بالابر محور عقب LIFT-BAS

 

بالابر بوژی برای محور بوژی بدون محرک

هنگامی که بالابری بوژی انجام می شود، هوا در دم فنر تعلیق بادی محور عقب تخلیه می شود، در حالی که هوا به دم بالابر عرضه می شود.

اکسل عقب ارتفاع می‌گیرد و از آنجایی که چرخ های آن از روی زمین بلند می‌شوند، سایش تایر از بین می‌رود. فشار محور بر روی محور محرک افزایش می‌یابد که نیروی محرکه را بیشتر و قابلیت ناوبری را بهبود می‌بخشد.

 همزمان، هوا نیز به دم فنر تعلیق بادی محور محرک وارد می شود، به این معنی که قاب کمی بالاتر است (ارتفاع منحرف). این عملکرد فاصله بهتری از سطح زمین می دهد.

 

بالابر بوژی همراه با کمک کشش

بالابر بوژی به معنی بالابرنده/بالابر محور تگ محور یا کمک کشش عقب ترین محور محرک است. محدودیت بار خودرو، عملکرد بالابر بوژی را تعیین می کند.

در حالت کمک کشش، هوا در دمنده فنر تعلیق بادی محور عقب کاهش می یابد. در نتیجه، فشار روی محور محرک افزایش می‌یابد که به وسیله نقلیه قابلیت ناوبری بهتری می‌دهد. هیچ ارتفاع منحرف یا بلند کردن محور عقبی وجود ندارد. چرخ های اکسل عقب هرگز مانند زمان بالابری بوژی، تماس خود را با زمین قطع نمی کنند. برای مثال می‌توان از کمک کشش برای آزاد کردن کامیون درصورت گیرکردن روی سطح لغزنده استفاده کرد.

 

بالابر محور عقب برای 6x2

بالابر بوژی اجازه می دهد تا محور هل دهنده یا تگ بالا و پایین شود. هنگامی که محور فشار دهنده (تگ) بالا می رود، لاستیک ها از سطح جاده بلند می شوند و در نتیجه مقاومت غلتشی کمتر و اصطکاک کمتری در برابر سطح جاده ایجاد می شود.

این امر همچنین باعث کاهش آسیب تایر و کاهش مصرف سوخت می شود. افزایش فشار محور بر روی محورهای رانده نیز کشش بهتری را به همراه دارد.

بالابر بوژی دارای امکانات ایمنی خودکار است. اگر وزن سایر محورها خیلی زیاد باشد، محور بالا نمی‌آید.

اگر اکسل قبلاً بالا رفته باشد و کامیون به قدری بارگیری شده باشد که بار روی بوژی خیلی زیاد باشد، محور انتخابی/هل دهنده به طور خودکار پایین می‌آید.

 

 

بوژی 6x2 RADT-GR با محور انتخابی قابل رفع.

 

ویژگی ها و مزایا

  • امکانات کشش بهبود یافته
  • مصرف سوخت بهبود یافته است.
  • مانورپذیری بهبود یافته (شعاع چرخش بهتر در محور بالاگیر 6x2 در مقایسه با بالاگیر 6x4 با فاصله بین دو محور یکسان).
  • چابکی بهبود یافته.

 

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

برای خرید کالاها و هدیه تزئینی ولوو کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما چیست؟