نسل جدید کامیون FH

کامیون جدید ولوو FH، نسل جدید کامیون که با در نظر داشتن راحتی و امنیت هر چه بیشتر راننده طراحی شده است.

کامیون جدید ولوو به نام ولوو اف اچ با ویژگی‌هایی نظیر اتاق‌بندی جدید، طراحی‌های تازه و مبتکرانه برای ارتقای ایمنی و راحتی هر چه بیشتر راننده وارد بازار شده است. هدف اصلی طراحی جدید این است که رانندگان محترم تجربه ایمن و راحتی در جاده داشته باشند.

ولوو اف اچ جدید با انواع شاسی کاربردهای مختلفی دارد و امکان ذخیره سوخت و CO2 را فراهم می‌کند. راجر الم، رییس کمپانی ولوو، می‌گوید: "سال‌هاست که مجموعه ولوو اف اچ از جمله ماشین‌های محبوب رانندگان کامیون است، مخصوصا کسانی که بیشتر وقت خود را در جاده سپری می‌کنند. در طراحی جدید هم مثل همیشه روی ارائه خدماتی تمرکز داریم که به رانندگان کمک می‌کند کار خود را به بهترین نحو انجام دهند."

تمرکز روی راننده به جذب مشتریان مجرب و حرفه‌ای کمک می‌کند.

تاکید روی راحت بودن راننده ناشی از تاثیر عمیق آن‌ها روی نتیجه شرکت حمل و نقل، از نظر سودمندی و خدمات مشتری، است. راجر الم در ادامه می‌گوید: "راننده خوب سهم زیادی در سودمندی مشتری دارد و در سراسر دنیا با معضل کمبود رانندگان مجرب روبه‌رو هستیم. ما با معرفی این کامیون جدید که راحتی راننده را در اولویت قرار می‌دهد، گام مهمی در جهت جذب مشتری و کسب بهترین راننده‌ها برداشتیم."

طراحی داخلی کامیون محیط فوق‌العاده کار را در اختیار راننده قرار می‌دهد

طراحی جدید فضای داخل کامیون بیش از همه حاکی از توجهی است که به وضعیت راننده شده است. فضای کار حول محور داشبور جدید می‌چرخد که دارای صفحه نمایش با کیفیت ۱۲ اینچی و دیجیتال است و جای نگه داشتن فنجان و محفظه باز همراه با نورپردازی سنسور حرکتی دارد. راننده به کمک صفحه نمایش می‌تواند بسته به شرایط رانندگی از بین چهار ویوی مختلف یک مورد را انتخاب کند. صفحه نمایش جانبی ۹ اینچی هم برنامه‌های سرگرمی، دستیار جهت‌یابی، اطلاعات حمل و نقل و نظارت دوربین را در اختیار راننده قرار می‌دهد. راننده به کمک صفحه نمایش امور مختلف اعم از انتخاب دکمه‌های فرمان از طریق کنترل صدا یا مستقیم و از طریق صفحه نمایش لمسی پنل کنترل را انجام می‌دهد. کارین لارسون، طراح ارشد بخش تجربه انسانی و تعامل انسان با دستگاه، می‌گوید: "دسترسی آسان به انواع اطلاعات توانایی راننده را برای رانندگی درست، ایمن و راحت بالا می‌برد. صفحه نمایش‌های جدید کار ارائه اطلاعات را آسان کرده‌اند. امروزه راننده می‌تواند به کمک صفحه نمایش جانبی که بغل صندلی قرار دارد، تعاملات لازم را انجام دهد. در نتیجه، پرت شدن حواس راننده به حداقل می‌رسد چون اطلاعات مهم رانندگی با وضوح و شفافیت کامل روی صفحه نمایش قابل رویت است." هر دو صفحه نمایش قابلیت تنظیم زبان را دارند.

