VOLVO FH

FH  جدید، که در سال 2024 تولید آن آغاز شد، و اولین کامیون کوچک ولوو سری اول  (LV Series 1) از سال 1928، ظاهر کاملا متفاوتی دارند. از نظر ظاهر، مشخصات، عملکرد و بار مفید و نیز راحتی و ارگونومی، تفاوت­های آنها بیشتر از شباهت­هایشان است.

اما این مدل­ها ویژگی­های مشترکی دارند، هر دو برای حمل و نقل کارآمد هستند و خصوصیات ذاتی آنها باعث شد که موسسان این شرکت، عصار گابریلسون و گوستاو لارسون، به نتیجه ­ای برسند که اکثر ناظران معاصر آن را کاملا غیرممکن می­دانستند – ساخت یک وسیلۀ نقلیۀ جدید سوئدی که نه تنها با رقبای سوئدی خود، اسکانیا-وابیس و تیداهولم به خوبی قابل رقابت است، بلکه می­تواند از پس رقبای چالش انگیز خارجی هم در بازار بربیاید.

موسسان ولوو تصمیم گرفتند با ارائۀ کامیون­های بزرگتر، موتورهای پرقدرت یا سرعت جعبه دندۀ بالاتر رقابت نکنند. حتی آنها – حداقل در ابتدا – طراحی هیجان انگیز و خاصی را ارائه نکردند.

بلکه تصمیم گرفتند کسب و کار خود را بر پایۀ ارزش­هایی بنا کنند که ریشه در آداب و رسوم سوئد داشت.

VOLVO FH

تولید وسایل نقلیه با کیفیت بالاتر

تولید وسایل نقلیه با کیفیت بالاتر از رقبا – بدون توجه به دسته ­بندی ابعاد – اصل اساسی شرکت آنها بود. این مخصوصا از راهنمای فروش آنها در سال 1936 کاملا مشهود است. اولین کامیون به دلیل قابلیت اطمینان خود مشهور شد – میراثی که همچنان حفظ شده و در طول 9 دهه قدرتمندتر از قبل شده است.

برخلاف بسیاری از رقبای آن زمان، کامیون­های ولوو از همان ابتدا به بسیاری از نقاط جهان صادر می­شدند. به همین دلیل مدل اول، درست مانند مدل­های قبلی، برای کار در همه نوع اقلیم و محیطی، از سرمای قطبی تا گرمای بیابانی و از جادۀ صاف تا شیب­های کوهستانی طراحی شده بود.

از آنجایی که حداکثر کارایی سوخت همیشه یک مولفۀ مهم از هزینه ­های عملیاتی شرکت­های حمل و نقل است، این مفهوم اقتصادی یک موضوع همیشگی در بروشورهای فروش شرکت از همان روزهای اولیه بود.

از ابتدا، قابلیت اعتماد اهمیت بالایی برای مالکان کامیون و بنابراین ولوو به عنوان تولیدکننده داشت. کامیون­های آن زمان نسبت به مدل­های مدرن قبلی کمتر قابل اعتماد بودند، زیرا منابع آزمایش تقریبا کمی برای تولیدکنندگان در دسترس بود، و بنابراین در مورد گریدهای روغن ضعیف­ تر مورد استفاده در مقایسه با روان­سازهای پیشرفتۀ امروزی اطلاعات کمتری در دسترس بود.

جنبۀ خدمات

جنبۀ خدمات اهمیت زیادی برای خریداران کامیون و رانندگان داشت، که در آن زمان اتومبیل اتفاق جدیدی بود و بسیاری از رانندگان فقط تجربۀ استفاده از وسایل نقلیه­ ای داشتند که با اسب حرکت می­کرد، نه یک کامیون نو (و گران قیمت).

