مدل های مختلف کامیون های وارداتی ولوو

با توجه به واردات مدل های مختلف کامیون های ولوو در ایران خیلی از دوستان اطلاع دقیقی از ویژگی های مختلف این کامیون ها ندارند و گاهی دچار اشتباه در تصمیم گیری و انتخاب می شوند در این مقاله سعی کردیم توضیحات مختصری در این باره به شما بدهیم

Euro 6

• یورو شش یک استارندارد آلایندگی می باشد.
یورو ۶ ششمین قانون اتحادیه‌ی اروپا به منظور کاهش آلاینده‌های مضر خودروها است. این استاندارد در سپتامبر ۲۰۱۵ معرفی شده و تمامی خودروهای تولید انبوه فروخته شده از این تاریخ باید این استاندارد را داشته باشند. هدف استاندار یورو ۶ کاهش آلاینده‌های مضر خروجی از اگزوز خودروهای بنزینی و دیزلی است.
این آلاینده‌ها دربردارنده‌ی نیتروژن اکسید، کربن مونواکسید، هیدروکربن‌ها و… هستند. تأثیر این کاهش آلایندگی همچنین می‌تواند به معنی بهبود مصرف سوخت باشد .

پس تمام کامیون وارداتی یورو شش هستند.

ولوو FH با I-Save

ولوو FH با I-Save کم مصرف ترین کامیون Volvo تا به امروز است. موتور D13TC آن و ویژگی های به روز شده صرفه جویی در سوخت برای کاهش هزینه سوخت تا هفت درصد طراحی شده است. موتور D13TC از فناوری Turbo Compound در موتورهای هواپیمای پرقدرت مناسب جاده استفاده می کند و واحد TC از گرمای اضافی و انرژی اضافی گازهای خروجی کامیون استفاده می کند. کل خط تولید نیز برای حداکثر بهره وری سوخت، با طراحی پیستونی جدید که باعث می شود انرژی گرمایی کمتری از بین برود، کالیبره شده است.

ولوو FH با تکنولوژی I-Save متشکل از موتور D13TC به همراه مجموعه‌ای خاص از ویژگی‌های است که در سوخت صرفه‌جویی می‌کنند. هر ویژگی  I-Save طوری طراحی، آزمایش، و مشخص  شده  تا  در مسافت‌های طولانی در سوخت صرفه‌جویی کند.

کامیون ولوو FH با تکنولوژی I-Save یک صرفه‌جویی کننده‌ی واقعی در سوخت است. با به کار بردن موتور D13TC در کنار مجموعه‌ی سوختی برای مسافت‌های طولانی، این کامیون هزینه‌ی سوختی را تا 10 درصد برای راه‌های طولانی کاهش می‌دهد.

در کل و به زبان ساده تر آی سیو یک تکنولوژی جدید شرکت ولوو می باشد که هدف اصلی کاهش مصرف سوخت می باشد و بر روی موتور کامیون قرار گرفته است

بزرگ ترین عیب کامیون های آی سیو در ایران هزینه بالای قطعات  می باشد برای مثال توربو کامپاند کامیون های آی سیو حدود ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد ؛ قیمت توربو شارژ کامیون های آی سیو ۳ برابرقیمت توربو شارژ کامیون های معمولی می باشد و متاسفانه به دلیل قیمت بالای این قطعات در ایران بسیار کمیاب می باشد
حال تصمیم با شماست که آیا ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف سوخت ارزش این هزینه ها را دارد یا نه؟

i shift

آی شیفت به مجموعه گیربکس های خودکار (اتوماتیک)کامیون های ولوو می گویند که برای رانندگی آسان تر، ایمن تر و راحت تر طراحی شده است. هر تعویض دنده کاملاً زمان‌بندی می‌شود - به طور خودکار - و آخرین نسل تعویض‌های سریع‌تر و نرم‌تر از همیشه ارائه می‌کند.

آی شیفت نه تنها هزینه‌های سوخت را پایین می‌آورد، بلکه می‌تواند به کاهش سرعت فرسایش پیشران، کاهش نویز و لرزش، افزایش عمر انتقال و کاهش هزینه‌های نگهداری کمک کند. چه مسیر شما شامل تپه‌های متحرک یا حتی شیب‌های کوهستانی باشد.

