قفل دیفرانسیل‌‌

‌‌قفل دیفرانسیل باعث می‌شود که چرخ‌های محرک در یک محور با سرعت یکسان بچرخند. اگر یکی از چرخ‌ها بلغزد، در عوض نیرو به چرخ یا چرخ‌هایی با بهترین چسبندگی منتقل می‌شود.

قفل دیفرانسیل، مرور کلی

قفل دیفرانسیل باعث می‌شود چرخ‌های محرک در یک محور با سرعت یکسان بچرخند. گاهی اوقات قفل دیفرانسیل برای حفظ کشش هنگام رانندگی در شرایط جاده لغزنده (مانند یخ، شن، ماسه، گل و لای) مورد نیاز است. از قفل دیفرانسیل فقط در سرعت‌های پایین بدون چرخاندن کامیون استفاده کنید.

سیستم ترمز با مراقبت از قفل دیفرانسیل، درگیری در زمان مناسب بدون خطر و آسیب را تضمین می‌کند؛ این تعامل می‌تواند به طور خودکار یا دستی انجام شود.

  • حالت دستی را می‌توان بدون فشردن کلاچ انجام داد. این سیستم به طور فعال چرخ‌ها را همگام می‌کند تا قبل از درگیر شدن قفل دیفرانسیل با سرعت یکسان بچرخند. اگر همگام‌سازی سرعت چرخ‌ها امکان‌پذیر نباشد، قفل دیفرانسیل تا وقتی که چرخ‌ها با سرعت یکسان بچرخند درگیر نمی‌شود.
  • تعامل خودکار، یا "کنترل قفل دیفرانسیل (DLC)". وقتی چرخ‌های محرک با سرعت‌های مختلف و زیر 15 کیلومتر در ساعت بچرخند، قفل دیفرانسیل به طور خودکار فعال می‌شود و در سرعت بالای 15 کیلومتر در ساعت یا هنگام تعویض دنده خاموش می‌شود.

عملکرد

قفل دیفرانسیل‌‌

در سطوح سفت، قفل دیفرانسیل درگیر نمی‌شود

قفل دیفرانسیل‌‌

در سطوح لغزنده، وقتی قفل دیفرانسیل درگیر نشود، چرخ روی سطح لغزنده فقط می‌چرخد و کامیون ثابت است.

قفل دیفرانسیل‌‌

در سطوح لغزنده، وقتی قفل دیفرانسیل درگیر شود، باعث می‌شود چرخ‌ها با سرعت یکسان بچرخند. چرخ فقط روی سطح سفت حرکت می‌کند.

قفل دیفرانسیل، درگیر شدن خودکار

قفل دیفرانسیل باعث می‌شود چرخ‌های محرک در همان محور و با سرعت یکسان بچرخند. قفل دیفرانسیل گاهی اوقات برای حفظ اصطکاک هنگام رانندگی در جاده لغزنده (مانند یخ، شن، گل و لای) مورد نیاز است. از قفل دیفرانسیل فقط در سرعت‌های پایین بدون چرخاندن کامیون استفاده کنید.

سوئیچ قفل دیفرانسیل را در موقعیت مرکزی قرار دهید تا درگیری خودکار فعال شود. عملکرد تحت تأثیر تنظیم کنترل اصطکاک قرار می‌گیرد.

قفل دیفرانسیل‌‌

دکمه در موقعیت مرکزی برای قفل دیفرانسیل خودکار.

مروری بر عملکرد سوئیچ

قفل دیفرانسیل، درگیری دستی

قفل دیفرانسیل باعث می‌شود چرخ‌های محرک در محور یکسان با سرعت یکسان بچرخند. گاهی اوقات برای حفظ اصطکاک هنگام رانندگی در جاده لغزنده (مانند یخ، شن، گل و لای) به قفل دیفرانسیل نیاز است. از قفل دیفرانسیل فقط در سرعت‌های پایین بدون چرخاندن کامیون استفاده کنید.

1) سوئیچ را در موقعیت پایین قرار دهید

2) منتظر بمانید تا چراغ کنترل روی صفحه ابزار چشمک بزند.

3) با احتیاط شتاب دهید تا به محور محرک و چرخ دنده‌ها آسیبی وارد نشود.

4) پدال گاز را رها کنید.

5) قفل دیفرانسیل را از حالت درگیری خارج کنید.

قفل دیفرانسیل‌‌

توجه

قفل دیفرانسیل فقط وقتی فعال می‌شود که چراغ هشدار روی دستگاه چشمک بزند. قفل دیفرانسیل تا وقتی که چراغ هشدار چشمک می‌زند فعال است، حتی اگر سوئیچ خاموش باشد.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/06/10
    ممنونم از لطفتون بابت اطلاع رسانی خوبتون
  • کاربر میهمان 1402/06/08
    عالی