از همان روزهای اول، ولوو شبکه­ ای از معاملات و کارگاه­های خدماتی را در سراسر سوئد راه ­اندازی کرد و کمی پس از آن، در سایر کشورهایی که با ولوو آشنایی داشتند این نمایندگی­ها تاسیس شد. ولوو به یک نام آشنا در جاده ­ها تبدیل شد. این کارگاه ­ها توسط کسانی اداره می­شد که هر ساله به تدریج با آموزش مداوم در منطقه و در کارخانۀ گوتنبرگ مهارت­های بیشتری را کسب می­کردند. در طول سال­ها، آموزش تکنسین خدمات اهمیت بیشتری پیدا کرد، زیرا این محصولات پیچیده ­تر شدند و مسافت سالیانۀ طی شده توسط آنها چندین برابر شد.

ایمنی 

در دهۀ 1930، ایمنی مفهومی بود که نقش مهمی در دستیابی به هدف موسسان شرکت و مدیران آن داشت. در ابتدا، ایمنی به عملکرد مناسب وسیلۀ نقلیه و جلوگیری از هر گونه نقص در فرمان و ترمز مربوط می­شد، در حالی که شاسی­ ها علاوه بر تحمل استرس­های اعمال شده، برای سفر رضایت بخش در جاده هم طراحی شده بودند. بنابراین، ایمنی فعال از زمان معرفی اولین کامیون در سال 1928 توسعه پیدا کرد.

در این دورۀ زمانی، ایمنی فعال با تمرکز بیشتر بر ایمنی منفعلی تکمیل شد. تولیدکنندگان وسیلۀ نقلیه از وقوع تصادفات آگاه شدند، و برای کاهش پیامدهای آنها تلاش کردند. در صنعت کامیون، کابین ولووی آزمایش شده در سال 1959-1960 اولین نمونه برای تلاش در جهت ایمنی منفعل بود. مراحل بعدی استفاده از ایربگ و کمربند ایمنی برای رانندگان کامیون بود – پیشرفت­هایی که امروزه با سیستم­هایی تکمیل شده ­اند که به رانندگان برای اجتناب از سوانح کمک می­کنند و اثرات آنها را کاهش می ­دهند.

استاندارد آسایش

استاندارد آسایش در کامیون­های ولوو در دهه ­های اول طبیعتا ضعیف­ تر از نمونه­ های مدرن بود، که آسایش مشابه اتاق نشیمن و محل خواب راحت را با سطح نویز پایین، شرایط هوای خوب و عدم وجود ارتعاش و پرش خطرناک ارائه می­کنند. اما در مقایسه با سایر کامیون­های همان دوره، این مدل­ها قابل رقابت بودند. با وجود آن که اولین کامیون­ها امکانات گرمایش داخل کابین نداشتند (یک قوطی قلع در سمت مسافر که با پارافین می­سوخت برای افزایش دمای محیط داخلی به کار می­رفت)، اما از رانندگان در برابر باد و شرایط سخت آب و هوایی حفاظت می­کردند.

مفهوم ارگونومی

مفهوم ارگونومی ارتباط نزدیکی با راحتی دارد، اما شاید با ایمنی و کارایی حمل و نقل ارتباط نزدیک تری داشته باشد. ولوو همیشه در صنعت خودروسازی در این زمینه پیشرو بوده است، به خصوص که ابزارهای الکترونیکی مدرن مسئولیت کارهایی مثل فشار دادن پدال گاز یا مسیریابی را از روی دوش راننده برداشته است.

ارگونومی باعث می‌شود راننده درون ماشین احساس راحتی و ایمنی داشته باشد و از این طریق محیط کاری رضایت‌بخشی برای او فراهم کند تا ایمنی بیشتر شده و کارایی بالاتر برود و در نتیجه هزینه‌های حمل و نقل کاهش پیدا کنند.

