فیلترهای روغن برای VDS-5

فیلترهای روغن، روغن موتور را از ذرات و گل و لای حفظ می­کند. روغن تمیز برای عملکرد بهینه موتور، حد فاصل سرویس طولانی و عمر طولانی موتور حیاتی است.

نحوه کار

موتور ولوو یورو 6 استپ E دارای پیشرفته­ ترین راندمان سوخت است. این موتور دارای سیستم فشار روغن تطبیقی است که مقدار روغن مورد نیاز موتور برای پمپاژ را تنظیم می­کند. این امر مقدار انرژی مورد نیاز برای پمپاژ روغن را کاهش می­دهد، کارایی موتور را بالاتر می­برد و مصرف سوخت را کاهش می­دهد. موتور ولوو D13  یورو 6 استپ E با نسل جدیدی از کارتریج ­های فیلتر روغن انحصاری توسعه یافته است. این کارتریج­ ها برای کار با سیستم فشار روغن تطبیقی طراحی شده ­اند، وزن کمتر و اثرات زیست محیطی کمتری نیز به دنبال دارند.

فناوری جدید فیلتر روغن در ترکیب با روغن اصلی ولوو  VDS5 5W-30با فاصله زمانی تعویض روغن تا 150000 کیلومتر، مزایای بیش­تری در رابطه با افزایش زمان کارکرد فراهم می­کند.

سیستم فیلتر روغن ولوو به طور سنتی از دو فیلتر چرخشی اصلی (استاندارد یا با عمر طولانی) و یک چرخشی ظریف (بای پس) تشکیل شده است. موتورهای  D13 یورو 6 استپ D و D11 یورو 6 استپ E دیگر نیازی به فیلتر بای پس ندارند. در عوض از سازوکار دو فیلتر استفاده می­کنند. بهبود پاکیزگی سیستم، مشخصه ­های مواد بهتر و احتراق تمیزتر با دوده کمتر، که منجر به ذرات کمتر می­شود، حذف فیلتر بای پس موتورهای  D13 یورو 6 استپ D و D11 یورو 6 استپ E را ممکن کرد.

روغن با سرعت بالا در موتور به گردش در می­ آید. در حین کارکرد موتور هر 20 ثانیه یکبار مقدار یکسان روغن از فیلترها عبور می­کند. این جریان بالای روغن در سیستم، نیاز بالایی را بر روی محیط فیلتر ایجاد می­کند. فیلتر روغن اصلی ولوو به گونه‌ای طراحی شده است که یک سازوکار فیلتر بسیار قوی است که می‌تواند در برابر جریان بالای روغن بدون به خطر انداختن ظرفیت یا کارایی فیلتر مقاومت کند.

توانایی فیلتر برای به دام انداختن و نگه داشتن ذرات در محل برای اطمینان از تمیزی روغن در سیستم روغن کاری و تضمین دوام مشخص موتورهای ولوو ضروری است.

فیلترهای روغن اصلی ولوو در خانواده چرخشی از یک فیلتر تا خورده در داخل قوطی فولادی تشکیل شده است. در خانواده کارتریج، فیلتر تاخورده داخل درپوش پلاستیکی قرار می­گیرد. محفظه فیلتر چرخشی دارای دستگیره ابزار فیلتر مخصوص برای برداشتن آسان در هنگام سرویس است.

اهمیت استفاده از فیلتراسیون صحیح را نمی­توان نادیده گرفت. فیلترهای روغن اصلی ولوو سطح بهینه حفاظت از موتور را که موتور بادوام ولوو برای آن طراحی شده است، فراهم می­کند و به بهبود راندمان سوخت کمک می­کند.

دیدگاه شما چیست؟