کامیون برقی ولوو

کمپانی ولوو سفارش 1000 کامیون برقی را دریافت کرد

ولوو تراکس نامه‌ای مبنی بر فروش 1000 کامیون برقی از هم‌اکنون تا سال 2030 به هولسیم، یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان مصالح ساختمانی در جهان، امضا کرده است. تا به امروز، این معامله بزرگترین سفارش تجاری برای کامیون های الکتریکی ولوو بوده است و 130 کامیون اول در سال های 2023 و 2024 تحویل داده می شود.

هولسیم، تولید کننده جهانی مصالح ساختمانی است که دفتر مرکزی آن در سوئیس است. اکنون، این شرکت و پیمانکارانش با ولوو تراکس توافق کرده‌اند تا از هم اکنون تا سال 2030 برای استقرار 1000 کامیون الکتریکی ولوو در سراسر عملیات هولسیم در اروپا برنامه‌ریزی کنند.

اولین 130 کامیون الکتریکی ولوو FH و ولوو FM در سه ماهه چهارم سال 2023 و در طول سال 2024 به بازارهایی از جمله فرانسه، آلمان، سوئیس و بریتانیا تحویل خواهند شد.

این قرارداد نتیجه مشارکت گسترده بین هولسیم و گروه ولوو است.

(مارتین لوندستت)، رئیس و مدیر عامل گروه ولوو می گوید:«همکاری طولانی مدت و تعهد قوی برای ایجاد تفاوت برای تحقق کاهش بزرگ CO2 ضروری است. من به مشارکتی که با هولسیم ایجاد کرده ایم و نتایجی که با هم به دست می آوریم، بسیار افتخار می کنم».

(جان جنیش)، رئیس و مدیر عامل هولسیم می گوید:«انتقال خالص صفر نیاز به همکاری عمیق در سراسر زنجیرۀ ارزش دارد. ما از شراکت با ولوو برای کربن زدایی لجستیک عملیات اروپایی خود با ناوگان الکتریکی و پیشبرد هدف خود برای رسیدن به 30 درصد از کامیون های سنگین بدون آلایندگی تا سال 2030 هیجان زده هستیم».

با جایگزینی 1000 کامیون دیزلی ولوو  FH با کامیون های برقی ولوو FH با استفاده از برق سبز در یک مسیر معمولی، می توان سالانه تا 50000 تن CO2 ذخیره کرد.

هر دو شرکت به ابتکار اهداف مبتنی بر علم متعهد هستند که اقدامات جاه طلبانه اقلیمی را در بخش خصوصی هدایت می کند، و هر دو نیز اعضای موسس ائتلاف پیشرو ها FMC هستند.

حقایق: FMC

FMC (ائتلاف پیشرو‌ها) ائتلافی از شرکت‌هایی است که از قدرت خرید خود برای ایجاد بازارهای اولیه برای فناوری‌های پاک نوآورانه در هشت بخش استفاده می‌کنند.

حقایق: ابتکار اهداف مبتنی بر علم

ابتکار اهداف مبتنی بر علم (SBTi) با امکان دادن به سازمان ها برای تعیین اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مبتنی بر علم، اقدامات جاه طلبانه اقلیمی را در بخش خصوصی هدایت می کند. اهداف اگر مطابق با آنچه جدیدترین علم آب و هوا می گوید برای دستیابی به اهداف توافقنامه پاریس ضروری است، یعنی محدود کردن گرمایش زمین به 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح پیش از صنعتی شدن باشد، «مبتنی بر علم» در نظر گرفته می شوند.

حقایق: هولسیم

هولسیم یک رهبر جهانی در مصالح نوآورانه و پایدار ساختمان است که دفتر مرکزی آن در سوئیس است. این شرکت در بیش از 60 کشور جهان حضور دارد و حدود 60000 کارمند دارد.

توجه داشته باشید:

صرفه جویی در CO2 مبتنی بر محاسبه با استفاده از ماشین حساب ردپای محیطی ولوو تراکس است (مقایسه خروجی CO2 طی مسافت پیموده شده سالانه 80000 کیلومتر برای کامیونی با وزن کل 44 تن و با فرض اینکه مقایسه کننده دیزل از 7٪ بیودیزل استفاده می کند و به طور متوسط ​​23 لیتر در کیلومتر می رسد).

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