کابین 5FH-HSLP

ولوو اف‌اچ گلوب‌تراتر (FH Globetrotter) 5FH-HSLP، کابین تخت‌خواب‌دار بلندی است که برای مأموریت‌های حمل و نقل و  توزیع، برای مسافت‌های طولانی در داخل کشور و بین کشوری، توسعه داده شده است.

این کابین، سطح بسیار بالایی از راحتی را با موقعیت رانندگی ایده‌آل، صندلی‌های طراحی‌شده مطابق با ساختار بدن، سر و صدای کم، سیستم کنترل دما با ظرفیت بالا و درجۀ ایمنی‌ای در سطح جهانی، ارائه می‌دهد. ارتفاع داخلی، 205 سانتی‌متر (196 سانتی‌متر روی درب محفظۀ موتور) است.

گلوب‌تراتر  5FH-HSLP، به صورت ایرودینامیکی با سطوح صاف و گوشه‌های گرد در سمت جلو، طراحی شده است. شیشۀ جلو، به بدنه چسبانده شده است که به معنای ورود کمتر صدای باد و محافظت بهتر در برابر تصادف است. پنجره یا دریچۀ سقف، نه تنها برای تهویه در نظر گرفته شده است، بلکه یک راه فرار نیز می‌باشد. سیستم‌های انتخابی جریان هوا و رکاب‌های شاسی، مقاومت هوا را بیش از پیش کاهش می‌دهند.

فضای داخلی کابین با تمرکز بر روی راننده، طراحی شده است. کابین، دارای فضای داخلی‌ای مدرن با ساختاری بادوام و نگهداری آسان است. تلاش زیادی برای انتخاب موادی که انتشار گاز از اتصالات داخلی را به حداقل می‌رسانند و خطر آلرژی‌های تماسی را کاهش می‌دهند، انجام شده است. این کابین همچنین فضای ذخیره‌سازی زیادی را ارائه می‌دهد.

کابین، تست تصادف شده و دارای طراحی پیشگیری از آسیب با استفاده از مواد جاذب انرژی‌ست. قسمت‌های کابین از ورق فلز گالوانیزه ساخته شده‌اند که حفاظت اولیۀ خوبی در برابر پوسیدگی ایجاد می‌کند.

ویژگی‌ها ومزایا

  • ایمنی کابین کاملاً از راننده محافظت می‌کند.
  • طراحی ایرودینامیکی بیرونی کابین به مصرف سوخت بهتر و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.
  • ورودی راحت با پله‌های ضد لغزش و مجهز به چراغ.
  • زاویۀ باز شدن گستردۀ درها و چرخاندن فرمان به ورود به کابین کمک می‌کند.
  • فضای داخلی بسیار جادار با سیستم کنترل دمای پیشرفته.
  • اقامتگاه راحت برای یک یا دو نفر. تخت‌خواب بالایی نیز به عنوان یک آپشن موجود است.

ورودی با ارتفاع کم و راحت

ارتفاع ورودی به کابین ولوو کم، با سه پلۀ تیره رنگ ضد لغزش ساخته شده از پلاستیک مستحکم و دارای محلول مقاوم در برابر سایش است. ملحقات آلومینیومی مستحکم شدۀ جامد که به طور محکم بر روی پله‌های پلاستیکی ثابت شده‌اند به عنوان یک آپشن، در دسترس هستند.

درب تا 75 درجه باز می‌شود و ورود به کابین را راحت‌تر می‌کند. دستگیره‌های فلزی محکمی (با آپشن پوشش چرمی) در دو طرف درب وجود دارد که ورودی را راحت‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

صندلیهایی با طراحی ارگونامیک

صندلی‌ها به صورت ارگونومیک با تکیه‌گاه جانبی کارآمد طراحی شده‌اند و با انواع مشخصات (تعلیق هوا، تهویه در صندلی، گرمایش و غیره) در دسترس هستند. صندلی راننده با تنظیمات بسیار متنوعی در دسترس است که یافتن موقعیت رانندگی راحت را آسان‌تر می‌کند.

 فرمان قابل تنظیم برای موقعیت رانندگی ایده‌آل

زاویه و ارتفاع میل فرمان و همچنین شیب فرمان را می‌توان با یک پدال پا در سمت چپ میل فرمان، تنظیم کرد. محدودۀ تنظیم ارتفاع، 90 میلی‌متر و دامنۀ زاویۀ شیب میل فرمان، 28 درجه است. زاویۀ شیب فرمان، 20 درجه است. فرمان همراه با کیسۀ هوا یا بدون کیسۀ هوا در دسترس است. کنترل‌های یکپارچه در فرمان، عملکرد ایمن و راحت کروز کنترل، کارکرد تلفن، رادیو و منوها در صفحه نمایش وسیله و نمایشگر جانبی را فراهم می‌کند.

