گازهای تجدیدپذیر تا سال 2030 در شکل بیو LNG جایگزین شوند. تعداد پمپ بنزین ­های گاز مایع بطور پیوسته در حال افزایش است و همواره جایگزینی برای دیزل به حساب می ­رود.

هرچند، لازم است تا تعداد پمپ بنزین­ ها همگام با رشد متناظر در تعداد کامیون­های گازی بطور پیوسته افزایش یابد.

بیو LNG

با سرمایه­ گذاری در کامیون­های LNG، نشان می ­دهیم که بیو LNG جایگزین مهمی برای کاهش وابستگی به سوخت دیزلی است. لارس مارتنسن خاطرنشان می­ سازد که :«هرچند، برای افزایش سرعت انتقال حمل و نقل اقلیم،خنثی، ضروری است تا سرمایه­ گذاری در پمپ بنزین ­های گاز مایع را ادامه دهیم و اندازه­ گیری هایی انجام دهیم تا سرمایه ­گذاری قوی در ماشین­های گازی را برای خریداران آسان­ تر سازیم.»

نیاز برای ترکیب سوخت­ها در حال افزایش است. زیرا هیچ حامل انرژی بطور مجزا قادر به برآورده ­سازی تمام چالش ­های مرتبط با تغییر اقلیم نیست، گونه های مختلف سوخت­ها و خطوط انتقال بطور مشاکتی برای آینده­ ای قابل پیش بینی موجود هستند.

لارس مارتنسن تشریح می ­سازد: «درآغوش کشیدن تکنولوژی­های جدید کلید دستیابی به خنثی سازی اقلیم خواهد بود. سهم کامیون­های LNG بطور تدریجی در اروپا رو به افزایش خواهد بود. اما کامیون­های گازی قادر به برآورده ­سازی همه­ ی چالش ­های حمل و نقل نخواهند بود. پویایی الکتریکی نقش مهمی بطور محلی و همینطور منطقه­ ای ایفا خواهد کرد و پیشرفت باتری­ها و زیرساخت­های شارژی عاملی مهم در گسترش آن خواهد بود.»

پویایی الکتریکی با استفاده از سلول­های سوخت هیدروژنی، پتانسیلی برای کاهش نیاز به باتری­ها در حمل و نقل طولانی دربازده­ی طولانی­ تر دارد.

لارس مارتنسن می­گوید:« با وجودی که پیشرفت­های چشمگیری در تکنولوژی سلول سوخت هیدروژنی صورت گرفته، هنور موانعی کاربردی و مالی برای غلبه وجود دارد، پیش از اینکه بتواند فواید اقلیمی آشکاری در حمل و نقل سنگین فراهم سازد.»

علی رغم همه­ ی پیشرفت­های تکنیکی در حمل و نقل الکتریکی، پیشرفت­های جاری بر بازده­ی موتورهای احتراق نقش کلیدی در کاهش اثر اقلیمی برای سالهای آینده را ایفا خواهد کرد.

لارس مارتنسن نتیجه می­گیرد:« در حال حاضر کارهای زیادی را می­توان برای کاهش اثر اقلیمی با موتورهای امروزه صورت داد. برای مثال، کامیون­های دیزلی قدیمی و جدید ولوو می­توانند با HVO کار کنند، سوخت فسیل زیستی که اثرات CO2 خالص خیلی پایینی را تولید می­کند. چالش این است که دسترسی بیوفسیل­ها همواره محدود است.»

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