خودروی ولوو I-Shift  یک گیربکس تک محور با 12 دنده جلو و دو دنده عقب است. بعضی از وسایل نقلیه سنگین دارای چهار دنده عقب هستند. I-Shift یک گیربکس مکانیکی خودکار است. گشتاور انتقالی (هم موتور و هم ترمز) در هنگام تعویض دنده، در هر دو شرایط رانندگی و توقف قطع می شود. هیچ پدال کلاچی وجود ندارد و تعویض دنده توسط انتخابگر ارگونومیک شکل دنده کنترل می شود. I-Shift به صورت اوردرایو یا انتقال مستقیم حرکتی در دسترس است.

انتقال قدرت در I-Shift به چهار دسته موجود است:

AT2512C– درایو مستقیم برای موتورهای ولوو D11 و D13
ATO2512– اووردرایو برای موتورهای ولوو D11 و D13
AT2812C– درایو مستقیم برای موتور ولوو D16
ATO3112 – اووردرایو برای موتور ولوو D16

به زبان ساده تر به تمام کامیون های ولوو با گیربکس خودکار (اتوماتیک) آی شیفت می گویند

I- SHIFT Dual clutch

کلاچ دوگانه آی شیفت برای کامیونهای ولوو قادر است تعویض دنده را بصورت یکپارچه انجام دهد، با استفاده از تکنولوژی ماشینهای ورزشی که کاملاً در بازار کامیونهای سنگین منحصر‌به فرد است.

تعویض دنده بصورت یکپارچه با کلاچ دوگانه آی شیفت بوسیله دو کلاچ و محورهای ورودی ممکن می‌شود.

آی شیفت با کلاچ دوگانه دنده را بدون هیچ اتلاف نیرویی عوض می‌کند. از آنجایی که گشتاور ثابت نگهداشته می شود، کامیون اتلاف سرعت ندارد وقتی که تعویض دنده واقعی اتفاق می‌افتد.

کلاچ دوگانه آی شیفت کامیون های ولوو اولین سیستم انتقال  قدرت خودکار برای ماشینهای سنگین با سیستم کلاچ دوگانه است. نتیجه تعویض دنده بصورت یکپارچه، بدون اتلاف قدرت است. در مجموع، یک تجربه خارق العاده رانندگی با سرعت های ثابت‌تر را فراهم می‌کند.

در کنار تمام مزایای بالا عیب بزرگ آي شیفت دو کلاچه هزینه های تعمیرات بالا می باشد به طور میانگین هزینه تعمیرات آی شیفت دو کلاچه ۴ تا ۵ برابر گیربکس های آی شیفت می باشد.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/12/12
    عالی
  • کاربر میهمان 1402/10/29
    عالی بود.. ممنون
  • کاربر میهمان 1402/10/27
    خیلی عالی بود ولی کاش EEY رو هم توضیح می‌دادید.💯💯💯💯
  • کاربر میهمان 1402/10/25
    عالی بود
  • کاربر میهمان 1402/10/25
    با سلام و خسته نباشید خدمت بچه های زدتراک اگر ممکنه درمورداسیابی روغن ونحوه سرویس اصولی هم توضیح بدین
  • کاربر میهمان 1402/10/25
    نظرم در مورد ولوو خیلی عوض شد اولش می ترسیدم بخرم
  • کاربر میهمان 1402/10/24
    عالی بود ممنون ازشما که همه مردم را راهنمایی واگاه میکنید
  • کاربر میهمان 1402/10/24
    سلام وقت بخیر میزان هزینه های تعمیرات موتور و گیربکس انواع ولووی جدید رو هم بزارید ممنون میشم که مصرف کننده با اطلاع از هزینه تعمیر و نگهداری بتونه با اطلاع تر و اگاه تر خرید کنه ممنونم
  • کاربر میهمان 1402/10/24
    واقعا عالی بود
  • کاربر میهمان 1402/10/24
    خیلی جامع و مفید بود
  • کاربر میهمان 1402/10/24
    عالي
  • کاربر میهمان 1402/10/24
    عالي
  • کاربر میهمان 1402/10/24
    عالي
  • کاربر میهمان 1402/10/23
    درود
    عالیه..
    اطلاعات بیشتری را در مورد ولوو بگدارید
  • کاربر میهمان 1402/10/23
    ممنون از زحمات شما
    اگر در مورد شاسی ؤ اندازهای متغیر اطلاع دارید ممنونیم به اشتراک بزارید