ساختار چراغهای جلو به یک بخش اصلی و یک بخش کمکی تقسیم میشوند، که امکان انتخاب عملکرد و ویژگیها را فراهم میکند. بهطور کلی، چراغهای جلو، ظاهری متمایز به کامیون میدهند، زیراV شکل بودن آنها باعث شده چراغهای راهنما و چراغهای بالا، هر دو در یک قاب محافظ قرار گیرند. بعلاوه، چراغ راهنمای اصلی، نور پایین، نور بالا، چراغهای جلو و چراغهای روز، همگی درون قاب چراغ بالا قرار دارند.
بعلاوه، چراغهای کمکی بخش پایین شامل چراغ مه شکن، چراغ اصلی اضافه و چراغ بغلِ ثابت میباشد. از سوی دیگر، چراغ اصلی اضافه و چراغ بغل، هردو در یک محل قرار گرفتهاند، بنابراین نمیتوان به طور همزمان از این دو چراغ استفاده کرد. در صورتی که کامیون از این آپشنها برخوردار نباشد، چراغ مه شکن در بخش مرکزی چراغهای پایین قرار میگیرد. محافظ پلاستیکی چراغهای جلو، در مقابل برخورد سنگ ریزهها مقاوم است و جایگاه چراغها به گونهای طراحی شده، که در فشار هوای پایین، عملکرد مناسبی داشته باشد.
بخش اصلی
بخش اصلی دارای طراحی متمایزV شکل با چراغهای روشنایی در روز است. ولوو FH دارای محفظهی لامپ کرومی است، در حالی که Volvo FH16 دارای محفظه لامپ مشکی است. در جدول زیر، سه نسخهی رایج از بخش اصلی ارائه شده است.
- استاندارد
o آپشن
_ موجود نیست
1) محفظه لامپ کروم شده
2) محفظه لامپ مشکی
عملکرد بخش اصلی، شامل موارد زیر است:
- نور پایین.
- نور بالا (دارای آپشن تبدیل به نور قوی).
- چراغ راهنمای اصلی.
- چراغ جلو.
- چراغ روز(DRL).
چراغ های هدلایت (HL-LED و HL-LED3) همولوگ و تأیید شدهاند، بنابراین نیازی به تنظیمات یا نصب برچسب ندارد، به جز زمانی که هماهنگسازی نور پایین نامتقارن، ضرورت داشته باشد.
چراغ فعال در روز_DRL
چراغ فعال در روز با استفاده از فناوری LED با چراغ جلو ترکیب شده است. هنگامی که این دو فعال شوند،DRL به حالت V شکل منحصر بفردی در میآید و نور DRL به یک نور V شکل و معمولی در جلو کاهش مییابد.
بسته به میزان عرضه در بازار، دو مدل برای DRL در دسترس خواهد بود:
- مدل پایه، که در آن هیچ چراغی روشن نیست_ UDRL.
- مدل DRL فعال و همهی چراغهای موقعیت*روشن_DRL-LED.
* چراغهای نشانگر موقعیت = نور چراغ جلو، چراغ نشانگر جانبی، چراغ نشانگر اصلی عقب(چراغ عقب)، چراغ موقعیت عقب(چراغ عقب) و چراغهای نشانگر روی سقف
در حالت پارک شده که موتور خاموش است، کامیونهایی که دارای DRL-LED هستند، هنگام روشن شدن مجدد کامیون، به صورت خودکار از چراغ پارک، به چراغ روز تغیییر حالت میدهند. اما در مدل UDRL با روشن شدن کامیون، چراغها به اخرین حالت استفاده شده برمیگردند(با استفاده از دکمهی DRL، D یا D+ که برای کنترل چراغها استفاده میشوند).
نور بالای تطبیقی
چراغ جلو LED با نور بالا تطبیقی دارای چهار بازتابنده و دوازده LED در هر چراغ جلو است. همچنین، رادار و دوربین باعث میشوند تا ترافیک و نور اطراف تشخیص داده شود. اگر اشیاء توسط دوربین یا رادار تشخیص داده شوند، LED های مختلفی بطور خودکار روشن و خاموش میشوند. علاوهبر آن، با چنین تکنولوژی می توانید بدون گیر افتادن در ترافیک سنگین و حفظ فاصله با وسایط نقلیهی جلویی رانندگی کنید**.
- روشنایی بهینه.
- بدون نقطهی کور.
- استفاده آسان.
** اگر نور بالای تطبیقی با چراغهای رانندگی اضافی ترکیب شود، باید به صورت دستی غیرفعال شوند تا از ایجاد دردسر برای خودروهای جلو جلوگیری شود، زیرا معمولاً بُرد آنها از محدودهی سنسورهای تطبیقی نور بالا فراتر میرود.
بخش کمکی(شامل FMX نمیشود)
بخش کمکی، ترکیبی از عملکرد و ویژگیها را در بر میگیرد که شامل موارد زیر است:
- چراغ مهشکن_FOGL-WC.
- نور اصلی اضافی_DRIVL2.
- چراغ گوشه ای استاتیک_CL-STAT.
بخش کمکی در سه نسخهی اصلی ارائه میشود***:
- چراغ مهشکن
- چراغ مهشکن و نور اصلی اضافی.
- چراغ مهشکن و چراغ بغل ثابت.
*** اگر گزینهی فاقد بخش کمکی انتخاب شود، یک روکش پلاستیکی به جای آن نصب میشود.
چراغهای گردشی ثابت
هنگامی که سرعت کامیون را کم میکنید تا در تاریکی به گوشهای بپیچد، چراغهای گردشی ثابت، بر اساس جهت چرخش کامیون، ناحیهی گردش را روشن میکنند و دید شما را نسبت به دیگر وسایل نقلیه و عابرین پیاده افزایش میدهند.
چراغ اَپروچ
قابلیت Approach Light در وسایط نقلیه با قفل مرکزی قابل کنترل از راه دور (LOCK-REM) وجود دارد. این چراغ با استفاده از یک دکمهی جداگانه روی جا کلیدی فعال میشود. چراغ اَپروچ، منطقهی نزدیک به کامیون را روشن میکند و دید راننده را در شب افزایش میدهد:
- چراغهای موقعیت (چراغهای جلو و عقب).
- چراغ عقب.
- چراغهای نشانگر جانبی.
- نشانگرهای جهت.
- نور داخلی.
بخش کمکی با چراغ مهشکن و نور اصلی اضافی یا با چراغ مهشکن و چراغ گردشی ثابت