طراحی ظریف و مناسب دنده آی شیفت کار رفتن داخل کابین را از همیشه راحت‌تر کرده است. سیستم باتری دوگانه و هوشمند مختص رانندگانی تعبیه شده که به ظرفیت باتری بیشتر نیاز دارند و بدین ترتیب، مشکل باتری برای راه‌اندازی موتور وجود ندارد. رنگ و طرح و پارچه‌های جدید هم امکان طراحی شخصی را فراهم ساخته است.

طراحی حرفه‌ای و فناوری هوشمند

ظاهر بیرون کامیون با چراغ‌های V مانند طراحی شده که با ظاهر درهای کابین همخوانی دارد. راهنما هم روی در قرار گرفته که ایروداینامیک اتومبیل و ظاهر آن را بهتر می‌کند. پنل شیشه پاک کن تمیزتر و ظریف‌تر شده و مارک بزرگ در طراحی جدید باعث می‌شود ولوو اف اچ از دور هم قابل تشخیص باشد. کارین لارسون در ادامه می‌گوید: "نسل جدید ولوو اف اچ ترکیبی از موفق‌ترین عناصر سری‌های قبل به همراه فناوری‌های هوشمند و طراحی کاربردی و انسانی است. نتیجه این امر رسیدن به یک کامیون هوشمند و حرفه‌ای است که به راننده کمک می‌کند تحت هر شرایط ممکن، بهترین عملکرد را داشته باشد."

ویژگی ایمنی: چراغ جلو پرتوان و سازگار با محیط

ولوو اف اچ جدید اولین کامیون سنگین مجهز به چراغ جلو سازگار با شرایط محیط است. در این سیستم، وقتی کامیون از پشت به ماشین دیگر یا به ترافیک نزدیک می‌شود، نور ال ای دی به صورت خودکار غیر فعال می‌شود. در نتیجه، امنیت تمام افراد حاضر در جاده بالا می‌رود. زمانی که دوربین و رادار ماشین‌های دیگر را تشخیص می‌دهند یا دوربین متوجه تغییر نور دور کامیون می‌شود، نور به صورت خودکار تنظیم می‌شود. از جمله دیگر ویژگی‌های حفظ ایمنی در این کامیون می‌توان به کروز کنترل سرپایینی و کروز کنترل سازگار با محیط اشاره کرد که مورد اول با تنظیم حداکثر سرعت مانع از سرعت بالا در سرپایینی می‌شود و مورد دوم در هر سرعت، حتی صفر کیلومتر بر ساعت، کار می‌کند.

سیستم ترمز الکترونیک، که پیش نیاز موارد ایمنی نظیر هشدار تصادف از طریق ترمز اضطراری و کنترل پایدار الکترونیک است، جزو ویژگی‌های استاندارد کامیون جدید است. هدایت پویا هم از جمله گزینه‌های این خودرو است که از سیستم‌های دستیار رانندگی بین خطوط و دستیار پایدار استفاده می‌کند. سیستم تشخیص تابلو و علائم جاده باعث ارتقای ایمنی کامیون جدید است که علائمی نظیر محدودیت‌ سبقت، مدل جاده و سرعت مجاز را تشخیص می‌دهد. اضافه کردن دوربین کمک راننده دید راننده را بهتر می‌کند و قسمت جانبی کامیون را روی صفحه نمایش نشان می‌دهد.

بهبود وضعیت سوخت

ولوو اف اچ جدید با انواع پیکربندی‌های شاسی برای کاربردهای مختلف مناسب است و امکان ذخیره سوخت و کربن دی اکسید را فراهم می‌کند. برای مثال کامیون جدید با I-Save یورو ۶ در مسافت‌های طولانی موتور جدید D13TC را با ویژگی‌های مختلف ترکیب می‌کند و تا ۷ درصد امکان ذخیره سوخت را فراهم می‌سازد. ویژگی‌هایی نظیر دستیار گشتاور ولوو نسخه‌های یورو ۳ و ۵ را هم ارتقا بخشیده است. ولوو اف اچ در بسیاری از بازارها با موتور LNG عرضه می‌شود که میزان سودمندی سوخت آن هم تراز با کامیون‌های دیزلی ولوو است اما تاثیر کمتری روی شرایط جوی دارد. موتور گازی هم روی بیوگاز و هم روی گاز طبیعی کار می‌کند که مورد اول کربن دی اکسید را تا ۱۰۰ درصد کاهش می‌دهد و مورد دوم در مقایسه با کامیون‌های دیزلی ولوو میزان دفع دی اکسید کربن را بیست درصد کمتر می‌کند. این مسئله مربوط به میزان دفع ماشین حین مصرف است که به عنوان تانک به فرمان شناخته می‌شود. ولوو اف اچ جدید کلاچ دوگانه هم دارد که بدون وقفه امکان تعویض دنده را فراهم می‌کند. این ویژگی به خصوص حین انتقال کالاهای مایع به کار می‌آید چون تکان خوردن محموله حین تعویض دنده را به حداقل می‌رساند.

