کاهش مصرف سوخت کامیون های ولوو

کامیون­های ولوو مصرف سوخت را 18 درصد در تست جاده کاهش دادند.

آزمایش جدیدی که در آلمان روی خودروی پیشگام کم مصرف ولوو، ولوو مدل FH به‌روزرسانی شده با I-Save انجام شد، نشان داد که مصرف سوخت آن تقریباً 18 درصد کمتر از آزمایش مشابه چهار سال پیش است.

در آزمایش اخیر که توسط مجله مستقل آلمانی Trucker انجام شد، ولوو 32 تنی مدل FH 460  با I-Save در مسیری به طول 343 کیلومتر از جاده­ های عمومی، از جمله بزرگراه­ های مختلف، تپه­ زارها و جاده ­های باریک­تر انجام شد.

در مقایسه با همان آزمایشی که در سال 2018 انجام شد، قبل از اینکه ولوو بسته پیشنهادی صرفه­ جویی در مصرف سوخت I-Save را معرفی کند، ولوو FH 460 آزمایش شده با I-Save با استفاده از میانگین تنها 21.48 لیتر به کاهش چشمگیر 18 درصدی ترکیبی در مصرف گازوئیل و AdBlue در 100 کیلومتر دست یافت.

اثرات بسته صرفه­ جویی I-Save

«اثرات بسته صرفه­ جویی I-Save، با استفاده از پیشنهادات برای بهبود در مصرف موتور ترکیبی توربو، نرم‌افزار جدید هوشمندتر و آیرودینامیک اصلاح‌شده، برای استفاده بسیار کارآمد از سوخت جمع آوری می‌شوند. هلنا آلسیو، معاون مدیریت محصولات کامیون‌های ولوو، می‌گوید: این آزمایش جدید دلیل محکم دیگری برای تأثیر مثبت و بزرگ بسته صرفه جویی I-Save بر مصرف سوخت است.

کاهش مصرف AdBlue به طور چشمگیری رو به بهبود است

در طول زمان، به هزینه AdBlue کمتر توجه شده است. این موضوع به طور چشمگیری تغییر کرده است زیرا قیمت این ماده افزودنی در بسیاری از بازارها بیش از 100٪ افزایش یافته است. در آزمایش جدید، ولوو موفق شده است که مصرف AdBlue را نیز روی 6 درصد مصرف گازوئیل پایین نگه دارد.

مصرف سوخت کل، که هم شامل گازوئیل و هم AdBlue می­ شود، برای هزینه کل اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. هلنا آلسیو ادامه می‌دهد: ما همیشه روی کاهش هزینه سوخت تا حد ممکن تمرکز می‌کنیم.

موتورهایی با بهره ­وری بالا، کلیدی برای کاهش انتشار CO2

حتی اگر هدف ولوو این باشد که کامیون­های الکتریکی، نیمی از فروش جهانی کامیون را در سال 2030 به خود اختصاص دهند، موتور دیزلی همچنان نقش مهمی در کاهش انتشار CO2 ایفا می­کند. بهره ­وری بهبود یافته حاصل از این پیشرفت­های جدید بسته صرفه­ جویی I-Save در قوای محرکه، یکی از راه­ های مهم برای کمک به کاهش انتشار CO2 است. موتور Turbo Compound همچنین دارای گواهینامه HVO100 است، یک نوع گازوئیل تجدید پذیر به شکل روغن های گیاهی هیدروژنه که انتشار CO2 را به طور چشمگیری کاهش می ­دهد.

حقایقی در مورد آزمایش و کامیون

  • این آزمایش توسط جان برگدورف از مجلات Trucker و ورکِراندشو در آلمان انجام شد.
  • مسافت کل مسیر آزمایشی: 343 کیلومتر. این مسیر برای آزمایش کامیون­های شرکت­های مختلف در طیف گسترده­ای از شرایط استفاده می­ شود.
  • وزن ترکیبی ناخالص: 32 تن.
  • تنظیم سرعت در حالت کروز کنترل: 85 کیلومتر در ساعت.
  • کامیون آزمایش شده 2022: ولو مدل FH460  با I-Save، نسل سوم. یورو 6.
  • کامیون تست شده در سال 2018: ولو مدل FH460، یورو 6.
  • سرعت متوسط:

سال 2022: 79.9 کیلومتر در ساعت

سال 2018: 79.8 کیلومتر در ساعت

  • مصرف سوخت از جمله AdBlue:

سال 2022: 21.48 لیتر در 100 کیلومتر مصرف Ad-Blue در درصد گازوئیل: 6.2٪

   سال 2018: 26.15 لیتر در 100 کیلومتر

حقایقی در مورد بسته I-Save ولوو

  • I-Save اولین بار در سال 2019 راه اندازی شد.
  • موتور 13 لیتری با فناوری Turbo Compound ولوو، یا همان D13TC، رانندگی با دور موتور پایین و دنده ­های بالا را برای مدت زمان طولانی­ تری ممکن می­ سازد.
  • عملکرد جدید I-Torque انتخاب دنده، گشتاور موتور و ترمز را هنگام فعال شدن کروز مدیریت می­کند. این عملکرد از I-See برای نگاه کردن به جاده مقابل و ارزیابی میزان گشتاور مورد نیاز موتور برای کارآمدترین حالت انرژی و سوخت تا حد ممکن بر اساس وزن کل کامیون استفاده می­کند.

مصرف سوخت واقعی ممکن است بسته به عوامل زیادی از جمله سرعت رانندگی، استفاده از کروز کنترل، مشخصات خودرو، بار خودرو، مکان واقعی، تجربه رانندگی راننده، تعمیر و نگهداری خودرو و شرایط آب و هوایی متفاوت باشد.

 برای خرید قطعات یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