ابزار دقیق

پنل وسیله، نمای کلی خوبی را ارائه می‌دهد و به گونه‌ای طراحی شده که راننده اطلاعات درست را در هر موقعیتی به دست می‌آورد. ابزارهای کابین، دارای طراحی‌ای منطقی با کنترل‌های راحت و آسان برای استفاده هستند. اطلاعات برای راننده از طریق دو نمایشگر واضح بر روی پنل، ارائه می‌شوند- یک نمایشگر در جلوی راننده و یک نمایشگر جانبی در قسمت مرکزی پنل (آپشن). ناوبری و سیستم صوتی Dynafleet، به طور کامل در ابزار تعبیه شده است (آپشن).

دید کامل

راننده دید همه جانبۀ بسیار خوبی از طریق شیشه‌ جلوی بزرگ، آینه‌های وسط بزرگ و آینه‌های بغل، برای جلو و سمت سرنشین دارد. قاب‌های آینه، فوق‌العاده باریک هستند و محدودۀ دید بسیار وسیعی را با حداقل نقاط کور، فراهم می‌کنند. نقطۀ کور گوشۀ جلو را می‌توان با یک دوربین کنار سرنشین (BLVS-CP، آپشن) که در لبۀ آینۀ سمت سرنشین قرار داده شده، در نمایشگر جانبی مشاهده کرد. پنل، به سمت شیشۀ جلو شیب دارد و بنابراین دید در فضاهای تنگ و محدود را بهبود می‌بخشد.

چراغ‌ها یا اصلی و کاربردی جلو، پرتوی نوری متمرکز و دوربرد را ارائه می‌دهند. چراغ‌های جلوی LED و چراغ‌های جلوی LED با نور بالای تطبیقی، به عنوان آپشن ارائه می‌شوند.

 

فضای داخلی کاربردی با امکانات ذخیره‌سازی خوب

فضای بالایی شیشۀ جلو، دارای سه محفظۀ بزرگ و یک محفظۀ کوچکتر است. محفظۀ بزرگ بیرونی دارای درهای کرکره‌ای و محفظۀ وسطی دارای یک دریچه است. آفتاب‌گیرها در محفظه‌های بالای شیشۀ جلو تعبیه شده‌اند. آفتاب‌گیرها را می‌توان به صورت دستی یا برقی کنترل کرد.

یک جالیوانی و محفظه‌هایی کوچکتر در قسمت پنل وسیله، تعبیه شده است. قسمت نشیمن، دارای چهار محفظۀ بزرگ و در بالای درها دو محفظۀ کاربردی موجود است. در زیر تخت، مخزن‌هایی بزرگ با فضایی برای قرار دادن یخچال (آپشن) در دسترس هستند. بیرونی‌ترین محفظه‌ها در هر طرف، هم از داخل و هم از بیرون قابل دسترسی‌اند.

قسمت نشیمن راحت و قابل تغییر

کابین را می‌توان به یک تخت‌خواب ثابت یا تاشو و یک تخت‌خواب بالایی مجهز کرد. امکان انتخاب از بین دو تشک فنری مختلف و یک تشک ابری برای تخت پایینی وجود دارد.

طبق استاندارد، سنسور دود و اعلام حریق در دیوارۀ جانبی (سمت راننده) تعبیه شده است.

چراغ‌های داخلی، چراغ‌های مطالعه، کنترل دما، جای بطری و محفظه‌ها برای تجربۀ زندگی‌ای راحت‌تر، به آسانی قابل دسترسی هستند.

محیط کاری دلپذیر با دمای محیط مطلوب

عایق‌بندی کابین باعث کاهش اتلاف دما در هوای سرد و گرم می‌شود و به حفظ دمای مطلوب برای راننده کمک می‌کند. همچنین سر و صدای کابین را در زمان کار و استراحت کاهش می‌دهد.

سیستم دمای محیط به طور کامل در سیستم تهویۀ کامیون تعبیه شده است. این بدان معناست که هوای سرد یا گرم به طور مساوی در کابین پخش می‌شوند. سه گزینۀ مختلف سیستم دمای محیط، برای انتخاب وجود دارند:

-  تهویۀ مطبوع با کنترل دستی.

-  تهویۀ مطبوع با کنترل دمای اتوماتیک.

-  تهویۀ مطبوع با کنترل دمای اتوماتیک و کنترل کیفیت هوا.

سیستم کنترل دمای محیط، همچنین می‌تواند با یک سیستم کاملا یکپارچه برای بخاری و کولر کابین در حالت پارک، تکمیل شود.

کابین 5FH-HSLP

 

مشخصات  

نام ........................................................................................ 5CAB-HSLP

مدل کامیون ................................................................................ولوو اف‌اچ

نوع کابین .....................................................................................گلوب‌تراتر

ابعاد تخت، پایینی (حداکثر) .................. 160×2000× 815 میلی‌متر

ابعاد تخت، بالایی ...................................... 100×1900×600 میلی‌متر

زاویۀ باز شدن درب ................................................................... 75 درجه

ارتفاع کل با پیکربندی زیرین....................................... 3720 میلی‌متر

شاسی .............................................................................................. متوسط

لاستیک ........................................................................ R22.5 70/315

تعلیق جلو ............................................................................... FST-PAR

نصب محور جلو ................................................................................ پایین

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