افزایش ظرفیت بار اکسل و بهبود زاویه فرمان به منظور کاهش فرسودگی لاستیک و ارتقای حرکت خودرو باعث بهبود بهره‌وری ولوو اف اچ شده که از دیگر اولویت‌های مهم مشتری است. این کامیون به لیفت دومحوری هم مجهز است که وقتی کامیون بار ندارد، اکسل عقب جدا یا خلاص می‌شود و بالا می‌آید تا مصرف سوخت کمتر شود.

قرارداد خدماتی جدید به جریان نقدی مشتری کمک می‌کند

رشد سریع خدمات این امکان را به شرکت‌های هم نقل می‌دهد تا زمان کار را افزایش دهند و در راستای ارتقای کارکرد ماشین قدم بردارند. کمپانی ولوو قرارداد ولوو فلکسی گلد را معرفی کرده که همان پشتیبانی قرارداد ولوو گلد، با همان قیمت مورد انتظار، را دارد اما مطابق با نیازهای مشتری طراحی شده است. هزینه ماهانه به لطف تغییر ۴۰ درصدی میزان بهره‌وری سالانه متغیر است. بدین ترتیب، دست شرکت‌های حمل و نقل بسته به نیازهای فصلی و نوسان تقاضا بازتر شده است. تومایس نیمایجر، مدیر توسعه کسب و کار در بخش خدمات قرارداد کمپانی ولوو، می‌گوید: "بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل خواستار تغییر شرایط قرارداد خدماتی هستند. امروز فناوری لازم برای ممکن ساختن چنین روش‌های پویا را در اختیار داریم".

قرارداد خدماتی ولوو فلکسی گلد در بازارهای منتخب موجود است و به تدریج در بازارهای جدید اجرا می‌شود.

ویژگی‌های ولوو اف اچ جدید

  • کابین: low sleeper، sleeper، Globetrotter، Globetrotter XL و Low sleeper، Globetrotter XXL. طراحی داخلی و خارجی.
  • موتور: موتور دیزلی با انواع استاندارد آلایندگی. ولوو اف اچ در بازارهای منتخب با موتور یورو ۶، LNG استپ D موجود است.
  • ولوو اف اچ با I-Save for Euro 6 : در بازارهای منتخب موجود است.
  • سیستم تعویض دنده: آی شیفت/ آی شیفت دو کلاچه همراه با پکیج نرم‌افزار برای کاربردهای مختلف.

* وضعیت سوخت از طریق مقایسه هزینه دیزل و AdBlue برای D13TC Euro 6 step D با و بدون بسته طولانی سوخت محاسبه می‌شود. هزینه اصلی سوخت بسته به عواملی نظیر تجربه راننده، استفاده از کروز کنترل، ویژگی خودرو، وزن خودرو، توپوگرافی، مراقبت از خودرو و شرایط جوی متغیر است.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • 1402/06/09
    سلام دوست من عالی بود
  • کاربر میهمان 1402/03/08
    ممنون از اطلاع رسانی
    تاثیر گذار بود
  • کاربر میهمان 1402/03/08
    ممنون از اطلاع رسانی
    تاثیر گذار بود
  • کاربر میهمان 1402/03/08
    بسیار عالیست