کد خطای عیبیابی (DTC)
این جدول سیستمها، دستهبندیهای کد و بخشهای خاص عیبیابی سیستمهای الکتریکی/الکترونیکی را مشخص میکند.

سیستمهای پیشرانه (P)
دستهبندی سیستمهای پیشرانه شامل عملکردهایی مانند موتور، گیربکس و لوازم جانبی مرتبط با پیشرانه است. برای سیستمهای پیشرانه، هر کد خطای مشخصشده دارای توضیحی است که مدار، قطعه یا بخش سیستم معیوبتشخیصدادهشده را نشان میدهد. سازماندهی توضیحات طوری است که توضیحات مختلف مربوط به یک حسگر یا سیستم خاص کنار هم قرار گیرند.
سیستمهای بدنه (B)
دستهبندی سیستمهای بدنه شامل عملکردهایی است که بهطور کلی در داخل اتاق سرنشین قرار دارند. این عملکردها به سرنشینان خودرو کمک، راحتی، آسایش و ایمنی ارائه میدهند. هر کد خطای مشخصشده دارای توضیحی است که قطعه یا بخش سیستم معیوبتشخیصدادهشده را نشان میدهد. برخلاف سیستمهای پیشرانه، توضیحات کدهای خطای سیستم بدنه بهصورت کلی هستند. کدهای خطای پیشرانه معمولاً شامل کدهای جداگانه برای هر حالت خرابی (مانند مدار پایین، مدار بالا، منطقی بودن و غیره) در هر توضیح کد خطا هستند. کدهای خطای سیستم بدنه تنها برای پشتیبانی از قطعه اصلی در توضیح طراحی شدهاند، که باعث وابستگی این کدها به پروتکلهای عیبیابی مبنای استراتژی خرابی زیرخطا میشود.
سیستمهای شاسی (C)
دستهبندی سیستمهای شاسی شامل عملکردهایی است که بهطور کلی در خارج از اتاق سرنشین قرار دارند. این عملکردها معمولاً شامل سیستمهای مکانیکی مانند ترمزها، فرمان و تعلیق هستند. هر کد خطای مشخصشده دارای توضیحی است که قطعه یا بخش سیستم معیوبتشخیصدادهشده را نشان میدهد. برخلاف سیستمهای پیشرانه، توضیحات کدهای خطای سیستم شاسی بهصورت کلی هستند. کدهای خطای پیشرانه معمولاً شامل کدهای جداگانه برای هر حالت خرابی (مانند مدار پایین، مدار بالا، منطقی بودن و غیره) در هر توضیح کد خطا هستند. کدهای خطای سیستم شاسی تنها برای پشتیبانی از قطعه اصلی در توضیح طراحی شدهاند، که باعث وابستگی این کدها به پروتکلهای عیبیابی مبنای استراتژی خرابی زیرخطا میشود.
سیستمهای شبکه و یکپارچهسازی خودرو (U)
دستهبندی سیستمهای ارتباط شبکه و یکپارچهسازی خودرو شامل عملکردهای مشترک بین کامپیوترها و/یا سیستمهای خودرو است. هر کد خطای مشخصشده دارای توضیحی است که قطعه یا بخش سیستم معیوبتشخیصدادهشده را نشان میدهد. توضیحات لینکهای داده بهصورت کلی طراحی شدهاند تا تولیدکنندگان بتوانند از آنها برای پروتکلهای ارتباطی مختلف استفاده کنند. توضیحات ماژولهای کنترلی بهصورت کلی طراحی شدهاند تا با پیشرفت فناوریها، تولیدکنندگان بتوانند برای ماژولهای کنترلی جدید کد خطا را مجدداً استفاده کنند. همچنین، توضیحات ممکن است با اطلاعات زیرخطای اضافی مانند دادههای «بایت نوع خرابی» (FTB) تکمیل شوند.
زیربخشهای موجود در این گروه شامل شبکه الکتریکی، ارتباطات شبکه، نرمافزار شبکه، دادههای شبکه و ماژول کنترل/توزیع توان هستند.
بایت نوع خرابی (FTB)
بایت نوع خرابی (FTB) دستهبندی خرابی و زیرنوع یک کد خطای پایه را تعریف میکند. این کد نشاندهنده نوع خرابی در مدار یا سیستم است (مانند مدار باز حسگر، اتصال کوتاه حسگر به زمین، خرابی مبتنی بر الگوریتم و غیره).
برای مثال: Pxxxx01– اعداد پررنگ بایت نوع خرابی (FTB) هستند.
این دستهبندی شامل تمام دستههای دیگر است و زمانی استفاده میشود که خطا در آن دسته خرابی منحصربهفرد باشد.

جدول زیر حالتهای خرابی استاندارد سیمکشی را مشخص میکند:

جدول زیر مقادیر مرتبط با دامنه، فرکانس یا نرخ تغییر و شکل موج را مشخص میکند:

جدول زیر خرابیهای مرتبط با ورودیها و خروجیهای مدولاسیون فرکانس (FM) و مدولاسیون عرض پالس (PWM) ماژول کنترلی را مشخص میکند:
جدول زیر خرابیهای مرتبط با حافظه، نرمافزار و مدارهای الکتریکی داخلی را مشخص میکند که نیاز به تعویض قطعه (ماژول کنترلی، حسگر و غیره) دارند:

جدول زیر خرابیهای مرتبط با نرمافزار عملیاتی، کالیبراسیونها و گزینهها را مشخص میکند که با پیکربندی/برنامهریزی بخشی از سیستم (ماژول کنترلی، حسگر و غیره) برطرف میشوند:

جدول زیر خرابیهای مبتنی بر مقایسه دو یا چند پارامتر ورودی برای صحت و اعتبار، مقایسه یک پارامتر با خودش در طول زمان یا جلوگیری از عملکرد به دلیل گزارش خرابی آن مدار را مشخص میکند:

جدول زیر خرابیهای تشخیص داده شده توسط حرکت نامناسب در پاسخ به ورودی/خروجی کنترل شده توسط ماژول کنترلی را مشخص میکند:

جدول زیر خرابیهای مرتبط با سختافزار باس و اعتبار سیگنال را مشخص میکند. این دسته همچنین زمانی استفاده میشود که ورودی فیزیکی یک سیگنال در یک ماژول کنترلی قرار دارد و ماژول کنترلی دیگری مدار را تشخیص میدهد:

جدول زیر خرابیهای مرتبط با خرابیهای قطعه را مشخص میکند:

