مایع خنک کننده ولوو

سطح سرمای موتور باید بین علامت حداقل و حداکثر برروی منبع انبساط باشد.

درپوش‌های شیرهای فشار و پر کننده را با دست محکم ببندید.

احتیاط

افزودن مایع خنک کننده که مطابق با استاندارد 418-0001(VCS) Volvo نیست، می‌تواند در حفاظت از پوسیدگی اختلال ایجاد کند. علاوه بر این، در نتیجه ممکن است به موتور و سیستم سرمایش و گرمایش آسیب وارد شود.

همیشه از مایع خنک کننده‌ای استفاده کنید که مطابق با استاندارد 418-0001 با مشخصات خنک کننده (VCS) Volvo باشد. اگر از خنک کنندة برند Volvo  استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را با رنگ زرد تشخیص دهید که مخصوص موتورهای ولوو است. مایع خنک کننده حفاظت بهینه ضدیخ را فراهم می‌کند، همچنین از رسوبات آهکی و خوردگی در سیستم سرمایش و گرمایش جلوگیری می‌کند.

مایع خنک کننده

مایع خنک کننده ولوو

توجه 

استفاده از مایع خنک کننده‌ای با غلظت ۵۰ تا ۶۰ درصد در سیستم سرمایش مهم است، حتی اگر خطر یخ‌زدگی وجود نداشته باشد. خنک کننده از خوردگی و رسوب جلوگیری می‌کند.

فقط از درپوش (۱) برای پر کردن استفاده کنید. گزینه (x) شیر اطمینان است و نباید برای پر کردن استفاده شود.

محافظ ضدیخ

رقیق کردن مایع خنک کنندة غلیظ Volvo VCS یا مایع خنک کننده‌ای که مطابق با استاندارد 418-0001 مشخصات خنک کننده Volvo (VCS) مطابق با الزامات است، باید حاوی ۵۰ تا ۶۰ درصد خنک کنندة غلیظ باشد (جدول را ببینید).

توجه

مایع خنک کننده در معرض دمای بسیار پایین قرار می‌گیرد. جدول نشان می‌دهد که سیستم می‌تواند چه دمای محیطی را در رابطه با یک مخلوط خنک کنندة خاص تحمل کند.

توجه 

مقدار غلظت مایع خنک کننده نباید بیش از ۶۰٪ باشد.

توجه 

این سیستم برای استفادة مداوم در دمای بالای ۲۵- درجه سانتیگراد طراحی شده است. برای سفرهای گاه به گاه در هوای سردتر، باید مخلوط خنک کنندة مناسب به همراه داشته باشید.

فن با کنترل الکتریکی

کامیون ممکن است دارای فن‌های الکتریکی و فن‌هایی با کنترل الکتریکی باشد که توسط موتور به حرکت در می‌آیند. این فقط دمای مایع خنک کننده نیست که خروجی فن‌ها را تعیین می کند. بنابراین فن‌ها می‌توانند در زمان‌های غیرمنتظره روشن شوند یا سخت‌تر کار کنند.

توجه 

هرگز رادیاتور را نپوشانید. موتور مجهز به خنک کنندة هوای ورودی است و بنابراین به انسداد جریان هوا (گرمای بیش از حد و کاهش قدرت) بسیار حساس است. درنتیجه رادیاتور (خنک کنندة هوای ورودی) را با تخته، پردة رادیاتور و غیره نپوشانید.

خنک کنندة هوای ورودی

میعان می‌تواند در خنک کنندة هوای ورودی ایجاد شود. هنگامی که کامیون در شرایط آب و هوایی سرد کار کند، خطر تراکم در حین یخ زدن وجود دارد.

برای جلوگیری از این امر می‌توان یک حفرة تخلیه را باز کرد.

– پیچ را از خنک کنندة هوای ورودی باز کنید. حفره می‌تواند برای همیشه باز باشد.

مایع خنک کننده ولوو

حفرة تخلیه بر روی خنک کنندة هوای ورودی.

سرویس دوره‌ای

برای اطلاع از فواصل صحیح سرویس دوره‌ای خنک کننده با کارگاه مجاز Volvo تماس بگیرید.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/10/01
    سلام مهندس برای کامیون کمپرسی ان هاش ۴۲۰ چه نوع ضدیخ و چند لیتر باید بریزیم
    • مدیر سایت 1402/10/09
      درود برشما
      ضد یخ مناسب این ماشین فعلا موجود نداریم اما به زودی موجود میشه
  • کاربر میهمان 1402/07/17
    متشکرم
    • مدیر سایت 1402/10/09
      محبت دارید
  • کاربر میهمان 1402/07/16
    عالی عالی
    • مدیر سایت 1402/10/09
      متشکرم
  • کاربر میهمان 1402/07/16
    عالی
    • مدیر سایت 1402/10/09
      متشکرم
  • کاربر میهمان 1402/07/15
    عللی
  • کاربر میهمان 1402/07/15
    عالی کاملا درست👏👏👍
    • مدیر سایت 1402/10/09
      سپاسگزارم
  • کاربر میهمان 1402/07/15
    بس
    یار عالی
    • مدیر سایت 1402/10/09
      محبت دارید
  • کاربر میهمان 1402/07/15
    عالی بود
    • مدیر سایت 1402/10/09
      سپاس از حسن نظر شما
  • کاربر میهمان 1402/07/15
    عالی
    • مدیر سایت 1402/10/09
      سپاسگزارم
  • کاربر میهمان 1402/07/15
    سلام آقای زهرایی
    ضد یخ فابریک ماشین رو بعد چند سال یا چند هزار کیلومتر عوض کنیم ؟
    • مدیر سایت 1402/10/09
      درود برشما
      500 کیلومتر یا 4 سال
      هر کدام زودتر رخ دهد
  • کاربر میهمان 1402/07/15
    عالی
    • مدیر سایت 1402/10/09
      سپاس