بعد انسانی همیشه برای ولوو اهمیت زیادی داشته است. مردان و زنانی که در سطوح مختلف به شرکت خدمت کرده اند، شاهدی بر این ادعاست. این موضوع در ابعاد مختلفی مانند دغدعه‌ی مدیریت اجرایی برای کارکنان، تعهد مدیران شرکت به کار خود، اهداف و تخصص مهندسین طراح و پرسنل آزمایشگاه، افتخار تکنسین های مونتاژ در ساخت بهترین محصولات در بازار، تمایل فروشندگان به فراهم آوردن تجهیزات مناسب برای تمام اپراتورهای حمل و نقل و توجه پرسنل خدماتی به تعمیر و نگهداری (چه برنامه ریزی شده یا غیر برنامه ریزی شده) کامیون برای برآورده کردن انتظارات خاص مودیان حمل و نقل و رانندگان در جریان است.

روح ولوو همواره در محصولات آن وجود دارد؛ عاملی که نماد افتخار و جاه طلبی بالای کارکنان سازمان ولوو در سراسر جهان است و همین افتخار و رضایت درونی رانندگان و سایر افرادی که از محصولات ولوو در سوئد استفاده می کنند به سایر کشورها در سراسر دنیا رسوخ کرده است.

مفهوم اکولوژی و مراقبت از محیط زیست 

مفهوم اکولوژی و مراقبت از محیط زیست در حال حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگرچه این مفاهیم مدت‌هاست در فعالیت‌های توسعه ولوو مورد توجه بوده‌اند، اهمیت آنها برای این شرکت در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

محصولات ولوو طبیعتاً با تمام شرایط قانونی و مقرراتی که در حال حاضر در کشورهای مختلف وجود دارند، مطابقت دارند. با این حال، ولوو پا را فراتر گذاشته و در بسیاری از زمینه‌ها پیشگام است و نوآوری‌ها و راه‌حل‌هایی را توسعه می‌دهد که به حداقل رساندن اثرات مضر محصولاتش بر محیط زیست کمک می‌کند.

یکی از این زمینه ها مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن است که در آن نوآوری هایی مانند توربوشارژ، خنک کننده هوای ورودی (با استفاده از Dui اینترکولر) و گیربکس های بهینه نه تنها به بهبود عملکرد محیطی کمک کرده است، بلکه به راندمان بالاتر و هزینه های حمل و نقل کمتر نیز منجر شده است.

نوآوری های دیگر

نوآوری های دیگر شامل توسعه راه حل های کارآمدتر، مانند سیستم ماژول یورو برای خودروهاست. در این سیستم "قطارهای جاده ای" 25.25 متری نیاز فوری به کاهش تعداد وسایل نقلیه در جاده های اروپایی را برطرف کرده و به ساده سازی عملیات حمل و نقل به منظور کاهش سطح انتشار آلاینده های بارمن کمک می کند.

با این حال، مراقبت از محیط زیست صرفاً به منظور کاهش اثرات زیست محیطی وسایل نقلیه نیست. باید تعداد کارخانه هایی که وسایل نقلیه در آن تولید می شوند را به حداقل برسانیم. در عین حال برای بازیافت و صرفه جویی در انرژی، می توان از بازیابی گرمای هوای داخلی و استفاده از انرژی حاصل از آزمایش موتور برای تولید برق استفاده کرد.

پیشگام در تولید کامیون های برقی

در سال‌های اخیر، کامیون‌های ولوو در سطح جهانی، به پیشگامان توسعه، تولید و فروش کامیون‌های برقی برای کاربردهای حمل‌ونقل متوسط ​​و سنگین تبدیل شده است. اینکه Volvo FH Electric، اولین کامیون الکتریکی بود که جایزه معتبر کامیون را در سال 2024 دریافت کرد شاهدی بر این ادعاست.

اینتر کولر

اینتر کولر وسیله ای است که در موتورهای مجهز به توربو استفاده میشود چون توربو شارژر همراه با فشردن هوا را گرم میکند و هوای گرم حجم بیشتر دارد بنابراین  شارژ سیلندر به صورت منفی تحت تاثیر قرار میگیرد با نصب اینتر کولر بین موتور و توربوشارژر هوا سرد میشود و بدین ترتیب با کاهش حجم هوا موارد بالا پیش نمی آید و گشتاور و قدرت موتور بیشتر از پیش افزایش پیدا میکند.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