مشخصات روغن VDS-5

مشخصات روغن VDS-5 شرکت ولوو تراکس

اتحادیه صنعت روانکاری اروپا یک اتحادیه چتری از صنایع تولید روانکارها است که اعضای خود به خصوص منافع بنگاه­های کوچک و متوسط و شرکت­های مستقل تولید روانکارها را نمایندگی می­کند. امروز، این اتحادیه بیش از 450 شرکت روانکار را که محصولات روانکاری تحت علائم تجاری متنوع خود تولید و در سرتاسر اتحادیه ­ی اروپا عرضه می­ کنند، نمایندگی می­کند.

با اعضایی در بیش از 22 کشور اروپایی و یک مجموعه ­ی بی­نظیر از تجربه در حوزه­ ی روانکارها و بازار روغن­ های صنعتی، اتحادیه صنعت روانکاری اروپا تنها مجموعه­ ی نمایندگی برای شرکت­های تولید روانکار مستقل در اروپا است و به همین صورت توسط کمیسیون اروپا به رسمیت شناخته شده است. سیاست اتحادیه این است که رقابت آزاد و سالم در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا و کشورها ایجاد کند.

اتحادیه ­ی صنعت روانکاری اروپا اخیرا با جناب آقای بنت اوترهولم، هماهنگ ­کننده ­ی گروه روانکارهای ولوو، در مورد مشخصات ولوو تراکس VDS-5  تماسی داشته است.

او به ما اطلاع داده است که:

- انتشار آخرین نسخه از مشخصات VDS-5 به دلیل همه­ گیری کوید-19 به تاخیر افتاده است، که در اثر آن، مراحل پایانی توسعه­ ی تست پیشرانه­ ی D13K4 که قرار است جایگزین تست پیشرانه­ ی D12D در تمام مشخصات سری VDS-X شود، متوقف گردید.

- روغن VDS-5 تنها برای استفاده در آخرین پیشرانه­ های 13L (یورو 6 استپ D) مجاز است و با هیچکدام از پیشرانه ­های پیشین سازگاری ندارد.

- VDS-5 یک الزام ویژه نیست، همه­ ی پیشرانه ­ها، از جمله 13L (یورو 6 استپ D) می­توانند از روغن هایی با کیفیت VDS-4 و VDS-4.5 استفاده کنند.

منظور از ویژگی­های روغن ولوو  VDS-5 برای ناوگان شما چیست؟

آیا برای وسایل نقلیه جدیدتر الزامی است؟

در سال 2021، ولوو به ارائه ویژگی­های VDS-5 پرداخت، یک ویژگی عملکردی از روغن­ های جدید برای موتورهای دیزلی مخصوص کارهای سنگین. ولوو این ویژگی­ها را برای کمک به بهبود مصرف سوخت موتورهای خود و بررسی امکان فواصل تخلیه طولانی‌تر تکامل بخشیده است. روغن ­های دارای ویژگی VDS-5، یا دارای ویژگی­ EOS-5 مشابه با کامیون­های ماک، با یک پکیج اضافه و قدرتمند برای کمک به جلوگیری از استهلاک روغن ناشی از اکسیداسیون ساخته شده ­اند.

 روغن­های VDS-5 و EOS-5 فقط برای موتورهای GHG 2021 و موتورهای جدیدتر ماک MP 8 یا ولوو  D13 با مصرف سوخت مناسب طراحی شده­ اند. این روغن ­ها برای استفاده در موتورهای قدیمی تر سازگار نیستند. دلیل آن این است که ویژگی­های VDS-5 به ویسکوزیته کمتری نیاز دارند به نحوی که منجر به کاهش فشار روغن شده و به نوبه خود باعث هشدارهای متعدد روی داشبورد در موتورهای قدیمی ­تر می‌شود.

این موضوع باعث سردرگمی و مطرح شدن برخی سؤالات در میان مشتریان ولوو و ماک با ترکیبی از کامیون‌های جدید و قدیمی‌ در ناوگان آنها شده است.

آیا ویژگی­های جدید یک نیاز برای کامیون­های جدیدتر مجهز به این نوع موتورهای خاص محسوب می­شوند؟

آیا برای رفع نیازهای وسایل نقلیه قدیمی و جدید خود نیاز به نگهداری روغن­ های مختلف داریم؟

پاسخ کوتاه به این سوال، خیر است. اگرچه این همان چیزی است که ولوو پیشنهاد کرده و ترجیح می ­دهد، ولی این شرکت در حال حاضر استفاده از روغن­های VDS-5 را در کامیون­های جدید اجباری نمی ­داند. اگر آماده نیستید تا تغییر ایجاد کنید، می‌توانید از روغن‌های VDS-4.5 تأیید شده برای نسل قبلی موتورهای ولوو و ماک در خودروهای سال 2021 و بعد از آن استفاده کنید.

به هرحال، اگر می‌خواهید به مزایای اقتصادی مصرف کلی سوختی که موتورهای مدل جدیدتر برای آنها طراحی شده‌اند، پی ببرید، توصیه می‌شود روغن‌های VDS-5 را اصلاح یا مرحله بندی کنید. صرفه جویی بالقوه در مصرف سوخت ممکن است هرگونه ناسازگاری ناشی از اضافه کردن روغن ­های جدید به کامیون شما را جبران کند.

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟

می‌خوای از تخفیفات زد تراک مطلع بشی؟

قبل از دیگران از تخفیف ها و جشنواره های فروش با خبر شو!
(پس از تایید لطفا از گوشه بالای مرورگر گزینه Allow را انتخاب کنید)