پکیج مسیریابی فعال

ATP1 سیستم کنترل کشش فعال (Active Grip Control)

سیستم کنترل کشش فعال (ATP1) یک ویژگی ایمنی و متغیری استاندارد برای کامیون‌های برقی است. این ویژگی به طور پیش فرض فعال است و پایداری، شتاب، آسودگی هنگام رانندگی و کارآیی وسیله نقلیه را بهبود می‌دهد.

نقش سیستم کنترل کشش فعال در شتاب‌گیری وسیله نقلیه این است که هنگام شتاب‌گیری، جلوی از دست رفتن کنترل چرخ را می‌گیرد. بیشترین تاثیر این سیستم در جاده‌های لغزنده با اصطکاک کم، مثل سطوح یخی، مشهود است.

اگر کامیون شروع به لغزش کند و سر بخورد، حسگرهای متعددی به سیستم کنترل وسیله نقلیه اجازه می‌دهند تا به شرایط سطح جاده واکنش دهد و به شیوه‌ای هوشمندانه از موتورهای برقی وسیله نقلیه همراه با دیگر بخش‌های عملکردی استفاده نماید تا به راننده کمک کند که در جاده باقی بماند.

یکی دیگر از اهداف طراحی این ویژگی، کاهش خطر جک نایفینگ (به شکل هفت در آمدن کامیون دوکابینه) و پیچیدن بیش از حد (اوراستیرینگ) هنگام رانندگی بدون بار است.

حین ترمزگیری نیز شاهد بهبودهایی خواهیم بود، زیرا می‌توان از این عملکرد برای ترمزگیری احیاکننده کنترل‌شده، بدون ورود به حالت ABS (ترمز ضدقفل)، استفاده کرد. این کار بازدهی را افزایش می‌دهد، زیرا زمان بیشتری صرف‌ احیا می‌شود که امکان تجربه ترمزگیری روان‌تری را فراهم می‌سازد.

سیستم کنترل کشش فعال هماهنگ با سیستم کنترل مسیریابی (TCS) کار می‌کند و فعالسازی این عملکرد با نمایش تصویر جاده لغزنده در جلوآمپر (کلاستر) مشخص می‌شود.

می‌توان با فشردن و نگهداشتن دکمه خاموش کردن سیستم کنترل مسیریابی (TCS OFF)، عملکرد سیستم کنترل کشش فعال را همراه با سیستم کنترل مسیریابی خاموش کرد.

پکیج مسیریابی فعال

سیستم کنترل کشش فعال پایداری، شتاب‌گیری و ترمزگیری در شرایط لغزنده را به طور قابل توجهی بهبود می‌دهد.

کارآمدی

  • بهبود قابلیت رانندگی در جاده‌ها و زمین‌های سخت.

ایمنی

  • کاهش خطر جک نایفینگ (به شکل هفت در آمدن کامیون دوکابینه) و پیچیدن بیش از حد (اوراستیرینگ) هنگام رانندگی بدون بار.

زمان کار

  • به طور پیش گسترانه مانع از چرخش چرخ می‌شود و شتاب‌گیری در شرایط لغزنده را بهبود می‌دهد.

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